Ingredienten divers voer

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Ingredienten divers voer

Bericht door Kibas »

Waar niets achter staat, zijn de hoeveelheden niet bekend. Bij vitaminen zijn ze dan niet extra toegevoegd.

Natvoer

Animonda Carny Rund+kip 400 g blik

Inhoud Vlees en dierlijke bijproducten (85% rund, 15% kip), mineralen
Ruw eiwit 11,5 %
Ruw vet 5 %
Ruwe as 1,4 %
Ruwe celstof 0,5 %
Vocht
Calcium
Fosfor
Natrium
Kalium
Linolzuur
Magnesium
Vit A -
Vit D3 200 IE / kg
Vit E 60 mg / kg
Laatst gewijzigd door Kibas op 08 feb 2008, 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Natvoer

Sheba Pate Kip

Inhoud Vlees en dierlijke bijproducten (4% gevogelte), mineralen
Ruw eiwit 11 %
Ruw vet 4 %
Ruwe as 2 %
Ruwe celstof 0,3 %
Vocht 82 %
Calcium
Fosfor
Natrium
Kalium
Linolzuur
Magnesium
Vit A -
Vit D3 -
Vit E 8 mg / kg
Laatst gewijzigd door Kibas op 08 feb 2008, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Natvoer

Gourmet Gold Rund

Inhoud Vlees en dierlijke bijproducten (4% rund), mineralen, plantaardige bijproducten, conserveer-middelen en kleurstoffen, kopersulfaat (koper 1,2 mg/kg), vit A, D3, E
Ruw eiwit 11 %
Ruw vet 7 %
Ruwe as 3 %
Ruwe celstof 0,1 %
Vocht 77 %
Calcium
Fosfor
Natrium
Kalium
Linolzuur
Magnesium
Vit A 1229 IE /kg
Vit D3 150 IE /kg
Vit E 11 mg / kg
Laatst gewijzigd door Kibas op 08 feb 2008, 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Natvoer

Kattovit Urinary 400 g en kalf 175 g (bij blaasproblemen)

Inhoud 400 g: Eigeel, lever, kip, rijstmeel, calciumsulfaat, jodiumzout, DL-Methionine, Taurine

Kalf 175 g: Eigeel, lever, kip, rund 8%, rijstmeel, calciumsulfaat, jodiumzout, DL-Methionine, Taurine

Ruw eiwit 11 %
Ruw vet 6,5 %
Ruwe as 1,8 %
Ruwe celstof 0,2 %
Vocht 78 %
Calcium 0,22 %
Fosfor 0,2 %
Natrium
Kalium
Linolzuur
Magnesium 0,018 %
Vit A
Vit D3
Vit E
Taurine 500 mg/kg
Laatst gewijzigd door Kibas op 08 feb 2008, 17:02, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Natvoer

Integra protect nieren, varken, kuipje (bij nierproblemen)


Inhoud Vlees en dierlijke bijproducten (25% varken, gevogelte, rund), groente, olien, vetten, plantaardige bijproducten, mineralen.
Ruw eiwit 8,5 %
Ruw vet 9,5 %
Ruwe as 1,4 %
Ruwe celstof 0,6 %
Vocht 78 %
Calcium 0,22 %
Fosfor 0,17 %
Natrium 0,19 %
Kalium 0,17 %
Linolzuur 1 %
Magnesium 0,012 %
Vit A -
Vit D3 300 IE /kg
Vit E 40 mg / kg
107 Kcal
Laatst gewijzigd door Kibas op 08 feb 2008, 17:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Natvoer

Bozita rund blik 410 g

Inhoud Long, strot, vleesstukkn, lever, nier, varkensmilt, 4% rundvlees, varkenspootjes, mineralen, vitaminen
Ruw eiwit 10,5 %
Ruw vet 5 %
Ruwe as 1,7 %
Ruwe celstof 0,5 %
Vocht 82 %
Calcium 0,3 %
Fosfor 0,3 %
Natrium
Kalium
Linolzuur
Magnesium 0,02 %
Vit A 2000 IE /kg
Vit D3 250 IE /kg
Vit E 73 mg / kg
Vit C 175 mg
Koper 0,5 mg en 1,5 mg/kg uit koper-sulfaat, na-nitriet
Laatst gewijzigd door Kibas op 08 feb 2008, 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Droogvoer


Integra protect nieren (bij nierproblemen)

