Royal Canin Diabetic

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Gebruikersavatar
dena
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: 16 sep 2009, 10:24
Locatie: Boxtel Caninsulin

Royal Canin Diabetic

Bericht door dena »

Hieronder mijn mailwisseling met Royal Canin, omdat ik de smaenstelling vreemd vond voor een diabeticbrok (veel KH en suiker)
Bedankt voor uw snelle antwoord.

Op de verpakking staat toch suikers totaal 1,9%? Uit dit verhaal wordt me nog niet duidelijk waarom er meer kh zitten in een diabetesbrok dan in een normale brok van andere merken, juist omdat bekend is dat KH slecht zin voor een diabeet ook al is dit gerst..Waarom is gekozen voor zo een hoog percentage KH?



Met vriendelijke groet,







Geachte

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Suikerziekte is een afwijking waarbij de bloedsuikerspiegel continu te hoog is. Overgewicht bevordert het ontstaan van een pre-diabetische toestand. Met een aangepaste voeding kan herstel van het ideale gewicht bereikt worden. Hierdoor kan de toestand van uw kat aanzienlijk verbeteren. De bloedsuikerspiegel kan gereguleerd worden door middel van injecties met insuline. Dieetvoeding kan de behandeling ondersteunen omdat het helpt de bloedsuikerspiegel constant te houden. Diabetic Diet is een volledige, uitgebalanceerde voeding. Diabetic Diet bevat gerst als belangrijke zetmeelbron. Gerst wordt geleidelijk opgenomen in het lichaam waardoor de bloedsuiker- en insulinepiek na de maaltijd minder hoog zijn. U kunt met Diabetic Diet het voedingsschema aanhouden dat uw dierenarts heeft voorgeschreven.

Het percentage overige koolhydraten in de dieetvoeding Diabetic is 22.9%. Zoals u hierboven al heeft kunnen lezen is de voornaamste koolhydraat bron die wij in deze dieetvoeding gebruiken gerst. Er zit geen suiker in de dieetvoeding Diabetic.

Vochtpercentage in de dieetvoeding Diabetic is 7 %.

De insulinotrope werking van arginine bevordert een gemakkelijke regeneratie van de pancreasactiviteit en reduceert de exogene behoefte aan insuline.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen via telefoonnummer 0413-318400 of via e-mail info@royalcanin.nl

Met vriendelijke groet,
Royal Canin Nederland B.V.


De afdeling Productvoorlichting en Service;
Corina Ardonne
Moniek van den Heuvel- Verhagen
Caroline Jochems
Martje van Meelis



De informatie verzonden met dit e-mail bericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde. Gebruik van deze informatie door anderen dan de geadresseerde is verboden. Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan zonder toestemming van Royal Canin Nederland B.V.





Geachte mevrouw, mijnheer,

Wij hebben sinds een paar maanden een kat van 7 maanden met suikerziekte. Door de dierenarts werd mijn jullie diabeticvariant brokken geadviseerd. Ik ben inmiddels wat meer "ingelezen" over diabetes en weet nu dat KH en natuurlijk suikers erg slecht zijn voor een kat met diabetes.
Tot mijn grote verbazing zie ik suiker als ingredient in de diabeticbrokken en is het percentage koolhydraten maar liefst 21 - 23 % :
46% ruw eiwit
12 % ruw vet
6,4 % ruwe as
4,6% ruwe celstof
wat je mist is het vochtpercentage (zal ergens tussen de 7,5 en 10% liggen)

Dat bij elkaar opgeteld kom je op 79% (uitgegaan van 7,5-10% vocht), dan blijft er een totaal van tussen de 21-23,5% kh over...

Dit i.t.t. veel andere merken brokken welke niet eens voor diabeteskatten bedoeld zijn. Verschillende andere merken brokken zitten onder de 15%kh.

