Margali's Website - Uitgebreide site over o.a. nierfalen

o.a. nierfalen is een ziekte die bij een kat kan voorkomen. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hi Neeltje,
ik heb in het begin de spuiten gebruikt die ik gratis van mijn dierenarts kreeg. De meeste dierenartsen hebben dozenvol spuiten om gratis mee te geven. Vraag er maar eens naar. Vraag dan om Terumo spuiten (op de spuit staat een T als herkenningsteken). Zie hier een foto:
http://home.planet.nl/~boe00645/nier-ti ... WANGVOEREN
Ik gebruik altijd 10 ml spuiten, mooi formaat voor mijn hand, niet te groot en niet te klein.

Toen ik begon met die Terumo spuiten, merkte ik dat de zwarte rubber ring al heel snel vet sloeg, en dan bleef steken of heel stroef ging. Dus spoot dan bv opeens een heleboel voer tegelijk in dat bekkie. Niet fijn.... Soms moest ik binnen 1 week al zo'n spuit weggooien.

Ik kreeg tips vanuit de USA over Baxa spuiten met een siliconen ring. Kijk maar even hier http://home.planet.nl/~boe00645/nier-tips.html#Spuiten dan hoef ik het niet nog een keer te vertellen ;-)
De Baxa's hadden echter weer een beetje te korte tuut, en ook nog in het midden van de spuit. Ik heb de tuut liever iets langer, en niet in het midden (zie de eerste foto, de meest rechtse spuit). Dus wat ik nu doe: ik gebruik Terumo spuiten (de huls), met een Baxa duwer erin...ze moesten eens weten ;-)

Hopelijk vergeet ik niks, anders hoor ik het wel. Je kunt dus in ieder geval zorgen dat je via je dierenarts een stelletje Terumo spuiten krijgt.
De Baxa's kun je online in de USA brestellen, met bv. 10 stuks tegelijk, betalen per creditcard. Ik kan je een betrouwbaar adres geven.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Dank je wel. Hij is met liefde gemaakt. Gek genoeg maakt de nierkattensite heel veel emoties los, terwijl mijn FLUTD-site eigenlijk oorspronkelijk mijn hart had. Maar ja.....toen ik die maakte was Ben nog niet zo ziek. Blijkbaar heeft dat ook in mij heel veel losgemaakt. Ik schreef de nierkattensite dan ook achter elkaar op.
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Tijger was de reden voor dit alles. Ik heb me jaren schuldig gevoeld dat ik zijn blaasgruis niet in de gaten had tot het te laat was. Met de site, en vooral de hulp achter de schermen en het fungeren als klankbord, hou ik zijn nagedachtenis in ere. Ik heb er nu dan ook vrede mee.....
sloeber
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 nov 2006, 21:28
Locatie: belgische kust

Bericht door sloeber »

Marga, wat een prachtige website.....Ik ben enorm ontroerd. Heb een aardig potje zitten huilen bij het liedje fly bij Avalanche nagedachtenis van Dirk wiens verhaal over Serra ik ook gelezen heb. Jammer dat ik deze website nog niet kende, hij biedt enorm veel troost en maakt veel los....Ik ben er echter nog niet klaar mee want er staat nog vel op te lezen.
Het verhaal van Poeki en Dinky vond ik al zo ontroerend toen ik er woensdagnacht een kijkje ging geven na het lezen wat Jeanne over je site schreef was ik wel benieuwd. Ongelooflijk wat toen met Dinky gebeurd is. Ik was er niet goed van wat je toen overkomen is .
Sloeber was ook een zwarte poes, net als Poeki is hij m'n grote liefde geweest . Hij is, nu 2 maanden geleden, overleden aan nierfalen maar had ook diabetes. Ik weet niet als je de topic van Sloeber geweten hebt.
Verder valt me op hoeveel verder jullie in Nederland staan kwa kattenopvang. Gelukkig hebben we Gaia in België die toch meer en meer samen met ander organisaties kunnen bekomen van de regering.
Eergisteren was ik getuige hoe een net gesteriliseerde zwerfpoes,een buitengezette zwarte pers (initiatief van Gaia om zwerfpoezen te steriliseren betaald door de regering) terug gezet werd aan hun plaats met kattehuisje en voederbakken aan de rand van het bos, ze was nog half verdoofd en alweer je eigen plan moeten trekken, verschrikkelijk.Gelukkig stond er een "kattenvriendin" bij die haar in het oog hield.
Ben is een prachtige kat en ik hoop dat je hem nog lang mag houden.
groetjes
els
Gebruikersavatar
Raven & Ayrton
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1844
Lid geworden op: 24 feb 2007, 10:11
Locatie: Genderen

