Voeding en aanpassing levensstijl van mijzelf

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Jovanca
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 nov 2009, 12:52

Voeding en aanpassing levensstijl van mijzelf

Bericht door Jovanca »

Beste mensen,
Sinds gisteren moeten onze 15 jaar oude kater twee maal daags ingespoten worden met insuline. Ik vind het nog heel eng maar dat zal vast wel wennen. Ik heb een paar verschillende vragen. Mijn excuus als dit al ergens op het forum te vinden is.
Ik lees op internet verschillende dingen over de wijze en hoeveelheid voeding. Het lastige punt is dat we vijf katten hebben die allemaal samen uit twee bakken eten waar eigenlijk altijd wel brokjes inzitten. Blikvoer krijgen ze soms. Dieetvoer geven en een afgemeten hoeveelheid voeding is dus lastig te combineren met de andere katten die gezond zijn. Nu vraag ik me af hoe noodzakelijk het is om speciaal dieetvoer te geven en hoe noodzakelijk het is dat je dagelijks dezelfde afgepaste hoeveelheid geeft aan de kat met suiker. De dierenarts was hierin ook tegenstrijdig. Vandaag heb ik hem 's morgens gewoon brokken laten eten en een klein beetje blikvoer. Daarna de eerste injectie om 9 uur. Nu net na vier uur weer een klein beetje blikvoer gegeven. Vanavond dan om 9 uur weer een beetje blikvoer en de injectie. Tussendoor eet hij wel wat brokjes nog. Denk jullie dat dit verantwoord is of moet ik echt de brokken weghalen en een hoeveelheid eten aangepast aan zijn lichaamsgewicht geven en de andere katten een nieuw eetpatroon aanleren? Daarnaast vraag ik me af hoe noodzakelijk het is om ook dieetvoer te geven. Nog een andere vraag: ik ben regelmatig 's avonds niet thuis terwijl hij vanaf nu om 9 uur 's avonds insuline moet krijgen. Zoals ik het nu begrijp moet ik voortaan altijd om 9 uur 's avonds thuis zijn. Ik ben heel benieuwd hoe anderen met dezelfde onregelmatige levenstijl dit hebben aangepakt. Graag tips en advies!
Plaats reactie