Inhoud Rijst, mais, vet van gevogelte, tarwe, maisgluten, gevogelte-eiwit, vleesmeel van gevogelte, bietenpulp, vezels van haver, lever van gevogelte, visolie, kanenmeel, aardappelzetmeel, mineralen, extract van yucca schidigera
Ruw eiwit 22 %
Ruw vet 23 %
Ruwe as 4 %
Ruwe celstof 4 %
Vocht 8 %
Calcium 0,6 %
Fosfor 0,4 %
Natrium 0,2 %
Kalium 0,5 %
Linolzuur 4 %
Magnesium 0,07%
Chloride
Zwavel
Vit A 15000 IE/kg
Vit D3 1500 IE/kg
Vit E 150 mg/kg
Laatst gewijzigd door Kibas op 08 feb 2008, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Droogvoer

Kattovit low protein (bij nierproblemen en oxalaat-kristallen)

Inhoud Gevogelte-vleesmeel, mais, rijst, gevogeltevet, maisgluten, gedroogd heel ei, biergist, kaliumcitraat
Ruw eiwit 26 %
Ruw vet 23 %
Ruwe as 5 %
Ruwe celstof 1,2 %
Vocht 9 %
Calcium 0,7 %
Fosfor 0,6 %
Natrium
Kalium ?
Linolzuur
Magnesium 0,07 %
Chloride
Zwavel
Vit A 12000 IE/kg
Vit D3 1200 IE/kg
Vit E 40 mg/kg
Met kaliumcitraat tegen oxalaat kristallen
Laatst gewijzigd door Kibas op 08 feb 2008, 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Droogvoer

Royal canin Renal (bij nierproblemen en oxalaat-kristallen)

Inhoud Rijst, dierlijke vetten, maisgluten, maismeel, tarwegluten, plantaardige vezels, mineralen, gevogelte-eiwit, dierlijk eiwit, bietenpulp, visolie, fructo-oligo-saccheriden, soja-olie, L-arginine, DL-methionine, L-lysine, kaliumcitraat, extracten groen thee, taurine, L-tryptofaan, Tagetes axtract (afrikaan)
Ruw eiwit 23 %
Ruw vet 22 %
Ruwe as 5,5 %
Ruwe celstof 0,1 %
Vocht
Calcium 0,6 %
Fosfor 0,3 %
Natrium 0,2 %
Kalium 1 %
Linolzuur
Magnesium 0,05 %
Chloride 0,85 %
Zwavel 0,3 %
Vit A 25000 IE /kg
Vit D3 1100 IE /kg
Vit E 550 mg / kg
Met kaliumcitraat (tegen oxalaatkristallen) en Calciumcarbonaat (fosforbinder)
Afbeelding
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Hahaha Kibas,

Verveel je je?
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Vervelen, wat is dat?

Ik heb eindelijk voer uitgezocht voor Bashra (en Kika), zodat ik beter vergelijken kan en kan bepalen wat ik de katten wil geven. En van mijn zoektocht laat ik jullie meegenieten. Dan hoeft eventueel iemand anders niet hetzelfde werk te doen. Hoewel diegene natuurlijk weer van ander voer wil weten wat er in zit :-)
Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Heb je al een keus gemaakt?
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Nee, ik wacht de uitslag van het bloedonderzoek af. Bashra had de vorige keer namelijk een te hoog kaliumgehalte. Als dat nog zo is, ga ik voor degene met weinig kalium. Naast blaasdieet natuurlijk: Kattovit, het enige blaasdieet natvoer zonder vis dat Bashra lust (het andere zonder vis is hills en dat krijgt ze niet door haar strot). Maar Bashra eet alleen kattovit blaasdieet als ze veel honger heeft, daarna weigert ze het. En omdat ze toch moet aankomen, krijgt ze helaas daarnaast nog gewoon natvoer bij.
Afbeelding
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Smaakkeuring van natvoer door Bashra:

Van heel erg lekker tot lekker voor de afwisseling:

1. Gourmet Gold Rund
Waarom krijg ik dit alleen als beloning van prikken en gemengd door ander voer als ik dat andere voer weiger te eten? Dit moet ik elk moment van de dag hebben! Mijn personeel zegt dat ik het dan minder lekker vindt, nou ik geloof dat nog niet zo. Kika is er ook heel dol op. Ze krijgt het gemengd met haar pil voor haar hart. Dankzij dit voer is ze bereid de bittere pil te slikken. Het is in de gewone supermarkt te koop. Plantaardige bijproducten zijn verdacht ivm koolhydraten.