Mijn grote vraag; waarom zoveel kh en suiker in een diabetesvoer??
Franca
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 884
Lid geworden op: 15 okt 2009, 09:49
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door Franca »

Eerste antwoord is echt een standaard verhaal. Ik ben benieuwd naar het antwoord op jouw reactie. Je kan je ook afvragen wat zo een groot deel gerst uberhaupt in kattenvoer doet..
Gebruikersavatar
dena
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: 16 sep 2009, 10:24
Locatie: Boxtel Caninsulin

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door dena »

Ja inderdaad, dat was mijn vraag dus ook eigenlijk, waarom gerst en waarom zo'n groot percentage?
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door Hetty »

Ja, je krijgt niet echt antwoord op je vraag en ze gaan inderdaad uit van overgewicht en dat is bij Ed niet van toepassing!.
Gebruikersavatar
Nynke
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 14789
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:58
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door Nynke »

Nanny rulez... :doemee:
.
.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
waardenTOMMY
Piet zijn afvalsheet

VOEDING KAN EEN GROOT VERSCHIL MAKEN VOOR DE WAARDEN...
VERGELIJK JOUW KATTENVOER MET ANDERE MERKEN IN HET OVERZICHT VOEDINGSWAARDEN!
staat >>> HIER <<<
als jouw voer er nog niet bijstaat kunt dat >>> HIER <<< toevoegen!

forumgeschiedenis:
- Even voorstellen...
- Update van Caninsulin
- Hellup!! SPOED!! nuchtere waarde 9,5 / 8,6
- Update van Lantus
- Hellup!! SPOED!! Tommy 1,9 (op Lantus)
- oooooooow ja Tommy @ HONEYMOON
- En daar is Tommy weer...
- Honeymoon deel II
- Tommy deel III (op Lantus)

Update van de vriendjes van Tommy
- Tw'Ice (zit ook op Facebook)
- Pierôt D. Gaine Coon
- Tabasco
- Ice Ice Baby, vanaf de Regenboogbrug
Gebruikersavatar
dena
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: 16 sep 2009, 10:24
Locatie: Boxtel Caninsulin

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door dena »

:echtwel: ...... :knippie: ( wie denken ze wel niet dat ze zijn daar...)
adriana oele
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1125
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:59
Locatie: Den Haag

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door adriana oele »

De insulinotrope werking van arginine bevordert een gemakkelijke regeneratie van de pancreasactiviteit en reduceert de exogene behoefte aan insuline.
----
:lach: hee, hardstikke goed die mailwisseling met royal canin en ik heb er weer een woord bijgeleerd.

wij in het MoMolab zijn in die hoeveelheden ook niet blij met de samenstelling van diabetics van het koninklijke konijn.
maar het is wel het enige droogvoer met een dergelijk hoog percentage arginine in een bepaalde moleculaire, blijkbaar goed opneembare samenstelling.
(arginine ondersteunt de werking van de alvleesklier en zorgt dat de aanwezige insuline beter zijn werk doet - voor meer info even googelen.)

ik bedoel: Mo is een ex-diabetes en nierfaalkat en moet op dit moment voer eten dat niet echt jofel voor zijn matig funtionerende alvleesklier is, geeft dus wat hogere (maar < 10) bss-waardes.
terwijl ik hem zo lang het kan zonder insuline (lantus) wil houden.
en dat lukt met max 3 x 2 diabetics brokjes, dan heb je wèl de voordelen van de extra arginine en bijna niet de nadelen van blijkbaar veel gerst.
ik gebruik de diabetics als snoepje bij het prikken en gezien zijn bloedsuikerwaardes - ik heb hem een maand geleden van 16,9 teruggehaald zonder insuline met diabetics! - werkt het.
ook bij bv Bas van Joke werkten de diabetics, ook in combinatie met lantus heel goed. maar afgepast en zeker niet meer dan 6 stuks per etmaal, ze staan daarom ook in zijn sheet vermeld.

over m/d van Hills zijn wij helemaal niet te spreken (hoge bss-waardes) en over harde broks in combinatie met insuline ook niet zo. dan is het toch veel beter alleen kh-arm natvoer te geven om zo min mogelijk te belasten.
en anders Orijen, daar zitten erg veel goeie stofjes in en dat heeft een matig kh-gehalte.
(niet alle katten zijn er dol op en moeten vaak heel langzaam wennen :catfoot:)
groetjes van Adriana en prrrts van MoMo, Enzo, Maks&Bolle en van Miesje :catlick: :catlick: :cathiss: :catlick: :catlick:
nierfaal/suikerkat - vanaf 30.8.2008 met 3 weken caninsulin en 5 weken lantus weer zonder.
diabetes door 2 prednisolon-injecties tegen jeuk
Gebruikersavatar
dena
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: 16 sep 2009, 10:24
Locatie: Boxtel Caninsulin