Bericht door Raven & Ayrton »

Zeer mooie website.
Had hem al gevonden voordat ik hier met Ayrton op het suikerkattenforum terecht kwam. Ik heb ook een kat met chronisch nierfalen, ze heet Morticia. Er is een nier verwijderd en ze heeft er dus nog maar eentje over die helaas ook niet optimaal werkt. Heb erg veel gehad aan de info op deze site. Heb haar na deze operatie ook moeten dwangvoeren. Laatst is er een tumor bij haar verwijderd die snel groeide, dus geen andere keuze dan weg laten halen, alleen herstelde ze erg slecht omdat ze nog maar een nier heeft en zag het er dus erg slecht uit. Met Fortekor, Ipakitine ,Koemis Koetsing kruid en weer dwangvoeren is ze er nu weer bovenop en het lijkt erg goed te gaan nu. Ze eet weer zelf en doet alles weer als daarvoor. Nogmaals heb erg veel aan deze site gehad en deze staat dan ook echt onder mijn favorieten.

Groetjes Raven
Groetjes Raven & Ayrton
Ayrton krijgt 1 x 7.50 units (U-100) Lantus
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Bericht door Hetty »

Marga, wat een mooie website en wat heb je er veel info opstaan...hij is echt schitterend!

:catwalk2:
Gr Hetty
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Och wat een lieve reakties. Dank jullie wel. Daar ben ik nu weer ontroerd door....nooit had ik kunnen vermoeden dat wat ik maakte zoveel impact zou hebben. Ik schreef voor mezelf, met in m'n achterhoofd het idee dat er misschien iemand ooit iets aan zou hebben. Maar uit de vele mails merk ik dat er toch veel mensen door geraakt zijn, en ook een klankbord zoeken. Ik ben niet in staat om als vrijwilliger in het asiel te helpen, en daarom beschouw ik dit dan maar als mijn vrijwilligerswerk ;-)

Raven, wat heb jij al een moeilijke weg achter de rug met Morticia. En wat geweldig dat ze toch weer overeind gekrabbeld is na zo'n zware ingreep. Ik hoop dat het nu goed blijft gaan voorlopig, en ik wens je heel veel sterkte. Knuffel voor je katje!
marielou

Bericht door marielou »

Ik heb ook al veel gelezen op je site vanwege Tommie en evt bijvoeren of spuitvoeren. Voorlopig heb ik alleen bijgevoerd door hem het voedsel tegen zijn mondje aan te houden, dan gaat hij likken. Dat heb ik vandaag overigens een keer gedaan met A/d want hij had vanmiddag even geen zin om genoeg te eten. Ik weet niet waarom, hij heeft al een paar keer een paar dagen gehad dat hij slechter at, maar ik heb niet het gevoel dat hij al heel erg last heeft van zijn mondje. Daarna at hij weer normaal. Hij heeft natuurlijk een zware pijnstiller en misschien dat dit af en toe ook wel de eetlust beinvloedt. Ik kan gewoon stevig over zijn kinnetje aaien waar de tumor zit, dus ik denk niet dat hij pijn heeft.
Ook de vriendin, tevens buurvrouw, met haar sinds vrijdag nierpatient kat heeft al veel gelezen. Haar kat wil echt niets zelf eten en ze voert ook met de hand en geeft ook veel water ekstra in. De da heeft gezegd dat het 2 of 3 weken kan duren voor hij zich prettiger voelt, dus ze denkt dat ze wel zolang met de hand moet voeren.
Het komt zo vaak voor; ze krijgen vrijwel allemaal nierproblemen en het is goed dat je dan uitgebreid kan lezen wat je allemaal kan doen. En ook dat je niet te snel moet opgeven, dat er goede kans is dat je kat er weer bovenop komt.
Plaats reactie