CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Alle informatie over insuline en het gebruik ervan!
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Jeanne »

Afbeelding Foto Jeanne

De witte rand is op zich op deze foto niet zo dik als de echte foute flesjes. Ik heb deze ook helemaal opgemaakt. Het flesje dat ik begin februari kocht en meteen ingeruild had, had een veel dikkere witte rand. Het schoonste flesje heb ik meegenomen en deze flesjes hadden hetzelfde batchnummer.

Met Intervet (de producent van de Caninsulin) is afgesproken dat de flesjes omgeruild dienen te worden bij de DA. Zij moeten met Intervet hierover contact nemen.link naar e-mailwisseling Intervet

Afbeelding foto van Lies

Afbeelding Foto van Marika
Laatst gewijzigd door Jeanne op 29 okt 2006, 21:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Aniek
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 sep 2008, 22:03
Locatie: Meppel

Bericht door Aniek »

Bedoel je de witte rand onder in het flesje?

Dit komt me namelijk heel bekend voor. Volgens mij hebben mijn flesjes dat altijd.

Ik bewaar het recht op in de koelkast..
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Bericht door nely »

Nee het witte randje boven aan het halsje.
Gebruikersavatar
Wilma
kattofiel
kattofiel
Berichten: 7223
Lid geworden op: 10 sep 2006, 20:10

Bericht door Wilma »

Wat aangekoekt is en niet weggaat als je het flesje zwenkt.
Je weet dat je niet mag schudden toch?
Afbeelding GROETJES, Wilma

BINKY is op 27-03-2011 totaal onverwachts naar de regenboogbrug gegaan...
Nog geen 6 jaar oud... veel te vroeg... voor altijd in mijn hart!
Gebruikersavatar
Lies
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 455
Lid geworden op: 03 okt 2005, 22:51
Locatie: Balk

Re: Flesje met een wit randje!!

Bericht door Lies »

Lang niet gehad, maar nu weer een doosje met flesjes met een aangekoekte rand (datum 09-2010)
Dierenartsassistente overtuigd dat dit foute flesjes waren, en omgeruild voor schone.
Maar even een foto erbij, want ik vind dit een echt stevige rand
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
groetjes
Lies, Gregor, Riordain en Ghaia

Gregor* 21-12-2010
Riordain * 8-2-2009
Ghaia * 7-1-2012

Jessie * 31-3-1995 - † 15-5-2012
Sandy * 31-3-1995 - † 25-12-2010
Shabba *14-11-1996 - † 9-1-2009

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Re: Flesje met een wit randje!!

Bericht door nely »

is idd een hele flinke rand!
Gebruikersavatar
Ellen
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1191
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:04
Locatie: Apeldoorn

Re: Flesje met een wit randje!!

Bericht door Ellen »

Is zeker goed het nieuwe personeel te laten zien....!
Heb daar zelf ook nare ervaring mee gehad dat het spul dan niet goed meer werkt.
:catyawn: :catwalk2:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Re: Flesje met een wit randje!!

Bericht door Jeanne »

Jeetje, inderdaad ondankde onscherpe foto is de witte rand goed te herkennen. Gelijk zien we ook weer dat er een nieuw etiket op zit. Voor degene die geen suikerkatje meer hebben (net als ik) viel dat natuurlijk ook op.

En ben je, of ga je er mee terug naar de dierenarts? En hadden alle flesjes in het doosje dit?
Gebruikersavatar
Ellen
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1191
Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:04
Locatie: Apeldoorn

Re: Flesje met een wit randje!!

Bericht door Ellen »

Jeanne schreef:Jeetje, inderdaad ondankde onscherpe foto is de witte rand goed te herkennen. Gelijk zien we ook weer dat er een nieuw etiket op zit. Voor degene die geen suikerkatje meer hebben (net als ik) viel dat natuurlijk ook op.