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door dena »

Adriana, ik heb vandaag de Applaws brokken binnen gekregen en wil daar nu mee gaan beginnen, maar daar zit dus inderdaad geen arginine in.
Tot nu toe kreeg Ed ongeveer 50 gram RC Diabeticbrokken per dag en natvoer (varierend )

Ik ga nu beginnen met Bozita natvoer 2 x daags en wil tussendoor wat brokjes van Applaws geven. Is het nu toch slim om een paar brokjes RC diabetic te blijven geven per dag voor de arginine? Of heeft dat pas zin als Ed beter ingesteld is, hij zit nu nl zo hoog dat die paar brokjes met dat kleine beetje arginine weinig nut zullen hebben.
adriana oele
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1125
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:59
Locatie: Den Haag

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door adriana oele »

:idioot:
dena schreef:Adriana, ik heb vandaag de Applaws brokken binnen gekregen en wil daar nu mee gaan beginnen, maar daar zit dus inderdaad geen arginine in.
Tot nu toe kreeg Ed ongeveer 50 gram RC Diabeticbrokken per dag en natvoer (varierend )

Ik ga nu beginnen met Bozita natvoer 2 x daags en wil tussendoor wat brokjes van Applaws geven. Is het nu toch slim om een paar brokjes RC diabetic te blijven geven per dag voor de arginine? Of heeft dat pas zin als Ed beter ingesteld is, hij zit nu nl zo hoog dat die paar brokjes met dat kleine beetje arginine weinig nut zullen hebben.
------------------
even uit mijn hoofd:
van het rijtje Orijen, Applaws, Almo holistic en Hills nature's best gaf Applaws hier in het Mo-lab de hoogste bss-cijfers, waarschijnlijk omdat het t meeste vet bevat (en wellicht omdat er geen arginine in zit.. wie weet..)

bozita scoorde ook hier heel erg goed wat bss betreft: erg lage waardes! en kh-arm natvoer is natuurlijk altijd veel beter dan welke broks dan ook.

sorry, dat ik dat niet weet maar ben je aan het instellen of streef je naar remissie (caninsuline-loos?)

in het Bas-lab (Bas van Joke) bleek dat toen we Bas helemaal van de M/D (diabetics broks van Hills) af hadden zijn bss daalde en rustiger werd. hij heeft een tijdje alleen maar kh-arm natvoer gekregen en toen hij te snel daalde wat (indd uitgeteld) Orijen erbij om met 'meer en minder' Orijen bij te kunnen regelen en voor de goede stofjes die erin zitten. (als je wat Orijen wilt proberen dan kan ik je er wel wat toesturen)
hij heeft na zijn omslagpunt altijd een beetje diabetics gehad, max 6 stuks per etmaal, verspreid over de dag/nacht en het werkte vrij goed. en bij Mo werken ze uitstekend, die mag maar heel erg weinig rauw rood vlees ivm fosfor/nierbelasting.

arginine zit voornamelijk in rauw rood vlees en Bas weigert dat te eten.
katten kunnen niet zonder arginine en ik denk dat er in het meeste voer te weinig zit en ik zou Ed bv 6 stuks per etmaal blijven geven. het ondersteunt niet alleen de alvleesklier maar zorgt ook dat de (toegevoerde) insuline, in jouw geval caninsuline beter zijn werk doet.
ze werken overigens alleen als een alvleesklier ook nog een beetje actief is, bij katten met volledig uitgevallen alvleesklier, die dus nooit remissie bereiken, werken ze voorzover ik heb gehoord helemaal niet en soms averechts (indd ivm relatief hoge kh/zetmeelgehalte bij > 6 stuks/etmaal)
diabetics van RC is er bij mijn weten toch alleen in brokjesvorm?

