Cobalamine is zelfs de enige stof die de zenuwen kan herstellen of dit nu door eigen aanmaak is of door het geven als supplement. Men weet ook dat het zelfs drie maanden kan duren. Bekend is ook dat men normaalwaardes moet hebben en dat geldt zowel voor mensen als voor dieren in het algemeen.Brigitte schreef:Ik ken geen wetenschappelijk bewijs van de werking van Cobalamine bij katten ....
Diabetes zorgt niet voor een tekort aan cobalamine. Het wordt gebruikt ter ondersteuning van het herstel van de zenuwen bij diabetische neuropathie. De katten kunnen uiteindelijk weer normaal open. Hoera! Op dat moment zijn ze echter goed ingesteld, dus wat heeft het herstel veroorzaakt? Tommy moest twee maanden op normaalwaardes zitten voor ie weer kon lopen. Als cobalamine had geholpen, had het al veel eerder gewerkt.
Hoe test je de kat op Neuropathie
Dus dat zou kunnen betekenen dat extra cobalamine niet eens nodig is.
Op www.stopdepijn.nl staat een uitgebreide brochure over diabetische neuropathie. Bij mensen bestaat de therapie uit pijnbestrijding.
Op www.stopdepijn.nl staat een uitgebreide brochure over diabetische neuropathie. Bij mensen bestaat de therapie uit pijnbestrijding.
Als ik mag kiezen uit die middelen met al hun bijwerkingen en cobalamine, geeft mij dan maar cobalamine.Brigitte schreef:Dus dat zou kunnen betekenen dat extra cobalamine niet eens nodig is.
Soms zie je wel eens een goed artikel.
Hier over b12 en de b vitaminen in het algemeen.
http://www.diabetesjournaal.nl/voeding/ ... nodig.html
Hier over b12 en de b vitaminen in het algemeen.
http://www.diabetesjournaal.nl/voeding/ ... nodig.html
OK, gelezen. Het bezwaar dat ik tegen dit soort berichten heb, is dat het om mensen gaat. Mensen en katten zijn totaal anders, denk alleen aan de voeding en voedingsbehoefte. Over de stelling dat een overdaad aan bepaalde vitamines geen kwaad kan, wordt inmiddels genuanceerder gedacht, bv. de bij katten inmiddels bekende schadelijke gevolgen van overdosis vitamine C.
Ik vind het niet verstandig om zomaar supplementen te gaan geven zonder de dierenarts te raadplegen op basis van artikelen die op mensen slaan.
Ik vind het niet verstandig om zomaar supplementen te gaan geven zonder de dierenarts te raadplegen op basis van artikelen die op mensen slaan.
Voor alle supplementen en medicijnen geldt dat je dit verantwoord moet doen, dit is zelfs een eerste vereiste. En bij vitamine C geldt dit ook, dat een overdosering kan leiden tot blaasgruis hoeft niet te betekenen dat je het dan maar helemaal niet moet geven als de kat er baat bij heeft. cobalamine helpt bij het herstel van zenuwschade, afhankelijk van de beschadiging kan dit lang duren. Sommige katten herstellen vanzelf, maar dat is dan geen referentie voor alle katten.
Tenslotte geven we onze katten Lantus en die was toch eigenlijk bedoeld voor mensen.
Tenslotte geven we onze katten Lantus en die was toch eigenlijk bedoeld voor mensen.
- remony
- kattenvriend
- Contacteer:
bedoelen jullie dat je dit aan de kat kan geven, met zwakke achterpoten, spieren?
hier de linkhttp://www.twenga.nl/aanbieding/23165/2 ... 39865.html
hier de linkhttp://www.twenga.nl/aanbieding/23165/2 ... 39865.html
groeten, Yvonne
Vlekje is naar de regenboogbrug sinds 15-04-2009. Het is zo stil in huis...Mis je meisie.
Vlekje is naar de regenboogbrug sinds 15-04-2009. Het is zo stil in huis...Mis je meisie.
- Jeanne
- ...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
- Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
- Contacteer:
Zet de Suikerkatten FaceBook bij je favorieten!! In geval van nood EN als het forum is uitgevallen, kan er toch hulp geboden worden.
Forumgeschiedenis:
* Ben je nieuw? Dan hier even voorstellen. - Mickey van Jeanne
* Update van CANINSULIN - Mickey van Jeanne
* Ervaringen Suikerkattenforum - Mickey, mijn superkanjer
* Update van het Personeel - Koffie- & babbelcorner van Jeanne
* DE REGENBOOGBRUG - Mickey & Boefje van Jeanne
* DE REGENBOOGBRUG - Guusje plotseling overleden.
* DE REGENBOOGBRUG - Dag lieve Stinky
* DE REGENBOOGBRUG - Ollie van Jeanne
* Update van overig zieke katten - Swiebie & Ollie beiden schildklierkatten
* Update van overig zieke katten - Ollie, onze pancreatitiskat
* Update van overig zieke katten - Swieb nu ook een pancreatitiskat
Forumgeschiedenis:
* Ben je nieuw? Dan hier even voorstellen. - Mickey van Jeanne
* Update van CANINSULIN - Mickey van Jeanne
* Ervaringen Suikerkattenforum - Mickey, mijn superkanjer
* Update van het Personeel - Koffie- & babbelcorner van Jeanne
* DE REGENBOOGBRUG - Mickey & Boefje van Jeanne
* DE REGENBOOGBRUG - Guusje plotseling overleden.
* DE REGENBOOGBRUG - Dag lieve Stinky
* DE REGENBOOGBRUG - Ollie van Jeanne
* Update van overig zieke katten - Swiebie & Ollie beiden schildklierkatten
* Update van overig zieke katten - Ollie, onze pancreatitiskat
* Update van overig zieke katten - Swieb nu ook een pancreatitiskat
- remony
- kattenvriend
- Contacteer:
- janine1
- kattenvriend
Re: Hoe test je de kat op Neuropathie
Heb vandaag de tabletjes gekregen, maar hoe geef je het? Gewoon in het bekje of door het eten?
[url=https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0As6_od8Usv2XdHZIanlrdGFRREF1RkR0eTl3elVKbGc&hl=en#gid=0]WAARDES ODIN[/url]
- kathy
- kattofiel
als jij makkelijk kan pillen dat kun je het rechtstreeks geven in het bekkie,maar als dat niet lukt dat kun je het door het eten doen,of bv verpakken in een stukje leverworst of zoiets. als het maar binnen komt... 

