Jottum

Dit gedeelte is bestemd voor het verhaal van het personeel van een suikerkat, nadat ze de diagnose suikerziekte te horen kregen van hun dierenarts en op zoek ging naar informatie hierover en hier bij Suikerkatten terecht zijn gekomen. Beschrijf hoe jij de zoektochtperiode ervaren hebt.
Plaats reactie
Nenske
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 450
Lid geworden op: 01 nov 2011, 21:02
Locatie: Tilburg (Noord-Brabant)

Jottum

Bericht door Nenske »

Afbeelding
Dit is onze suikerspinner Jottum,ze is geboren op 4-4-2000.

Begin november 2011 merkten wij dat Jottum veel dronk en veel moest plassen.
We gingen met haar naar de dierenarts,en lieten de bloedtest doen.
Daaruit kwam dat ze suiker had.

Onze dierenarts gaf ons wat informatie over suikerspinners en zei dat we er maar over moesten denken was we wilden doen.
Hij vond behandelen met insuline een zware opgave,en vooral bij zo'n "krengetje" als onze Jottum
Ik ben toen info gaan zoeken op internet en vond dit forum.
Doordat de leden zo positief waren over het behandelen met insuline,hebben wij toch besloten om Jottum te gaan helpen.

Ik zag er wel erg tegenop,Jottum was beslist geen katje wat je zonder handschoenen kon behandelen.
Menig keer heeft ze dus ook de dierenarts tot bloedens toe opengekrabt.
In haar jonge jaren hebben wij haar een kleine week moeten dwangvoeren.....je wilt niet weten hoe onze armen en handen eruit zagen.

Maar goed....Toch de spuitjes en insuline inhuis gehad,alsook de glucose meter.
We begonnen op een maandag,stel dat er iets misging,dan was de dierenarts bereikbaar.
Ik vond het testen en spuiten best wel eng,mijn vriend Marco had er minder moeite mee.Dus vooral in de 1ste dagen deed hij het en ik keek toe en prbeerde het soms.
Langzaam aan werd het voor mij makkelijker.
Na een dag of 5 werd Jottum goed ziek,spugen,diarree,niet willen eten en haar suiker was laag.
Terug naar de dierenarts geweest,waarschijnlijk had ze een griepje te pakken. Wat medicijnen mee en speciaal voer.
Gelukkig was Jottum na een dag of 3 weer beter.
We begonnen weer met testen en spuiten.We zijn toen begonnen met 0,5 eh.
Steeds in overleg met de mensen van het forum hebben we langzaam de insuline opgevoerd.
Nu in februari 2012 zit Jottum op 1,25 eh,en dat lijkt nu de goede dosering te zijn voor haar.

Jottum is sinds het behandelen zo erg veranderd......in positieve zin.
Het testen en spuiten vind ze helemaal niet erg.
Ze heeft een vast plekje op het aanrecht waar we haar testen.Ze zit dan gewoon vrolijk te spinnen en als we tegen haar praten miauwt ze terug.
Ze geniet gewoon van de extra aandacht.
Als ik het zakje openrits van de glucose-meter komt ze al aanrennen waar ze ook zit.Haar oren werken nog perfect :knippie:
Van de week kwam ik mijn bed uit,en normaal loopt er dan een jengelende Jottum om mijn benen,
want ze weet dat na de test gelijk haar ontbijt krijgt.
Nu deze ochtend geen jengelende Jot....ik schrok al.....Maar toen ik verder keek zat Jottum al op haar plekje op het aanrecht.
Startklaar om getest te worden :glimlach:
Jottum is ook veel liever geworden.
"Vroeger" kon je op elk moment als je haar aaide een mep van haar verwachten.
Maar nu gaat ze zelfs op haar rug liggen zodat je heerlijk op haar buikje kan kriebelen.

Wat zijn wij blij dat we toch de beslissing hebben gemaakt toe om haar te behandelen met insuline.
Als ik dit eerder had geweten dat ze er zo positief van zou veranderen,had ik nooit getwijfeld.
Krengetje Jottum bestaat niet meer,maar wel de knuffelpoes Jottum :eindelijk:

Voor ons is het nu ook heel makkelijk om te testen en te spuiten.
Het zit er gewoon bij in onze dagelijkse agenda.
Mijn broer spuit in geval van nood,maar dat is nog nooit nodig geweest.
Het is goed in te plannen in de dagelijkse bezigheden,echt geen last die je erbij krijgt.
[img]http://i164.photobucket.com/albums/u14/noppes79/Afbeelding4.jpg[/img]

[b][url=https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhtFILFqkS-CdDU3ajRMejVBOVVfM01waFJMZENSdlE#gid=1]Waardes Jottum[/url][/b]

--------------
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=6841]*Voorstellen Jottum en Nenske(Nancy)[/url]
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=48&t=6864]*Updates van Jottum(Caninsulin)[/url]
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Re: Jottum

Bericht door Diny »

Petje af voor Jottum...en natuurlijk ook voor jullie....
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Plaats reactie