misschien wel even uitkijken met relatief zoveel caninsuline (2x3 eh zie ik geloof ik) dat je heel geleidelijk
en zeker niet in één klap overschakelt van veel broks naar voornamelijk kh-arm natvoer, dat kan een hypo geven!
groetjes van Adriana en prrrts van MoMo, Enzo, Maks&Bolle en van Miesje :catlick: :catlick: :cathiss: :catlick: :catlick:
nierfaal/suikerkat - vanaf 30.8.2008 met 3 weken caninsulin en 5 weken lantus weer zonder.
diabetes door 2 prednisolon-injecties tegen jeuk
Henny

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door Henny »

Dena aangezien je nu Bozita geeft zal Ed hier goed op reageren, dit bevat veel minder koolhydraten dan de zakjes van het merk AH. Arginine is een verplicht onderdeel in kattenvoer en bij Applaws zit dit er in door het vele vlees dat het bevat (80%). Mijn ervaring is dat de Applaws de bloedsuikerwaarde veel minder belast dan Orijen, RC en M/D, wat eigenlijk logisch is want het bevat minder koolhydraten. De koolhydraten in Orijen, RC en M/D worden ook omgezet in vet, dus dat is nog eens een extra belasting. Als je de analyses bekijkt bevat Applaws niet meer vet dan Orijen, Orijen bevat zelfs 1 % meer vet. :glimlach:
adriana oele
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1125
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:59
Locatie: Den Haag

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door adriana oele »

indd., ieder beest reageert anders en door goed te meten en aantekeningen te maken weet je snel genoeg waar Ed het beste op reageert,
hoop dat ie Applaws lust, hier trekken ze hun russenneusjes er voor op..


Applaws?.... :honger: hier :honger: niet :honger: dus ! en als het een succes is wil ik je mijn Applaws wel even toesturen!
groetjes van Adriana en prrrts van MoMo, Enzo, Maks&Bolle en van Miesje :catlick: :catlick: :cathiss: :catlick: :catlick:
nierfaal/suikerkat - vanaf 30.8.2008 met 3 weken caninsulin en 5 weken lantus weer zonder.
diabetes door 2 prednisolon-injecties tegen jeuk
Henny

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door Henny »

Mij valt vooral op dat er geen grote hoeveelheden Applaws in één keer gegeten worden maar kleine hapjes verdeeld over de gehele dag. Maar als ik uitreken hoeveel er per kat gegeten wordt op de hele dag, dan komt dat netjes overeen met de aanbevolen hoeveelheid. Kleine beetjes eten verdeeld over de gehele dag is het best voor de kat, dit doen ze van nature namelijk ook.

:glimlach:
Gebruikersavatar
dena
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: 16 sep 2009, 10:24
Locatie: Boxtel Caninsulin

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door dena »

Hier wordt de Applaws itt andere brokken ook niet ineens opgegeten, maar dit is dus eigenlijk wel oke omdat het dan meer verdeeld over de dag gegeten wordt. Ze zullen het dan ook wel wat minder lekker vinden waarschijnlijk..

Waarom zou ik dan toch nog wat brokjes RC diabetic bij moeten geven als die arginine ook al in de Applaws zit? Of zit het te weinig in Applaws? EN wat is het verschil tussen Applaws en Orijen brokjes?

Ik kreeg trouwens als reactie op mijn laatste mail van Rc een mail met de vraag of ik telefoninsch contact op wilde nemen zodat ze me eea uit konden leggen. Nog niet gedaan , kijk wel of ik ze nog bel..
Gebruikersavatar
Nynke
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 14789
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:58
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door Nynke »

Arginine is een aminozuur dat zit in dierlijk weefsel... Het is een zeer essentieel aminozuur voor een kat, dus je kunt er dus vanuit gaan dat het in al het kattenvoer zit vanwege de dierlijke eiwitten en vetten.

Kan zijn dat RC er extra bijdoet ofzo of het er specifiek opzet om stoer te doen...
Leuke vraag om te stellen als je toch belt Nanny!