En ben je, of ga je er mee terug naar de dierenarts? En hadden alle flesjes in het doosje dit?
Klopt Jeanne ik zag dat ook!
:catyawn: :catwalk2:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Jeanne »

Omdat er regelmatig klachten zijn over de kwaliteit van Caninsulin, heb ik Intervet geschreven. Via via kreeg ik een naam door die tegenwoordig deze klachten afhandelde, de heer Cassenaar, dus ik ben zo vrij geweest om die man te mailen. In het verleden heb ik vaker contact gehad met Intervet en dat was altijd mevrouw Schaap en ik was verrast dat ik dan toch weer antwoord kreeg van haar.

Hieronder de mailwisseling en hopelijk hebben jullie toch een handvat, als je weer problemen hebt met de Caninsulin. Desnoods print je het antwoord uit en neem je die meer naar de dierenarts.
______________________________________________________________________________

vr 2-4-2010 9:39
Goedendag heer Cassenaar,

Ik ben Jeanne Zieltjens en moderator van het forum op Suikerkatten.nl http://www.suikerkatten.nl/forum" onclick="window.open(this.href);return false;
Suikerkatten.nl bestaat al sinds 2000 en heeft een mailgroep en sinds 2005 ook een zeer actief forum voor mensen die een suikerkat hebben. Hier hebben we al veel eigenaren kunnen helpen met het behandelen van hun suikerkat, want als je hoort dat je kat suikerziekte heeft komen er 1001 vragen bij je op en altijd op momenten dat je dierenarts niet bereikbaar is. Door ieders eigen ervaring kunnen we vaak de mensen helpen en hen vaak ook er weer de positieve kant van laten zien dat het uiteindelijk “maar” om suikerziekte gaat.

Ik zelf heb van feb. 2000 tot juli 2008 voor een suikerkatje mogen zorgen, die ik toen op 18-jarige leeftijd helaas aan de gevolgen van chronisch nierfalen heb moeten laten inslapen. Toch ben ik, via het forum, de mensen blijven helpen met hun probleempjes rond het instellen en behandelen van een suikerkat.

In het verleden hebben wij als forum contact gehad met mevrouw Yolanda Schaap maar ik kwam uw naam via via tegen, die ook met u contact hebben en ben gelijk zo vrij geweest om rechtstreeks namens Suikerkatten.nl met u contact op te nemen. Het probleem waar we toen vaak tegenaan liepen en nog steeds overigens, zijn de witte randje in het halsje van de Caninsulinflesjes. Het witte randje lost niet op, zelfs niet door hard te schudden; schudden mag helemaal niet, maar 1 van onze leden heeft zo eens uitgetest of dat mogelijk was.

Maar nu lees ik vaak dat onze leden, naast het probleem met de randjes, dat er de laatste tijd ook regelmatig vlokjes aangetroffen worden die niet oplossen. Dit lijkt me ook niet goed voor de werking van Caninsulin en vaak merken we ook, dat een kat die met zo’n flesje behandeld wordt, hoge waardes meten. Zodra er een nieuw schoon flesje gebruikt wordt, worden de waarden weer normaal en zelfs de dosering moet geminderd worden.
Ik kan u zelf geen voorbeeld geven omdat ik al bijna 2 jaar Caninsulin meer gebruik bij een suikerkat, maar ik wil graag voor de forumleden als contactpersoon fungeren, zodat niet iedereen met u contact gaat opnemen, of heeft u liever dat iedereen persoonlijk met u contact opneemt, zodat u een beeld heeft om hoeveel gevallen dit gaat?
Bij de vieze halsjes mochten we toen bij de dierenarts omruilen, maar is dat ook bij vlokjes het geval? We merken wel vaak dat dierenartsen en dierenartsassistenten, hiervan niet op de hoogte zijn en sommigen willen niet omruilen of laten de eigenaar een nieuw flesje met korting kopen.

Ik wacht uw reactie waarin de procedure mbt het terugnemen van de flesjes beschreven wordt af en kan en mag ik uw antwoord plaatsen op het forum, zodat zij die kunnen meenemen naar hun dierenarts, mocht die niet willen omruilen?

Ik hoop snel van u te horen.

