Chinese kruiden voor diabetes

Alternatieven en supplementen voor dieren.
Plaats reactie
Henny

Chinese kruiden voor diabetes

Bericht door Henny »

Ik had deze pagina al eens eerder gelezen maar zag er niet zoveel in totdat ik de resultaten van TNO las (tweede link). Deze verbazen me te wel enigsinds.

http://www.huisdierendokter.nl/indiabetes_mellitus.html

http://www.figon.nl/pdf/conceptuur-43.pdf

Pagina 6, 7 en 8
Henny

Bericht door Henny »

personeeltje schreef:nee we hebben wel eens iemand gehad die rehmannia gaf hoor, zal eens ff gaan zoeken of ik dat stukje nog heb
En wat gebeurde er toen?
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Als die Chinese kruiden hadden gewerkt hadden er al veel meer katten aan de kruiden gezeten. aangezien er helemaal geen katten dit gebruiken, wil het voor mij zeggen dat het niet werkt.
En die ene kat die aan de Rehmannia zat heeft sinds juli 2007 niet meer gereageerd. De kat zal dus wel hieraan zijn doodgegaan.
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Dit bedoel je Neeltje:

Het was Ginny die dit gebruikt heeft bij haar suikerspinnner.

http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?t=748

Ik heb bij de huisdierendokter zo'n 3-4 jaar teruge eens sicaltabletjes voor Mickey's granuloom gekocht, en Rehmannia voor zijn nieren. Ik heb toen telefonisch overleg gehad met haar en ik moest de bss in de gaten houden. De Sicaltabletje heeft Mickey ongeveer 3/4 jaar gehad maar kon eigenlijk niet zeggen dat het hielp. De plekken bleven maar waren minder actief. De Rehmannia heb ik ook getracht hem te geven, door het voer, maar mooi dat meneertje het niet op at. Ruim 2 weken proberen vol te houden maar het werd niet gegeten. Het spul stinkt ook erg sterk en voor mijn Mickey was het niet te pruimen.
Voor Boefje heb ik ook nog iets geprobeerd voor zijn hernia, iets met locomotion of zo in het woord. Nou dit waren van die grote geperste tabletten lijkend op een grote capsule. Nou die kreeg je ook weer niet in een kat zijn bekkie, dus fijn gewreven tussen 2 lepels maar het was behoorlijk hard spul. Oplossen in water ging ook moeizaam. Dus ik ben met het alternatieve maar opgehouden. Alleen die sicaltabletjes waren makkelijk. Op een theelepeltje en een paar drupjes water viel het zo uit een en kon ik opzuigen in een spuitje zonder naaldje en geven aan Mickey.
Henny

Bericht door Henny »

Om misverstanden te voorkomen. Ik heb dit niet geplaatst om iemand aan de kruiden te helpen of zo. En Mietsie zit nu op een drup en zal volgens mij dan ook geen kruiden meer nodig hebben. Ik vond het alleen opvallend dat het wetenschappelijk onderzocht is op ratten die een menselijke gen hebben. Uit het onderzoek bleek dat de kruiden werken en niet toxis waren voor de lever. Het ging mij dus meer om dat wetenschappelijk onderzoek en ik vraag me af of iemand dat gelezen heeft?
cornijl
katthousiast
katthousiast
Berichten: 3702
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:14
Locatie: Haarlem HONEYMOONER, Lantus

Bericht door cornijl »

Henny schreef:Om misverstanden te voorkomen. Ik heb dit niet geplaatst om iemand aan de kruiden te helpen of zo. En Mietsie zit nu op een drup en zal volgens mij dan ook geen kruiden meer nodig hebben. Ik vond het alleen opvallend dat het wetenschappelijk onderzocht is op ratten die een menselijke gen hebben. Uit het onderzoek bleek dat de kruiden werken en niet toxis waren voor de lever. Het ging mij dus meer om dat wetenschappelijk onderzoek en ik vraag me af of iemand dat gelezen heeft?
hoihoi,

ben er te snel doorheen geflitst om het goed te lezen wegens tijdgebrek. Ziet er wel interessant uit. Mss heb ik morgen meer tijd :catsad: Wat ik recent over Chinese kruiden heb gelezen is dat ze over het algemeen goed werken. Groot probleem is echter de kwaliteit van de kruiden. Er schijnt niet geleverd te (kunnen) worden met goede controle naar herkomst( is het de juiste plant) en naar exacte samenstelling. Daardoor zijn levensgevaarlijke en dodelijke situaties ontstaan. Voor mij een reden om totdat de controle op de samenstelling ok is het niet zelf te gebruiken, aan mijn poezels te geven of zelfs aan te bevelen. Qua chinese "middelen" durf ik nu alleen acupunctuur aan te bevelen.
Ik zou me qua geneesmiddelen eerder tot bv de Tibetaanse geneeskunde wenden of homeopathie, antroposofie ed, omdat zij de herkomst van hun medicijnen wel goed controlerenen kunnen garanderen.
5 nov '07-5 mrt '08 kreeg Spock Lantus glargine. Nu in remissie :-) Veel liefs van Spock!

Waardes Spock
Henny

Bericht door Henny »

cornijl schreef:
Henny schreef:Om misverstanden te voorkomen. Ik heb dit niet geplaatst om iemand aan de kruiden te helpen of zo. En Mietsie zit nu op een drup en zal volgens mij dan ook geen kruiden meer nodig hebben. Ik vond het alleen opvallend dat het wetenschappelijk onderzocht is op ratten die een menselijke gen hebben. Uit het onderzoek bleek dat de kruiden werken en niet toxis waren voor de lever. Het ging mij dus meer om dat wetenschappelijk onderzoek en ik vraag me af of iemand dat gelezen heeft?
hoihoi,

ben er te snel doorheen geflitst om het goed te lezen wegens tijdgebrek. Ziet er wel interessant uit. Mss heb ik morgen meer tijd :catsad: Wat ik recent over Chinese kruiden heb gelezen is dat ze over het algemeen goed werken. Groot probleem is echter de kwaliteit van de kruiden. Er schijnt niet geleverd te (kunnen) worden met goede controle naar herkomst( is het de juiste plant) en naar exacte samenstelling. Daardoor zijn levensgevaarlijke en dodelijke situaties ontstaan. Voor mij een reden om totdat de controle op de samenstelling ok is het niet zelf te gebruiken, aan mijn poezels te geven of zelfs aan te bevelen. Qua chinese "middelen" durf ik nu alleen acupunctuur aan te bevelen.
Ik zou me qua geneesmiddelen eerder tot bv de Tibetaanse geneeskunde wenden of homeopathie, antroposofie ed, omdat zij de herkomst van hun medicijnen wel goed controlerenen kunnen garanderen.
Goeie inhoudelijke opmerking. Mietsie krijgt via de arts een homeopatisch middel Hepeel genaamd. Ben trouwens wel benieuwd of het iets uithaalt. Het is voor zijn lever.
Plaats reactie