Nieuwe eetlustopwekker Reaktiv vloeibaar Tonicum

Alternatieven en supplementen voor dieren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Nieuwe eetlustopwekker Reaktiv vloeibaar Tonicum

Bericht door Jeanne »

Van Margali, kreeg ik onderstaande tip die ze ook op het Prikbord van het kattenpagina.nl heeft geplaatst. Lijkt me een mooie aanvulling voor eetlustopwekkers.

Nieuwe eetlustopwekker Reaktiv vloeibaar Tonicum
Auteur: margali (---.speed.planet.nl)
Datum: 13-01-2008 12:48

Het nieuwe hulpmiddeltje voor mijn Benneke.
Ben is al jaren ziek. Hij heeft Idiopathische Hypercalcaemie waardoor hij kleine calcium-steentjes heeft in een nier en in z'n blaas. Hij is dan ook nier- en blaasgruispatient, en genezing is niet mogelijk.

Een tijd geleden moest Ben stoppen met het gebruik van Prednisolon omdat hij diabetes dreigde te krijgen.
Dit betekende dat hij niets meer krijgt om zijn torenhoge calcium nog een beetje terug te dringen.
En het betekent ook dat zijn eetlust achteruit gegaan is.

Ik geef hem al jaren 3x per dag Hill's a/d met de spuit als bijvoeding en voor het vocht.
Met de spuit, omdat meneer weigert om z'n liefelijke lipjes nat te maken en het zelf te eten.
Hij heeft z'n gebruikelijke dips, waarbij hij zo'n 5-7 dagen nauwelijks eet, en het spuitvoeren dan heel belangrijk is.
We willen zo weinig mogelijk medicijnen geven, dus wachten met maagzuurremmers zoals Zitac, of eetlustopwekkers zoals Periactin.

Onlangs gaf m'n dierenarts een nieuw middeltje om de eetlust op te wekken:
Reaktiv vloeibaar Tonicum. Te gebruiken tijdens ziekte of herstelperiode.

Zowel mijn da als ik zijn nogal sceptisch als het om dit soort middelen gaat, dus ik heb Ben goed geobserveerd, en heb diverse toepassingsmethoden uitgeprobeerd bij hem. En het werkt als een trein: we hebben nu al diverse dips achter de rug die dankzij dit middel niet langer dan 1 dag duurden. Daardoor valt hij nu niet meer af.


Ik pas wel op dat ik het verstop in de Hill's a/d, want toen ik het over z'n nierdieet-brokken goot begon hij die meteen naar binnen te schrokken....het risico dat hij straks alleen nog maar dieetbrokken wil eten mét dat Tonicum is mij te groot ....hij moet zoveel mogelijk op eigen kracht doen.

Voor mensen die met een zieke kat zitten is dit zeker het proberen waard. Veel dierenartsen kennen het nog niet. Het komt in kleine flesjes van 45 ml; er bestaan kleine proefkuipjes maar die heeft niet elke da. Voor honden bestaat ook een versie. Het is een duits middel: Uitsluitend verkrijgbaar bij de dierenarts. Als je meer info nodig hebt over verkrijgbaarheid kun je mij mailen
Aniwell


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Heb ik wel eens van Bas gratis meegekregen omdat ie een baasje in de praktijk heeft die vertegenwoordiger is of zo. Leila vond het lekker, maar verder heb ik helemaal geen effect gezien (ze claimen nl. ook dat het weerstandsverhogend werkt).
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Hi Jeanne, ik zie dat je het geplaatst hebt. Ik wist niet óf en waar het hier thuis zou horen.
Nog een stukje uit dat kattenprikbord-draadje ter info:
"Ik heb de afgelopen tijd veel goede berichten over Reaktiv gehoord, maar er is op internet nog niet veel te vinden. De site van Aniwell is in duits en engels. De site van het nederlandse bedrijf dat Reaktiv distribueert is bijna in de lucht. Ik zal t.z.t. de link wel even hier vermelden, want daar kun je info in het nederlands vinden.
Verder vond ik dit testimonium uit najaar 2007 nog:
http://www.liaisonveterinair.com/Menari ... r07_v2.pdf
zie bladzijde 4
en schijnt Diergeneeskunde Utrecht al veel hiermee te werken bij zieke en geopereerde dieren. Mijn eigen dierenarts gebruikt het ook om ze na een operatie weer aan het eten te krijgen.

Maar ik heb inmiddels ook van iemand gehoord die geen enkel resultaat zag bij haar kat. Moet ik erbij vermelden dat nog niet helemaal duidelijk is wat precies de klachten van dit katje zijn...."


Het zal echt geen wondermiddel zijn, maar als je kat ziek is en weigert te eten dan probeer je alles, en ik vind Ben's reaktie hierop echt verbluffend. Groot woord, maar hij is met niets te verleiden, en vandaar dat ik hem met de spuit moet bij-(soms dwang)voeren.