Met vriendelijk groet,

Jeanne Zieltjens
Moderator Suikerkattenforum

_____________________________________________________________________________

do 22-4-2010 20:49
Geachte mevrouw Zieltjens,

Mijn excuses voor onze late reactie. Ik wil benadrukken dat het door u geleide suikerkattenforum een zeer goed initiatief is dat wij graag willen ondersteunen.

Caninsulin® wordt al vele jaren succesvol gebruikt bij honden en katten voor de behandeling van diabetes mellitus (suikerziekte). Om de werkzaamheid en veiligheid van Caninsulin® te waarborgen worden door Intervet/Schering-Plough Animal Health voortdurend kwaliteitscontroles uitgevoerd.

Het product Caninsulin is een combinatie van twee soorten insuline. Normaliter zal Caninsulin, na kort zwenken, een heldere tot licht troebele oplossing worden waarin geen vlokken of kristallen aanwezig mogen zijn.

Als, na kort zwenken, toch vlokken of kristallen in Caninsulin zichtbaar zijn dan is ons advies om het product niet te gebruiken en contact met de dierenarts op te nemen.

Soms kan er echter een lichte aanslag (een witte ring van kristallen) in de hals worden waargenomen. Deze lichte aanslag in de hals beïnvloedt de werking van Caninsulin niet. Daarbij plaatsen wij wel de opmerking dat Caninsulin altijd rechtop en in de koelkast bewaard moet worden. Als Caninsulin namelijk niet bewaard wordt zoals hierboven beschreven, kan veel neerslag in de hals ontstaan. Wij adviseren daarom om Caninsulin altijd voor gebruik te controleren.

Wij willen graag van de gelegenheid gebruik maken om dierenartsen en diereigenaren aan te moedigen bijwerkingen van ons product, verminderde werkzaamheid of vermoedens daarvan direct bij ons of de dierenarts te melden.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, teken ik,

Met vriendelijke groet,

Yolanda Schaap

Technical Manager CA
Intervet/Schering-Plough Animal Health
P.O. Box 35
5830 AB Boxmeer

The Netherlands
Gebruikersavatar
Kiki
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2010, 13:28
Locatie: Hoorn

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Kiki »

Ik ga dit meteen uitprinten en van de week meenemen naar de da. Volgens mij kunnen ze dit goed gebruiken!
Gebruikersavatar
Gizmo2000
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 sep 2009, 09:10
Locatie: Brunssum

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Gizmo2000 »

Ik heb die mevrouw Schaap ook al eens aan de telefoon gehad over die witte randjes.
Zij vertelde mij toen ook al dat dat niet zo heel erg is. De flesjes die terug komen en worden getest blijken dan werkzaam genoeg te zijn. Doch als er vlokjes in zweven niet meer gebruiken.

Daarnaast weten de Da's helaas steeds het minst ook wbt de bewaar- en vervoersvoorschriften. :-?
Groetjes Anke, Kane (& MissGizz 12-11-2011 r.i.p.)
Waarde's Gizmo Online

Afbeelding
Gebruikersavatar
Nynke
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 14789
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:58
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Nynke »

Goeie aktie Jeanne! Ben benieuwd welke da het als eerste gaat presteren om een mail van Intervet zelf tegen te spreken, hihihihihihi :glimlach:
.
.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
waardenTOMMY
Piet zijn afvalsheet

VOEDING KAN EEN GROOT VERSCHIL MAKEN VOOR DE WAARDEN...
VERGELIJK JOUW KATTENVOER MET ANDERE MERKEN IN HET OVERZICHT VOEDINGSWAARDEN!
staat >>> HIER <<<
als jouw voer er nog niet bijstaat kunt dat >>> HIER <<< toevoegen!

forumgeschiedenis:
- Even voorstellen...
- Update van Caninsulin
- Hellup!! SPOED!! nuchtere waarde 9,5 / 8,6
- Update van Lantus
- Hellup!! SPOED!! Tommy 1,9 (op Lantus)
- oooooooow ja Tommy @ HONEYMOON
- En daar is Tommy weer...
- Honeymoon deel II
- Tommy deel III (op Lantus)

