vragen voor start Lantus

Naast Caninsulin wordt ook met Lantus insuline gewerkt (Humane insuline). Lantus wordt het meest gebruikt maar een paar katten worden om verschillende redenen met Humulin N, Insulatard of Norddisk behandeld. In dit forum kun je hier alles over lezen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cd
kattofiel
kattofiel
Berichten: 5380
Lid geworden op: 15 jul 2008, 00:47
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

vragen voor start Lantus

Bericht door Cd »

Nou een aantal vragen dan:

1 Wij hebben zoals gezegd onregelmatige diensten. Soms zo onregelmatig, dat we na een late dienst (tot 23:00 uur) weer om 9:00 uur moeten beginnen, of na een late dienst de volgende dag de nacht ingaan en dan om 23: uur moeten beginnen. Dat laatste komt trouwens meer voor. Dat houdt in dat we dus de ene dag om ong. 24:00 uur spuiten en de dag erna zijn wij wel om 22:00 uur op weg naar werk. Kan je dan 's ochtends en 's avonds een uurtje eerder insuline geven, zodat je het langzaam terugbrengt naar eerdere tijdstippen?

2 Hoe vaak moet je checken na de eerste 3 dagen? Bij dagdiensten zijn we toch zo'n 9 a 10 uurtjes niet thuis.

3 Ik zou ook graag een voedingsschema willen, met de hoeveelheden. Nu krijgt hij M/D brokjes 15 gr per keer en dat 6x per dag en daarbij nog 2x 40 gram M/D natvoer. Ik had al begrepen dat het M/D natvoer moet vervallen (gaat solo niet leuk vinden ), maar ik heb werkelijk geen flauw idee wat hij dan allemaal moet krijgen en hoeveel (solo weegt trouwens 6,4 kilo).

4 Het zou voor kunnen komen dat ik ouders in moet schakelen (in uiterste geval, want ze moeten er een stukje voor rijden) om bss te controleren en daarna de insuline te geven. Ik krijg dan wel de waarden van hen door, maar het kan voorkomen dat ik dan geen computer bij de hand heb. Is daar een oplossing voor? Ze moeten toch weten hoeveel ze moeten geven en gezien gebrek aan ervaring in het begin is het wel handig als ik dan toch kan overleggen.

Nou dit was het voor nu even. Ik zie graag de antwoorden, want ik wil wel graag volledig voorbereid beginnen (zeker gezien de laatste week met de caninsulin)

Groetjes Chantal
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Zie het Caninsulin topic :catsmiley:
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Daarvoor is het toch te specifiek.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Vind ik ook. Specifieke vragen over lantus horen niet bij Caninsulin.
Henny

Bericht door Henny »

Het nadeel is dat veel mensen hier niet kijken.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Henny schreef:Het nadeel is dat veel mensen hier niet kijken.
Huhh??
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Bericht door Diny »

Henny schreef:Het nadeel is dat veel mensen hier niet kijken.
Wat bedoel u????
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Plaats reactie