Rehmannia-ervaring - Joyce & Lisa.

Alternatieven en supplementen voor dieren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Rehmannia-ervaring - Joyce & Lisa.

Bericht door Jeanne »

Lisa schreef:

Hallo,

Ik ben Joyce en mijn kat heet Lisa (11 of 12 jaar).
Ik woon nu al 10 jaar samen het haar sinds ze in 1996 bij mij binnen kwam lopen en besloot te blijven. Ze woonde een paar huizen verderop, maar dat was haar te druk.
In overleg met haar toenmalige baas heb ik de zorg voor haar overgenomen.

Bij Lisa is nu bijna twee jaar geleden suikerziekte geconstateerd door de DA. Ik weet hoe het is om een kat te hebben met suikerziekte, want 15 jaar geleden had ik kater Bertje die toen ook suikerziekte had.
Bertje is al lang in de kattenhemel en zit daar achter de muizen en poezen aan.
Ik ben dus bekend met insuline en spuiten en de regelmaat die dat vraagt.

Door mijn werk (ik ben zeer onregelmatig thuis)en bij navraag aan vrienden en kennissen was het snel duidelijk dat ik Lisa niet regelmatig kon spuiten en dat ook niet kon overdragen aan anderen.
Eten geven is geen probleem omdat ik voederbakjes met een tijdklok heb, die op het juiste moment opengaan, maar 2 x per dag spuiten...

Wat moest ik doen, in laten slapen was op dat moment echt geen optie.
Gelukkig is er internet en na veel gesurf kwam ik op de site van huisdierendokter.nl. Zij verkopen het middel Rehmannia (Chinese
kruidenmengsel) wat door het voedsel gemengd kan worden en wat een alternatief is voor insuline.

Dit krijgt ze nu bijna twee jaar. Mijn DA reageerde nogal sceptisch en heeft er niet veel vertrouwen in, maar wat moest ik anders?
Ik moet zeggen dat Lisa na twee jaar nog steeds vrij mager blijft en dat ze vaak plast en drinkt en de laatste tijd heeft ze regelmatig diahree.
Maar ze is vrolijk en lief, loopt vitaal rond en dus ga ik er maar mee door.
Ik voel me wel alleen staan in dit alles en daarom de volgende vraag:

Zijn er bij jullie ook mensen die ervaring hebben met Rehmannia??
Ik zou graag ervaringen willen uitwisselen.


Ik hoop op reakties,

Groeten van Lisa en Joyce
Plaats reactie