M/D voer van Hills- discussie

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
astrid
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 dec 2005, 01:49
Locatie: Oosterhout (NB)

M/D voer van Hills- discussie

Bericht door astrid »

note Jeanne: Ik heb de discussie bij Joep gesplitst omdat het onderwerp afdwaalt. Dit is een reactie op de laatste zin die Sandra daar schreef:

Sandra schreef: discussie bij Joep
"PS. Ans, ik heb door jou toch zo'n voederautomaat kunnen bemachtigen. Nog harstikke bedankt voor de tip!"

ja, ik heb je het adres van de importeur van die voederautomaten gegeven. Doet hij het goed bij jou??? Loebas is intussen zo slim, dat hij vakje 4 open krijgt als ik het apparaat helemaal gevuld bij hem neer zet!!!
Ik laat nu dus het laatste vakje leeg en geef hem die maaltijd smorgens gewoon in een apart schaaltje ! Hij vindt dat m/d blikvoer zo lekker ruiken, dat hij net zo lang heeft gepeuterd, totdat hij dat schuifje open kreeg! Het is dus maar goed, dat ik zo'n automaat heb, want hij eet alles wat je hem voorzet in één keer op als hij de kans krijgt !
Groetjes en knuffels van Hollebolle-Loeb!
sandra
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 194
Lid geworden op: 26 feb 2006, 17:23
Locatie: Den Haag

Bericht door sandra »

Ik heb hem nog niet binnen.....eerst geld overmaken en dan werd hij pas opgestuurd. Dus dat duurt nog even...

Ik hoor vaker dat ze die M/D brokjes heel lekker vinden. Tis dat Toet geen kiezen meer heeft, en hij geen brokjes meer wil eten. Maar als ik dat zo weer lees, zou ik haast weer nog een keertje willen proberen of hij het echt niet eet. Het is jammer dat ze geen proefverpakking hebben van die M/D brokjes. Dan zou ik ze toch een keertje kunnen proberen.

Die Loebas van jou is inderdaad slim. Hoe is het mogelijk dat hij zo'n vakje openkrijgt? Zo te lezen is het voederautomaatje een succes :)

Groetjes en knuffels van Sandra & Toetie
sandra
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 194
Lid geworden op: 26 feb 2006, 17:23
Locatie: Den Haag

Bericht door sandra »

Harstikke bedankt Neeltje!! Fijn dat je die link erbij hebt gezet, ik ga hem direct ff aanklikken :D

Ik wil het toch ff proberen, je weet maar nooit! De wonderen zijn de wereld nog niet uit, wie weet, vindt hij het straks ook harstikke lekker....en eet hij toch die brokjes!

Groetjes Sandra & Toet
Gebruikersavatar
astrid
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 dec 2005, 01:49
Locatie: Oosterhout (NB)

Bericht door astrid »

hallo Sandra!
voor het blikvoer van Hills heb je toch geen kiezen nodig ??? Het ruikt ruikt bovendien erg lekker en bevat meer vocht dan alleen brokjes!. Loeb wilde eerst een tijd geen brokjes eten, omdat hij waarschijnlijk een beetje verstopt zat. Toen ben ik dus begonnen met m/d blikvoer. Hij krijgt nu dus brokjes samen met blikvoer en dat eet hij echt heel goed!groetjes! Ans
sandra
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 194
Lid geworden op: 26 feb 2006, 17:23
Locatie: Den Haag

Bericht door sandra »

Hoi Ans!

Ja ik heb ook geinformeerd naar het blikvoer van M/D. Als ik dat alleen zou geven zou ik op 3 euro per dag komen en dus 90 euro per maand. Naast alle kosten voor insuline en spuitjes etc etc. Ik heb alles voor mijn schat over, maar aangezien ik nog 2 katten heb en een hondje, kan ik dat financieel niet bolwerken. Zo'n zak brokjes kost ongeveer 20 euro voor 2 maanden. Dat is nog wel te doen.
Ik heb daarom besloten om met Carnibest diabetes voer te beginnen, dat is zacht voer en vlees. En er zijn erg goede resultaten met dat voer. Daarbij ben ik dan zo'n 16 euro per maand kwijt. Dat is nog wel te doen voor me. Als hij ev die brokjes wil eten, zou ik dat kunnen combineren. En af en toe een blikje M/D kan natuurlijk wel!

Groetjes Sandra
Gebruikersavatar
Katja
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jan 2006, 22:31
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door Katja »

Hoi Sandra,

als het niet gaat lukken met het proefzakje MD wil ik je anders ook wel een klein zakje brokjes opsturen, zodat je het toch kunt proberen.
5 kg daarvan kost € 42.00, maar je doet er wel 2.5 maanden mee.

Dus, als het niet lukt, laat het mij dan weten.