Update van de vriendjes van Tommy
- Tw'Ice (zit ook op Facebook)
- Pierôt D. Gaine Coon
- Tabasco
- Ice Ice Baby, vanaf de Regenboogbrug
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Hetty »

Goeie aktie Jeanne en eindelijk een antwoord waar we wat aan hebben!! Als ze dit nou aan iedere Da eens toe stuurde...
Gebruikersavatar
Lies
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 455
Lid geworden op: 03 okt 2005, 22:51
Locatie: Balk

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Lies »

Ik had er een paar weken geleden ook al korreltjes in zitten, weer es wat anders ..... :-?
groetjes
Lies, Gregor, Riordain en Ghaia

Gregor* 21-12-2010
Riordain * 8-2-2009
Ghaia * 7-1-2012

Jessie * 31-3-1995 - † 15-5-2012
Sandy * 31-3-1995 - † 25-12-2010
Shabba *14-11-1996 - † 9-1-2009

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door nely »

Ik blijf toch vinden dat het probleem van de aanslag aan de hals van de ampul door de schrijver en intervet als onbelangrijk en niet van invloed op de werking wordt afgedaan terwijl we allemaal het tegendeel gemerkt hebben.
Gebruikersavatar
Lies
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 455
Lid geworden op: 03 okt 2005, 22:51
Locatie: Balk

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Lies »

Ik was net bij de DA voor Riordain's jaarlijkse enting en toen vertelde de DA dat ze een brief van Intervet hadden gekregen over insuline.
Ik heb de brief gelezen en het komt eigenlijk op hetzelfde neer als de reactie die Jeanne heeft gekregen, ik heb wel even vermeld dat insuline met randjes echt minder werkt.
Ze zullen nu voortaan als ze nieuwe flesjes binnen krijgen, ze meteen controleren op randjes en vlokjes (en daarna doe ik het zelf nog een keer :knippie: )
groetjes
Lies, Gregor, Riordain en Ghaia

Gregor* 21-12-2010
Riordain * 8-2-2009
Ghaia * 7-1-2012

Jessie * 31-3-1995 - † 15-5-2012
Sandy * 31-3-1995 - † 25-12-2010
Shabba *14-11-1996 - † 9-1-2009

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Jeanne »

Oh dat is dan waarschijnlijk wat ze bedoelde met Wij willen graag van de gelegenheid gebruik maken om dierenartsen en diereigenaren aan te moedigen bijwerkingen van ons product, verminderde werkzaamheid of vermoedens daarvan direct bij ons of de dierenarts te melden.
Ja die witte aanslag in de halsjes lijkt me ook, dat dit nog steeds van invloed is op de werking. Ik zelf kan het ook niet testen/bewijzen want ik heb geen suikerspinner meer, maar als we hier allemaal die wel spuiten, goed opletten met de flesjes aanschaffen en rapporteren bij Intervet, moeten we toch een beeld krijgen hoe het er mee is. Ik vond dit Ik wil benadrukken dat het door u geleide suikerkattenforum een zeer goed initiatief is dat wij graag willen ondersteunen. ook een leuke reactie van mevr. Schaap, ik krijg hier toch een gevoel van waardering bij. :zekerweten:
Gebruikersavatar
Kiki
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2010, 13:28
Locatie: Hoorn

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Kiki »

Soms kan er echter een lichte aanslag (een witte ring van kristallen) in de hals worden waargenomen. Deze lichte aanslag in de hals beïnvloedt de werking van Caninsulin niet. Daarbij plaatsen wij wel de opmerking dat Caninsulin altijd rechtop en in de koelkast bewaard moet worden. Als Caninsulin namelijk niet bewaard wordt zoals hierboven beschreven, kan veel neerslag in de hals ontstaan. Wij adviseren daarom om Caninsulin altijd voor gebruik te controleren.
Ik heb de mail nu nog een keer goed nagelezen en alleen dit stukje snap ik niet helemaal. Het witte randje kan geen kwaad, maar je moet je flesje voor gebruik daar wel altijd op controleren? :kweetniet: Net als dat ze in een stukje daarvoor zegt dat er geen kristallen in mogen zitten, maar ze omschrijft het witte randje ook als een ring van kristallen... :kweetniet:
Misschien begrijp ik het gewoon verkeerd dat kan natuurlijk, maar ik vind het er toch een beetje op lijken dat deze mevrouw zichzelf tegen spreekt...
Gebruikersavatar
Annemiek van Carlijn
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 12800
Lid geworden op: 07 okt 2008, 12:13
Locatie: Overschie

