Wanneer BSS meten bij een kat in remissie/honeymoon?

Alle informatie over zelf glucose meten bij de kat.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Wanneer BSS meten bij een kat in remissie/honeymoon?

Bericht door Jeanne »

Sommige katten kunnen in remissie/honeymoon gaan. Dan hebben ze geen insuline nodig omdat de alvleesklier weer zelf insuline aanmaakt. Hoe lang een remissie/honeymoon duurt valt niet te zeggen. 1 dag, maar een half jaar of jaar kan ook.

Een kat in honeymoon, kan het beste getest worden op nuchtere maag. Als hij/zij onder de 10 zit, is hij nog steeds aan het honeymonen.
Laatst gewijzigd door Jeanne op 27 mei 2006, 21:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Ik heb er "onder de 10" van gemaakt, maar liever zou ik dan 8 neerzetten omdat een suikerspinner met insuline veilig is bij 8, maar als er geen insuline gespoten wordt, is bij 10 alweer insuline nodig.
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Ja klopt wel Neeltje, ik laat het bij 10. Misschien kunnen we op Yahoo dit even vragen hoe de honeymooners het doen?
Gebruikersavatar
Claudia
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9286
Lid geworden op: 03 okt 2005, 10:54
Contacteer:

Bericht door Claudia »

Even een antwoord van het personeel van de recordhoneymoonhouder:

Wij hebben helemaal niet meer getest. Pas als Puzzel weer meer was gaan drinken en plassen zouden we weer met de insuline beginnen.

Nou, aan zo'n antwoord hebben jullie vast wat :twisted:
Gebruikersavatar
Claudia
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9286
Lid geworden op: 03 okt 2005, 10:54
Contacteer:

Bericht door Claudia »

Nee, nog niet over nagedacht. Ik denk pas ergens over na als het aan de orde is.
Gebruikersavatar
elidamarian
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4242
Lid geworden op: 03 okt 2005, 11:49
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door elidamarian »

Honeymooner Bommel heb ik de afgelopen maanden vier maal gecontroleerd, elke keer op de nuchtere maag. Afgelopen week bij de DA geweest, maar we hebben hem niet getest en hem zo gelaten, op dit moment is daar ook geen reden voor.
Tot dusverre waren zijn waardes ongeveer 3.6
Bij de DA was in september 2005 6.7 gemeten ongeveer 6 uur na de insuline en niet helemaal nuchter, omdat hij nog de kans had gegrepen het bakje van Luna leeg te eten.
Nee ik heb er niet over nagedacht over als het weer terugkomt bij welke waardes ik hem weer insuline zou geven.
Ik zou dit nu echt niet weten

Marian en Bommel
Gesloten