:lach:
.
.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
waardenTOMMY
Piet zijn afvalsheet

VOEDING KAN EEN GROOT VERSCHIL MAKEN VOOR DE WAARDEN...
VERGELIJK JOUW KATTENVOER MET ANDERE MERKEN IN HET OVERZICHT VOEDINGSWAARDEN!
staat >>> HIER <<<
als jouw voer er nog niet bijstaat kunt dat >>> HIER <<< toevoegen!

forumgeschiedenis:
- Even voorstellen...
- Update van Caninsulin
- Hellup!! SPOED!! nuchtere waarde 9,5 / 8,6
- Update van Lantus
- Hellup!! SPOED!! Tommy 1,9 (op Lantus)
- oooooooow ja Tommy @ HONEYMOON
- En daar is Tommy weer...
- Honeymoon deel II
- Tommy deel III (op Lantus)

Update van de vriendjes van Tommy
- Tw'Ice (zit ook op Facebook)
- Pierôt D. Gaine Coon
- Tabasco
- Ice Ice Baby, vanaf de Regenboogbrug
Henny

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door Henny »

Of ze doen het er bij omdat er anders te weinig in zit. Arginine is verplicht in kattenvoer anders worden de katten ziek, dat geldt ook voor taurine.
Gebruikersavatar
kathy
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8048
Lid geworden op: 24 feb 2007, 08:53
Locatie: enschede

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door kathy »

maar in bv heel goedkoop voer,daar zit toch geen taurine in? bv tom poes,dat gaf mijn moeder vroeger aan de katten (dan heb ik het over jaren geleden) en de katten werden allemaal blind.....
groetjes kathy

*nobo* 17-04-2012. Is 21 jaar geworden en had 6 jaar suikerziekte.
Gebruikersavatar
Annemiek van Carlijn
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 12800
Lid geworden op: 07 okt 2008, 12:13
Locatie: Overschie

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door Annemiek van Carlijn »

Volgens mij is het verplicht in kattenvoer waar 'volledige voeding' op staat.
Gebruikersavatar
kathy
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8048
Lid geworden op: 24 feb 2007, 08:53
Locatie: enschede

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door kathy »

ik twijfel bij het goedkope voer. en waarom staat het er niet op als het verplicht is voor volledig voer?
groetjes kathy

*nobo* 17-04-2012. Is 21 jaar geworden en had 6 jaar suikerziekte.
Henny

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door Henny »

kathy schreef:maar in bv heel goedkoop voer,daar zit toch geen taurine in? bv tom poes,dat gaf mijn moeder vroeger aan de katten (dan heb ik het over jaren geleden) en de katten werden allemaal blind.....

Daarom is taurine nu ook verplicht er zijn nog meer stoffen die verplicht zijn in zowel kattenvoer als hondenvoer, ik ken ze niet allemaal van buiten hoor, dat zou ik moeten opzoeken.
Gebruikersavatar
Annemiek van Carlijn
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 12800
Lid geworden op: 07 okt 2008, 12:13
Locatie: Overschie

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door Annemiek van Carlijn »

kathy schreef:ik twijfel bij het goedkope voer. en waarom staat het er niet op als het verplicht is voor volledig voer?
Hoe bedoel je Kathy? Op kattenvoer staat toch altijd 'volledige voeding' of 'aanvullende voeding'? In die eerste moeten verplichten bepaalde stoffen in een minimale hoeveelheid aanwezig zijn, in die tweede niet.
Gebruikersavatar
kathy
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8048
Lid geworden op: 24 feb 2007, 08:53
Locatie: enschede

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door kathy »

duidelijk annemiek,ik wist niet dat het verplicht was voor volledig voer. en idd er staat altijd volledig voer,of aanvullend voer op.

ik vind dat de samenstellingen wel eens beter op verpakkingen mogen staan. net zoals bij ons mensen. bv het ikkiesbewust logo of zo.......een soort richtlijn.....
groetjes kathy

*nobo* 17-04-2012. Is 21 jaar geworden en had 6 jaar suikerziekte.
Henny

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door Henny »

kathy schreef:duidelijk annemiek,ik wist niet dat het verplicht was voor volledig voer. en idd er staat altijd volledig voer,of aanvullend voer op.