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Annemiek van Carlijn »

Volgens mij bedoelt ze dat een beetje aanslag geen kwaad, daar moet je niet over zeuren. Maar als het véél aanslag is, is de insuline waarschijnlijk slecht bewaard en is het wel een slecht flesje geworden. Dan komt dus de discussie over wat is lichte aanslag en wat is een dikke ring...
Met daarbij de niet serieuze notitie dat wit een lichte kleur is, en je dus zo beschouwd altijd kan spreken over een lichte aanslag.
Ik zou zelf ervoor kiezen dat 'licht' vrijwel niet zichtbaar is, en in alle andere gevallen ruilen bij de DA, verwijzend naar deze mail en zeggen dat dit 'veel aanslag' is, omdat je het normaal nooit zo ziet.
Gebruikersavatar
Kiki
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2010, 13:28
Locatie: Hoorn

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Kiki »

Oke, dan snap ik het nu. Dank je wel voor de uitleg. Ik denk alleen dat ik er nog steeds voor een flesje zonder enig randje ga, dan weet ik zeker dat ik goed zit :knippie:
Gebruikersavatar
Annemiek van Carlijn
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 12800
Lid geworden op: 07 okt 2008, 12:13
Locatie: Overschie

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Annemiek van Carlijn »

Juist! Voor de zekerheid leg je de grens gewoon tussen 'licht' en 'dik' gewoon bij 'niet zichtbaar' en 'zichtbaar'... Je hebt het goed begrepen!
Gebruikersavatar
Kiki
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 379
Lid geworden op: 23 mar 2010, 13:28
Locatie: Hoorn

Re: CANINSULIN MET VLOKJES en RANDJES.

Bericht door Kiki »

Soms heb je het even nodig dat iemand het in andere woorden uitlegt he. :knippie: :dankbaar:
Gebruikersavatar
Marika
katthousiast
katthousiast
Berichten: 2334
Lid geworden op: 18 jul 2010, 00:34
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Flesje met een wit randje!!

Bericht door Marika »

Ik heb net een nieuw flesje caninsulin gehaald, er zit geen aangekoekt randje in de hals maar wel grove stukjes die niet oplossen na het zwenken, kan dit kwaad?

Afbeelding

Update:
Ik lees net dit onderwerp over die vlokjes. Met vlokjes niet gebruiken dus. Ik ga gelijk de reactie van intervet printen en meenemen naar de dierenarts.
[i][img]http://i978.photobucket.com/albums/ae263/mariekopdekiek2/weblog1/banner-1.jpg[/img]
[size=85]Tootsie is suikerspinner sinds april 2010, 2 x kort op honeymoon geweest. Sinds 11 juli 2011 overgestapt op Lantus.
Mijn katten zijn ook te zien op mijn weblog in de categorieën Tootsie en Bibi.
http://mariekopdekiek.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;[/size][/i]

[b]Forumgeschiedenis[/b][size=85]
[b][url=http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AgHUD3hSNDROdE91ZmU5dU5BMUdlaXF0dmZZS2xsa2c&hl=nl&authkey=CJ7LsMYO]Tootsie's sheet[/url][/b]
[b][url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=5635]Voorstellen[/url]
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=49&t=6481]Tootsie op Lantus[/url]
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=48&t=5636]Tootsie op Caninsulin[/url][/b]
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=82&t=5642][b]Filmpjes Tootsie en Bibi[/b][/size][/url]
Plaats reactie