groetjes kathy
*nobo* 17-04-2012. Is 21 jaar geworden en had 6 jaar suikerziekte.
*nobo* 17-04-2012. Is 21 jaar geworden en had 6 jaar suikerziekte.
- Trudi
- kattofiel
- Contacteer:
Kip was favoriet bij Sam, en het pilletje was dan ook zo weg
Verder bestaat er nog de easypill te koop bij DA of
http://www.winkelvoordieren.nl/easypill ... stuks.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De easy pill die ik bij mijn andere katten gebruikt, werkt niet zo goed als de kip bij Sam

Verder bestaat er nog de easypill te koop bij DA of
http://www.winkelvoordieren.nl/easypill ... stuks.html" onclick="window.open(this.href);return false;
De easy pill die ik bij mijn andere katten gebruikt, werkt niet zo goed als de kip bij Sam

Groetjes en liefs vanTrudi met kopjes van
en 
I.M. Dexter: †2-2-08 (diapresentatie)
waardes 12 jarige Sam
See my cats on my blog: Kiekatboe

I.M. Dexter: †2-2-08 (diapresentatie)
waardes 12 jarige Sam
See my cats on my blog: Kiekatboe
- Forumgeschiedenis:
Even voorstellen: Sammy
Caninsuline: Update Sammy
Sam heeft FORL!