ik vind dat de samenstellingen wel eens beter op verpakkingen mogen staan. net zoals bij ons mensen. bv het ikkiesbewust logo of zo.......een soort richtlijn.....
Helaas zijn ze dat niet verplicht, ook zijn ze niet verplicht om aan te geven welke stoffen er in gezeten hebben als deze door anderen zijn aangevoerd, dus als ze zelf niet toevoegen. Zo zijn voeders die dierlijke bijproducten bevatten heel verdacht omdat dit van alles kan zijn. Het beste zou zelfs zijn dat je alleen voer geeft dat ook voor menselijke consumptie geschikt is, want hier worden veel strengere eisen aan gesteld, dit mag je namelijk niet zo maar op de verpakking zetten.
adriana oele
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1125
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:59
Locatie: Den Haag

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door adriana oele »

[quote="Nynke"
Kan zijn dat RC er extra bijdoet ofzo of het er specifiek opzet om stoer te doen...
Leuke vraag om te stellen als je toch belt Nanny!

:lach:[/quote]
----------------------------
'stoer doen' ? :wat bedoel je:

pas het zèlf toe, meet het en je weet het.


de arginine-gehaltes, voorzover ze zijn aangegeven, verschillen.
de vorm en de combinatie met hulpstofjes ongetwijfeld ook en t zou best wel eens kunnen zijn dat de ene vorm meer opneembaar is dan de andere.
groetjes van Adriana en prrrts van MoMo, Enzo, Maks&Bolle en van Miesje :catlick: :catlick: :cathiss: :catlick: :catlick:
nierfaal/suikerkat - vanaf 30.8.2008 met 3 weken caninsulin en 5 weken lantus weer zonder.
diabetes door 2 prednisolon-injecties tegen jeuk
Gebruikersavatar
Nynke
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 14789
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:58
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door Nynke »

Tommy heeft ze indertijd ook gekregen Adriana, je had ze me zelf toegestuurd, maar hier geen succesverhaal met die dingen hoor...
.
.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
waardenTOMMY
Piet zijn afvalsheet

VOEDING KAN EEN GROOT VERSCHIL MAKEN VOOR DE WAARDEN...
VERGELIJK JOUW KATTENVOER MET ANDERE MERKEN IN HET OVERZICHT VOEDINGSWAARDEN!
staat >>> HIER <<<
als jouw voer er nog niet bijstaat kunt dat >>> HIER <<< toevoegen!

forumgeschiedenis:
- Even voorstellen...
- Update van Caninsulin
- Hellup!! SPOED!! nuchtere waarde 9,5 / 8,6
- Update van Lantus
- Hellup!! SPOED!! Tommy 1,9 (op Lantus)
- oooooooow ja Tommy @ HONEYMOON
- En daar is Tommy weer...
- Honeymoon deel II
- Tommy deel III (op Lantus)

Update van de vriendjes van Tommy
- Tw'Ice (zit ook op Facebook)
- Pierôt D. Gaine Coon
- Tabasco
- Ice Ice Baby, vanaf de Regenboogbrug
adriana oele
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1125
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:59
Locatie: Den Haag

Re: Royal Canin Diabetic

Bericht door adriana oele »

Nynke schreef:Tommy heeft ze indertijd ook gekregen Adriana, je had ze me zelf toegestuurd, maar hier geen succesverhaal met die dingen hoor...
-------------------- :knippie:
we weten hier op het forum toch al lang dat iedere kat anders reageert?
wat bij een aantal katten wèl werkt hoeft bij andere katten helemaal niet te werken en het zelf uitproberen en goed meten is de beste methode om er achter te komen of de betreffende katzel er in dìe situatie baat bij heeft.
en zo is het toch met alles?
en als iedereen zijn/haar ervaringsinformatie op het forum zet dan kan iedereen daar kennis van nemen en evenueel baat bij hebben.
groetjes van Adriana en prrrts van MoMo, Enzo, Maks&Bolle en van Miesje :catlick: :catlick: :cathiss: :catlick: :catlick:
nierfaal/suikerkat - vanaf 30.8.2008 met 3 weken caninsulin en 5 weken lantus weer zonder.
diabetes door 2 prednisolon-injecties tegen jeuk
Plaats reactie