@Brigitte: als je Reaktiv aan een redelijk gezonde kat geeft met als doel de weerstand te verhogen dan wordt het een ander verhaal. Claims dat de weerstand verhoogd wordt vind ik altijd prachtig maar hoe meet je dat? Ik weet wel dat ik Ben en Joris L-Lysine geef voor regelmatig terugkerende luchtwegproblemen. De eerste maanden merkte ik er niks van. Omdat het niet belastend is om te geven ben ik doorgegaan. Frappant (toeval??) is dat beiden nog maar nauwelijks last van de luchtwegen hebben. Kan door van alles komen....maar ik ga toch maar door met de L-Lysine....
Gebruikersavatar
wendy
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 278
Lid geworden op: 13 mar 2006, 21:01
Locatie: NUNSPEET

Bericht door wendy »

Omdat ik momenteel twee katten heb die slecht eten, Pebbles de suikerspinner en Smocky mijn Felv kat, heb ik wel interesse de Reaktiv Tonicum te proberen. Ik zag trouwens dat de naam nu veranderd is in ReConvales® Tonicum.
Mijn DA is wel aan het zoeken of ze het kunnen bestellen, maar dat schiet niet zo op. Kwam verder alleen internetsites tegen in Duitsland waar ik het kan bestellen. Weet iemand anders misschien een andere internetsite of eventueel een DA in de buurt van Nunspeet die dit verkoopt?
Groetjes Wendy en Pebbles


Niets klinkt zo intens tevreden als het spinnen van een kat, kitten, poes of superkater
Anonymous

Bericht door Anonymous »

wendy schreef:Omdat ik momenteel twee katten heb die slecht eten, Pebbles de suikerspinner en Smocky mijn Felv kat, heb ik wel interesse de Reaktiv Tonicum te proberen. Ik zag trouwens dat de naam nu veranderd is in ReConvales® Tonicum.
Mijn DA is wel aan het zoeken of ze het kunnen bestellen, maar dat schiet niet zo op. Kwam verder alleen internetsites tegen in Duitsland waar ik het kan bestellen. Weet iemand anders misschien een andere internetsite of eventueel een DA in de buurt van Nunspeet die dit verkoopt?
Hi Wendy, omdat ik de informatie over Reaktiv op m'n website wil zetten heb ik contact opgenomen met de verkoopagent hier in Nederland.
Ik heb hem geattendeerd op die naamsverandering, want dat had ik ook al ontdekt. Wat blijkt: de naam Reconvales|Tonicum is eigenhandig door de duitse grossier ingevoerd. Die grossier verkoopt het ook onder die naam op z'n eigen webwinkel. Dat blijkt te mogen....vreemde zaak, en lekker verwarrend.

Hier in Nederland blijft het gewoon Reaktiv heten.
Je kunt contact opnemen met Huvemed BV te Venlo
tel. 077-3525215 Daar kunnen ze ongetwijfeld verkoopadressen bij jou in de buurt doorgeven. Als je een boodschap inspreekt word je teruggebeld.

Enne ...sterkte met je katjes. Ik ben nog steeds aan het documenteren hoe het gaat met Ben en de Reaktiv, en ook verzamel ik zoveel mogelijk ervaringen van anderen, gewoon omdat ik wil weten of het inderdaad doet wat het zegt.... Ik heb inmiddels ontdekt dat er katten zijn die het absoluut niet lekker vinden, en daar werkt het dus niet. Bij Ben werkt het wel: soms heel snel, en soms pas in de loop van de dag....maar al met al gaat het veel beter met de Reaktiv erbij.
Gebruikersavatar
wendy
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 278
Lid geworden op: 13 mar 2006, 21:01
Locatie: NUNSPEET

Bericht door wendy »

margali,

Bedankt voor de info. Laatst heb ik Nutri plus geprobeerd, maar dat vinden ze niet echt wat. Nu ben ik maar steeds aan het wisselen met verschillende voeders om ze maar aan het eten te houden.

Normaal had ik Hill's KD, dat willen ze nu niet meer. Pebbles voerde ik normaal gesproken bij met MD voer, maar Pebbles is op het moment erg kieskeurig. Steeds verschillend voer is natuurlijk voor Pebbles haar suiker niet zo goed, maar ze is redelijk stabiel.


Smocky de Felv kat moet officieel KD hebben voor zijn nieren, maar gelukkig waren vorig jaar zijn nierwaardes wel weer dankzij de KD weer binnen de normen. Op dit moment is het belangrijk dat zijn weerstand goed blijft en dat hij niet afvalt.
De DA heeft nu ook gezegd, dat het nu niet zo uitmaakt wat ze eten, als ze maar eten.
Gisteren wel even een zak Specific nierdieet gehaald en dat eten ze nu. Maar voor hoelang? Katten zijn wat dat betreft behoorlijk lastig.

Ga Huvemed even bellen en die reaktiv tonicum proberen. De FeLv kat is inmiddels bijna 17, begint te dementeren en ik las dat het ook kan helpen tegen de klachten van dementie. Baat het niet schaadt het niet.

Zodra ik het ga gebruiken zal ik je op de hoogte houden hoe mijn katten het hierop doen.
Groetjes Wendy en Pebbles


Niets klinkt zo intens tevreden als het spinnen van een kat, kitten, poes of superkater
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Succes Wendy.....steeds wisselen van voer kan ze ook zodanig in de war schoppen dat ze niet meer eten ....maar ja, wat is wijsheid. Lang volhouden als ze het niet willen is ook weer fout....het zijn gewoon rotbeesten die katten ;-)
Plaats reactie