Groetjes Katja
Gebruikersavatar
astrid
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 151
Lid geworden op: 17 dec 2005, 01:49
Locatie: Oosterhout (NB)

Bericht door astrid »

Hallo Sandra!
Ik weet helaas niet, hoeveel zo'n blikje m/d kost want Astrid heeft ze laatst gehaald bij de da. Loeb krijgt daar overigens 1 blikje per dag van, de rest brokjes. Carnibest dieetvoer zal overigens ook goed zijn, hoor ! Dat hebben wij nog nooit geprobeerd, maar is mss ook het proberen waard voor Loeb !
Ik hoor graag, hoe het bevalt!
groetjes! Ans
sandra
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 194
Lid geworden op: 26 feb 2006, 17:23
Locatie: Den Haag

Bericht door sandra »

Hallo Ans!

Zo'n blikje kost 1.49 euro bij de DA en ze hadden uitgerekend dat hij ongeveer 2.5 blikje per dag nodig had. (Dan zou ik zelfs nog duurder uitkomen....bijna 112.50 euro per maand, net ff niet goed gerekend!)

Ik hou je op de hoogte hoe de Carnibest bevalt!

Groetjes Sandra
sandra
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 194
Lid geworden op: 26 feb 2006, 17:23
Locatie: Den Haag

Bericht door sandra »

Hoi Katja,

Ik wil net een reactie geven, dat ik vanochtend Hills heb gebeld en dat ze geen proefzakjes hebben voor M/D, en ik zie nu dat jij gister nog een reactie heb gegeven. Die heb ik helaas niet gezien, sorry!
En ik dacht net nog, misschien wil iemand een handje M/D opsturen, en ik zie jouw reactie en die komt dus als geroepen. :D Dus Katja als je wat wil opsturen, heel graag! Ben benieuwd of Toet deze brokjes wel wil eten... Een DA had gezegd tegen mij, dat ze met 2 kilo voor 20 euro ongeveer 2 mnd doen, maar als ik het zo lees dan doe je met 5 kilo 2 mnd??
Eerst maar ff kijken of hij ze uberhaupt wil eten....

Groetjes Sandra
Gebruikersavatar
Katja
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jan 2006, 22:31
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door Katja »

Hoi Sandra,

ik geef Poes alleen de MD brokken, 70 gram per dag, dat is wel aan de hooge kant, maar zij was aardig afgevallen toen de suiker geconstateerd werd. Ik doe met 5 kg ca. 70 dagen. Het ligt er een beetje aan hoeveel je ze geeft, dat gaat na gewicht. Hoe zwaar is Toetie?

Als je je adres mailt, naar mmmos@scarlet.nl, dan stuur ik je morgen een portie van die brokjes op. Het lijkt mij handiger om jou adres naar mijn e-mail te mailen dan het hier op het forum te zetten, maar dat moet jij uiteraard zelf weten.
Ik dacht al wel dat ze geen proefzakjes verstrekken, mijn DA probeerde toen ook een proefzakje voor mij te krijgen, maar dat is ook niet gelukt.

Hoe gaat het nu met Toetie?

Groetjes Katja
Gebruikersavatar
Katja
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jan 2006, 22:31
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door Katja »

Hoi Neeltje,

ja, ik vind het ook raar. Mijn DA heeft toen voor mij gebeld toen ik ernaast stond en kon geen zakje krijgen. Hij heeft mij toen een zak van 2kg meegegeven en gezegd als Poes het niet lust kon ik het terugbrengen en kreeg mijn geld terug. Mijn vriendin die DA assistente is heeft het ook nog geprobeerd voor dat ik die grote zak open heb getrokken, maar zij kon het ook niet krijgen.

Maar het was verder geen punt, want Poes is er echt stapel op, ze wil helemaal niets anders meer. Met die blaasontsteking vond ze 2 dgn blik wel lekker, maar de 3. dag heeft mijn man MD brokken en blik neergezet en toen is ze gelijk op het MD afgegaan.

Groetjes Katja
kitty
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jun 2006, 10:34
Locatie: den haag

Bericht door kitty »

Castro krijgt ook M/d en vind het heerlijk! Ik heb weleens gevraagd of ik af en toe een blikje (m/d) tussendoor mocht geven maar dat werd mij afgeraden.
Gebruikersavatar
Katja
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jan 2006, 22:31
Locatie: 't Harde
Contacteer:

Bericht door Katja »

Hoi Kitty,
ook mijn DA is er niet kapot van om tussendoor MD blik te geven. Ook hij wil het liefst dat Poes alleen de MD brokjes eet, maar ja, ze vind ze ook heerlijk! Ze krijgt al 3 maanden niets anders meer en is er nog steeds gek op! Alleen als ze ziek is krijgt ze wel wat vleesjes omdat er vocht inzit. Ze had toen een blaasontsteking maar toen raade mijn DA aan om Urinary van RC te geven en geen MD blik. Vond ze ook heerlijk, maar na 2 dagen wilde ze toch liever weer de MD brokjes.
Groetjes Katja en Poes
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Het blikvoer in principe sneller verteerd dan de droge brokjes en dit kan dan weer net de schommeling in de bss veroorzaken. Het beste is om een zo constante samenstelling van voeding te hebben, qua hoeveelheid maar ook de samenstelling. Vooral als je nog aan het instellen bent, of een kat die snel schommelt met de bss zou ik het niet doen. Maar het is wel eens handig als je ze moet 'dwangvoeren' om dan blikvoer verdund met water, eventueel door een zeef geroerd en via een voederspuit naar binnen spuiten. Daarom kun je ook een kat beter blikvoer geven als ze een hypo hebben omdat die sneller opgenomen wordt.

