Rehmannia-ervaring - Ginny & Myra.

Alternatieven en supplementen voor dieren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Rehmannia-ervaring - Ginny & Myra.

Bericht door Jeanne »

Hoi Lisa, ik ben ff het archief ingedoken, voor zover ik kan herinneren is Ginny de enige geweest die rehmannia gebruikte, (berichtje 33097 van onze Yahoo-mailgroep) misschien vind je nog meer, greetz neel

Ginny schreef:
Ik was wanhopig, dat moet ik eerlijk toegeven, ik moest iets en ja, in Myra's geval moest ik dan wel een risico nemen.
Wat ik wist voordat we met de Rehmannia begonnen is dat het de uitputting van opgeslagen glycogenen tegengaat,zodat hypoglycemie wordt voorkomen. Daarnaast verlaagt het het glucoseniveau. De bestanddelen zal ik onderaan dit bericht zetten. Daarnaast las ik in verschillende wetenschappelijke artikelen dat Rehmannia ook bij mensen met diabetes type II wordt gebruikt, en dat er goede resultaten mee worden geboekt, beter dan met insuline. Ik heb de Rehmannia bij de huisdierendokter besteld, dat is vermengd met allerlei andere kruiden
er is via internet ook pure Rehmannia verkrijgbaar, of in tabletvorm.

Bij de huisdierendokter krijg je een zak met het mengsel, kant en klaar met maatschepje. Er staat op wat de dosering is, maar daar moet je wel een beetje mee klooien. Ik begon bij Myra met de hoogste dosering omdat zij helemaal van de insuline af was, maar normaal moet je het langzaam opbouwen naast de insuline, dan de insuline afbouwen en de Rehmannia opbouwen. Prikken, prikken, prikken dus! Je geeft twee
of drie keer per dag, afhankelijk van de behoefte van je kat de Rehmannia door het eten. Ze vond het in het begin niet lekker, maar met die suiker at ze toch wel. Myra kreeg er een erg zachte en stinkende stoelgang van, en na twee weken zakte haar suikerniveau al als een idioot. Eerst ging ze van 29 terug naar 17, een paar dagen later naar 12, en weer een paar weken verder naar 9.

Maandenlang is ze stabiel rond de negen geweest, dat vond ik laag genoeg, en dus ben ik gestopt met meten. Ik zie aan haar of het goed met haar gaat of niet. Haar vacht glanst, haar oogjes zijn mooi helder, ze loopt goed en ze is gezellig. Zolang dat zo is, zie ik geen reden om haar weer lastig te vallen met tests, ze houdt daar gewoon niet van. Al die stress, nee laat haar maar lekker.
Het plassen is lange tijd stukken verminderd, maar is nooit meer helemaal goed gekomen. Ik denk dat ze nierinsufficientie heeft opgelopen, om dat te verhelpen gaan we binnenkort weer verder doktoren. Het is ook niet zo erg, iedere dag de bak verschonen is genoeg, is ook wel zo fris, haha!

De dierenarts stond achter mijn beslissing, ze gelooft erg in kruidenkundige geneeswijzen en was zeer benieuwd hoe het Myra zou
vergaan op de Rehmannia. Ik heb haar meerdere keren geprobeerd te
bellen, maar toevallig steeds als ze geen dienst had. Ik heb het opgegeven en vertel de ervaringen wel met de entingen.

De voordelen van Rehmannia waren enorm voor ons: het luistert niet nauw met tijdstippen, dus dat vroeg opstaan en op tijd weer thuis zijn was er af. Myra was stukken minder onrustig, en helemaal toen we ook ophielden haar bss te testen. Wat een erg groot voordeel was, was dat iedereen haar nu kan verzorgen. Het wordt gewoon door het eten gemengd, en het maakt Myra niet uit wie haar vlees in het bakje gooit.... Prikken kon ik alleen maar zelf. Het bracht een hoop rust.
Bovendien kreeg ze geen dipjes meer, die insuline raakt langzaam uitgewerkt zodat ze voor de volgende prik weer inzakken, dat gebeurt met Rehmannia niet. Het werkt niet voor een paar uurtjes, maar ocnstant. Een dosering vergeten is niet erg en veroorzaakt nauwelijks schommelingen. We begonnen met drie keer per dag door het eten, na een tijdje over op twee keer per dag en op het laatst nog meer één keer
per dag.

Ik heb Myra een tijdje diabetes voeding gegeven, maar ze vond het niet lekker. En Myra is altijd al een smulpaap geweest, eten is haar lust en haar leven. (Zo heb ik haar ook gekregen....van een boerderij, ze werd gevangen door haar te lokken met lekkere dikke room, vers van de koe.) Ik kon het haar niet aandoen haar eten onaantrekkelijk te maken.
Dat gescharrel en gezeur de hele dag om een lekker hapje, dat kon ik niet aanzien. Ze krijgt dus weer haar favoriete blikvlees, veroorzaakte wat meer plassen, maar het had geen enkele invloed op haar suikerwaarden.

Ik ben dus erg tevreden over de Rehmannia, maar ik zou mijn hand er
niet voor in het vuur durven steken. Reageert je kat goed op insuline,
dan neem je misschien wel een te groot risico? Je zou ze kunnen bellen
bij de huisdierendokter en vragen of er ook zoiets is als: baat het niet, dan schaadt het ook niet.....als je het naast de insuline gebruikt.
Misschien testen ze er zelf mee, of documenteren ze ervaringen van gebruikers.

Ik geloof dat ik zo je vragen heb beantwoord, als je er meer hebt
beantwoord ik ze graag.

Groetjes,
Ginny & Myra

Bestanddelen pure Rehmannia:
Alanine, Arginine, Aspartic-acid, Aucubin, Beta-sitosterol, Calcium, Catalpol, Copper, D-fructose, D-galactose, D-glucose, Gaba, Glucosamine, Glutamic- acid, Glycine, Histidine, Iron, Isoleucine, Leucine, Lysine, Magnesium, Manganese, Manninotriose, Mannitol, Melittoside, Methionine, Phenylalanine, Phosphoric-acid, Potassium, Proline, Raffinose, Rehmaglutins, Rehmanniosides, Serine, Stachyose, Sucrose, Threonine, Tyrosine, Valine, Verbascose, Zinc

Bestanddelen van geprepareerde Rehmannia huisdierendokter:
Samenstelling: geconcentreerde kruiden extract van de Rehmannia,
Eucommie, Trichosanthes, Annemarrhena, Ophiopogon, Achyranthes, Asparagus, Mountan, Alisma, Hoelen, Phellodendron, Conus, Licorice,
Schizandra, Dioscorea.
Plaats reactie