Witje heeft diabetes

Dit gedeelte is bestemd voor het verhaal van het personeel van een suikerkat, nadat ze de diagnose suikerziekte te horen kregen van hun dierenarts en op zoek ging naar informatie hierover en hier bij Suikerkatten terecht zijn gekomen. Beschrijf hoe jij de zoektochtperiode ervaren hebt.
Plaats reactie
Dentella
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 jan 2018, 17:05

Witje heeft diabetes

Bericht door Dentella »

Deze week hebben wij gehoord dat onze kater diabetes heeft. Dat was wel even schrikken. Bij thuiskomst ben ik direct internet opgedoken om mij in te lezen en kwam o.a. dit forum tegen. Als snel was mij duidelijk dat de informatie die hier gegeven wordt uitgebreid is en the place to be voor mij. De beste informatie komt toch van de mensen die ervaring hebben.
Ik heb veel gelezen en veel aan de informatie gehad, waaronder de keuze van insuline en de toebehoren. Als nieuweling in het diabetes gebeuren heb ik nog wel vragen, maar zal dit onder het juiste topic doen.
De eerste vraag die je jezelf stelt is, kunnen we het aan tweemaal daags insuline inbrengen. En kunnen we onszelf vastleggen. Wat ik steeds teruglas is dat het inderdaad een afspraak voor het leven is met je kat. Die was er al toen we hem als huisgenoot namen. Maar zal dan nu intensiever worden. We hebben besloten er voor te gaan. Want hij is ons lief.
We moeten nog beginnen. Maar de mensen die verbonden zijn aan dit forum hebben toch een beetje lucht gegeven door het delen van hun ervaring. En het is fijn om als nieuweling terug te kunnen vallen bij de ervaringsdeskundigen.
Gebruikersavatar
dorrine
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1484
Lid geworden op: 01 feb 2013, 22:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

Re: Witje heeft diabetes

Bericht door dorrine »

Je hebt in ieder geval de goede insteek :zekerweten:

En hopelijk heeft Witje niet heel zijn leven insuline nodig. Er bestaat altijd de kans op remissie. Zo heeft Jay zo'n 4 maanden suikerziekte gehad maar is hij bijna al een jaar in remissie. De kans bestaat dat het terug komt maar dat zien we dan wel weer. Je hebt in ieder geval een insuline die de kans hierop zo groot mogelijk maakt.
[url=https://docs.google.com/spreadsheet/pub?hl=nl&hl=nl&key=0AsxhU2oM_FgXdHROSS1TNUN3SjVNMkhmbGlFYUdvMGc&output=html][color=#0000BF]waardes Freya[/color][/url]
lydiabol
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 dec 2017, 12:53

Re: Witje heeft diabetes

Bericht door lydiabol »

Ik wil je aanraden ook eens andere, buitenlandse fora te bezoeken (diabetic cat care intypen in je browser geeft al aardig wat hits). Die zijn een stuk actueler dan dit forum, waarvan de meeste berichten al jaren oud zijn. De wereld is groter dan het kleine, bekrompen Nederland en wat de behandeling en verzorging van suikerkatten betreft, lopen we hier bepaald niet voorop. Geloof me, er gaat een wereld voor je open als je eens wat verder kijkt!
Dentella
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 jan 2018, 17:05

Re: Witje heeft diabetes

Bericht door Dentella »

Dankjewel voor het advies. Inmiddels ben ik aardig ingelezen op verschillende fora. Binnen- en buitenland. Ik vergaar alle informatie die er te lezen is. Tot nu toe heb ik niet het idee gekregen dat het in Amerika van een hogere standaard is. Maar ook niet dat in Nederland de denkwijze bekrompen is wat diabetes behandeling aangaat. Ik denk dat een ieder zo zijn eigen ideeen heeft over de te volgen behandelwijze. Waarschijnlijk niet omdat de een beter lijkt te zijn dan de ander, maar waar men zelf het beste gevoel bij heeft. Als een te volgen behandelmethode goed uitpakt hoeft dat per definitie niet de betere methode te zijn. De methode moet bij de situatie en bovenal bij de kat zelf passen.
In dit stadium is het nog te kort sinds de kennismaking met een suikerkat om te kunnen zeggen of bepalen wat het beste is. En met het beste bedoel ik....het beste voor de kat. Ik doe in ieder geval meer dan mijn best om het mijn kat zo plezierig mogelijk te maken met de hoop op remissie.
Plaats reactie