Maar moet je nu niet het nierdieet meer volgen? Het lijkt me dat de nieren niet te veel eiwitten moet hebben en dat zit wel in de M/D.

UW KAT MET DIABETES
Houd diabetes onder controle met een goede voeding
Nieuwe Prescription Diet* Feline m/d* - het eerste en enige assortiment dieetvoeders met weinig koolhydraten en veel eiwitten voor het bereiken van gewichtsverlies bij katten.

Deskundigen zijn het erover eens dat dieetvoeders met weinig koolhydraten en veel eiwitten heilzaam zijn voor katten met diabetes mellitus. Nieuwe Hill's* Prescription Diet* Feline m/d* combineert deze kenmerken met die van meer vezels om katten met diabetes beter te behandelen:
Bron:
http://www.hillspet.com/zSkin_2/_refaci ... mLocale=nl

Mickey heeft voor zijn nieren Renal van RC, juist omdat daar weinig eiwitten in zitten. Dus daarom vind ik het een beetje vreemd. Vraag dit nog eens even na bij je DA of dat wel goed is.
Gebruikersavatar
Niec
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jun 2006, 16:15
Locatie: gouda

Bericht door Niec »

Ik lees dat jullie katten allemaal md heerlijk vinden. En dan heb ik er precies 3 ,die het niet eten, Judy en Gizmo vinden t zo te zien niet lekker, zowel blik als brokken. heb ook een proefje van royal canin brokken,en dat is hem ook niet. Dimple dan wel,maar die heeft een zwakke maag ,en kan heel weinig soorten voor hebben, want als die er niet tegen kan,dan komt t binnen 5 minuten er weer uit.dus na een paar keer nekken,denkt hij ook,eet t zelf maar op. Tis drama weer, want toen Judy naar nier dieet moest heb ik ook zo lopen tobben Voordat ik het voer had,wat de hele familie at en kon verdragen. Ik ga toch dinsdag even overleggen met de da, of ik niet afkan met renal natvoer, en r.i.d brokken,dat ging perfect. Het enige nadeel is daar weer van dat gizmo er zo dik van is geworden,maar aan de andere kant wel een stuk vrolijker. Maar goed, eerst moeten ze allemaal eten,en dan zal ik is kijken hoe ik gizmo op dieet kan zetten. Want anders weet ik even niet hoe ik dat bolwerk. Apart eten is geen optie, want dan word er niet gegeten alleen maar geschreeuwd bij de deuren. :-k
Groetjes, Nicole, Dimple, Gizmo en Riven Afbeelding
marielou

Bericht door marielou »

Vreselijk, al die katten die eigenlijk allemaal wat anders moeten eten. Ik sta altijd als een politieagent tussen 3 katten in de keuken in. Daarvan heeft er eentje gruisvoer, de andere 2 eten gewoon. Dan zit nr 4 in de slaapkamer, met zijn gruisvoer; hij kan niet eten als er andere katten in de buurt zijn en nr 5 zit in de woonkamer met nierdieet. Tommie Tomaat krijgt vanwege zijn diabetes alles afgewogen, dus daar mogen de anderen geen hap van eten, ook al niet omdat in zijn eten weer allerlei pilletjes verstopt zitten. Elke keer weer moet ik heel goed nadenken wie ik wat geef; je raakt er van in de war!
groeten
Marielou
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Bericht door nely »

Hallo Nicole,
ja dat is een heel gepuzzel voor je iets hebt wat iedereen lust en wat goed voor allemaal is.Kun je de "gezonde"brokjes niet en beetje versieren met eenlik van iets wat ze allemaal wel lekker vinden? Ik doe dat nu met md maar Foxy kreeg zijn brokjes(Specific Frd, ook goed voor katten met overgewicht) eerst met een lik Gourmet erover heen, lekker alles dr onder smeren en dan laat ik t even buiten bereik staan zodat t goed in de brokjes trekt en daarna...smullen maar.
Foxy is nu kat alleen, maar voor heen liepen er hier ook 3 of 4 katten rond en toen moest Bandiet aan gruis dieet...drama...uiteindelijk hebben we m moeten laten opereren, ombouwen zo gezegd. Toen was t probleem van t eten gelukkig ook over en Bandiet heeft nog 10 jaar t leven gesleten als trans-sexueel.( Hij is uiteindelijk 20 jaar en 4 maanden oud geworden)
Succes en groetjes Nely en 'neusje"van Foxy.
marielou

Bericht door marielou »

Jeetje Nely, wat is die Bandiet oud geworden! Had hij een ooglapje? Ik heb een kat gekend die Piraat heette en die had een vlek over haar ooggebied in een andere kleur dan de rest van haar en daarom heette ze Piraat. Maar misschien was Bandiet wel een eetbakjesovervaller?
Marielou
Plaats reactie