2. Bozita rund blik 410 g
Terecht op de 2e plaats, dit lust ik altijd wel en verveelt me nog steeds niet. Dat ik het altijd lust, is bijzonder, want ik houd erg van afwisseling. Mijn personeel zegt dat het eerlijk vlees is, er staat op wat er in zit. Kiak vindt het ook erg lekker. Vaak wil ze zelfs met dit voer nog wel die vieze pil slikken. Te koop bij zooplus.nl. Er zitten geen koolhydraten in.

3. Rauwe en gare kip
Af en toe niet te versmaden, dan wordt ik helemaal wild. Maar krijg ik het te vaak, dan gaat de lol er wat af. Zonder koolhydraten.

4. Integra protect nieren, varken, kuipje (bij nierproblemen)
Eet ik nog maar pas en alles wat ik pas eet, is lekker. Ik moet nog even aanzien of het een blijvertje is voor mij. Plantaardige bijproducten zijn verdacht ivm koolhydraten. Te koop bij zooplus.nl.

5. Sheba Pate Kip
Niet onaardige poging om koolhydraatvrij voer te maken die in de supermarkt ligt. Als ik er teveel tegelijk van eet, krijg ik soms diarree. Maar ik eet dan ook 2 kuipjes van 100 gram achter elkaar.

6. Animonda Carny Rund+kip 400 g blik
Zeker geen onaardig spul. Ik ben er nog niet over uit of dit nou op 1 lijn met Sheba Pate Kip staat, of er net iets onder. Het is wel goedkoper. Ik vind het als afwisseling lekker. Er zitten geen koolhydraten in. Te koop bij zooplus.nl.


----------------------------------

Van niet zo lekker tot kat-onwaardig vies voer:

7. Kattovit Urinary kalf 175 g (bij blaasproblemen)
En hiermee komen we bij de mindere goden onder het voer. Ik heb niet voor niets hier een lijn getrokken. Maar hij is toch lekkerder dan het goedkopere 400 g blik. Als ik die niet wil eten, eet ik deze kalf-variant soms nog wel. Er zitten wel koolhydraten in.

8. Kattovit Urinary 400 g (bij blaasproblemen)
Kattovit is samen met hills de enige 2 zonder vis en daarom krijg ik het. Maar ik vind het niet echt lekker. 's Morgens als ik honger heb dan eet ik het nog wel, maar het kost me wel moeite. De rest van de dag bedank ik voor de eer. Er zitten koolhydraten in.

9. Whiskas zo rijk aan.
Is wel lekker voor een heel enkele keer, maar niet voor vaker. Dan lust ik het echt niet meer. Bovendien moet ik er van overgeven, dus er zit vis in, ook al staat het niet op de verpakking. Misschien dat ik daarom niet lust. Mijn personeel vindt dit voer daardoor onduidelijke troep. Het is wel zonder koolhydraten en ligt in de gewone supermarkt. Maar mijn personeel zegt dat lekkerder en beter voer voor minder geld bij zooplus.nl te koop is.

10. Convalescence (na operatie, bij maagproblemen, bij herstel)
Dit kreeg ik toen ik steeds moest overgeven en ik vond deze slobber (poeder aangemaakt met water) heerlijk. Maar na een tijdje begon het te vervelen, toen wilde ik wel weer wat anders. Mede omdat mijn personeel hier allergisch voor is, staat het laag genoteerd. Maar eigelijk staat het op 1 lijn met Kattovit. Er zitten wel koolhydraten in geloof ik, maar ik weet het niet zeker.

11. Royal Canin Renal zakjes (bij nierproblemen)
Niet om over naar huis te schrijven en Kika moet het ook niet zo. Ik bedank voor de eer. Mijn personeel vindt dat prima, want er zit vis in en ze houden niet zo van al dat kots ruimen denk ik en ze maken zich dan zorgen om mij. Ik zou op moeten zoeken of er koolhydraten in zitten, ik denk het wel.

11. Hills c/d (bij blaasproblemen)
Het zou verboden moeten worden! Willen ze ons vergiftigen? Ik stel voor de Hill's producenten in een kooi in een mensenasiel te stoppen en dan moet geen kat ze meer ophalen, anders begint straks deze ellende nog opnieuw. Het klinkt misschien hard, maar ik heb echt geen goed woord hier voor over. Als er stiekem een beetje van in ander voer wordt gestopt, lust ik dat voer ook dagenlang niet meer. Weg ermee dus. Geen idee of er koolhydraten in zitten, ik heb het uit het raam gekieperd.
Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

:catjump:
Plaats reactie