Zor van Christophe krijgt Minidiab

Alternatieven en supplementen voor dieren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
chrichri
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:36
Locatie: Denderleeuw(Belgie)

Zor van Christophe krijgt Minidiab

Bericht door chrichri »

Wat ik ook wil vermelden is dat ik volledig vertrouw op mijn DA.Toch op deze.Het is een speciale die echt leeft om dieren er weer bovenop te helpen.Daar zitten ook veel gevallen bij van kanker.Dieren die bij een andere DA een spuitje zouden krijgen maar waarvan de eigenaars bij hem terechtkomen en waarvan hij de meeste dieren er weer bovenop krijgt en die hij toch nog een paar gelukkige jaren kan geven.Natuurlijk is hij geen wonderdokter en zijn er toch die het niet halen.Wel daar is hij dan echt kapot van.Dieren zijn echt zijn leven daarom is hij constant bezig met Amerikaanse(waar ze verder zitten dan hier in Belgie en Nederland) studies en technieken te volgen.Wanneer die positieve rapporten krijgen past hij die dan ook toe.Daardoor dat ik die kuur met Minidiab moest geven.Met een gunstig resultaat.Vroeger ging ik bij een andere DA dichter bij huis.Die was vriendelijk maar bezigde teveel antibiotica en cortisone.Die cortisone is ons Belle twee jaar geleden op den duur fataal geworden.Ze had een chronische tandvleesontsteking en kreeg regelmatig cortisone.Cortisone gaat de ontsteking wel tegen maar op den duur gaat de weerstand er onder lijden en gaat de kat eraan kapot.Toen onze Snorry een maand na het heengaan van Belle ook problemen kreeg in de bek en er weer naar de cortisone gegrepen werd was de maat vol.Zo ben ik via via bij deze DA terechtgekomen.Toen ik sprak van cortisone was hij direct al kwaadgeworden.Cortisone pakt het probleem niet aan en gaat de weerstand om zeep helpen.En gelijk heeft hij.In ieder geval met Snorry was het slechter gesteld.Ze bleek kattenaids te hebben(FIV).Niets aan te doen behalve haar weerstand hoog te houden dat infecties geen kans maken.Hij had ons een leverextract(vit.b12complex) meegegeven dat we bij het eten moesten mengen.Ze knapte er weer van op en kwam gewicht bij.Met Belle er niet meer te zijn hadden we Zor binnengenomen(die was bij ons in de tuin gearriveerd en was daar maar gebleven.Werd door ons verzorgd en vertroeteld en sliep in ons tuinhuisje.Aangezien we al twee poezen binnen hadden moest hij wel buitenblijven).Voor Zor was hem binnennemen goed want hij was vroeger denk ik ook een kat geweest die meer binnen zat.Maar voor Snorry was dit minder goed.Hij deed haar niks maar ze was niet op haar gemak.Stress is niet goed voor aidskatten dus gevolg was weerstand omlaag en infecties kregen weer de kans.Ze heeft nog een jaar kunnen bijdoen maar dan hebben we de knoop moeten doorhakken.Ze had een hardnekkige ontsteking in de mond.Omdat ze alleen de saus van haar blikvoeding aflikte probeerden we haar zelf eten voor haar bek te houden.Het ene moment lukte dat het andere niet.Ze vermagerde zo erg dat we haar dan maar moesten laten gaan.We hebben haar van de eerste diagnose(de DA had gezegd dat we er veel moesten voor over hebben)niet opgegeven en geprobeerd maar aidsgevallen hebben geen happy ending.Voor ons ook niet want op een jaar waren we twee poezen kwijt die tien jaar bij ons hadden geweest.Gelukkig was Zor er nog om ons af te leiden.Tot dan die zijn problemen begonnen.Zijn diabetes zie ik geen problemen meer vormen.Voor het moment moet na de geslaagde kuur wel zijn voeding in het oog houden.Geen korrels meer en blikvoeding met zo weinig mogelijk suikers.Vers vlees erbij is natuurlijk ook goed.
Nu afwachten met zijn diabetische neuropathie.Ik weet wel dat er vragen gesteld worden bij de injectie met testosteron.Mijn DA heeft er een hele uitleg bijgegeven waar ik zelf al niks meer van weet maar na wat ik hierboven uitgelegd heb kunnen jullie misschien begrijpen waarom hij mijn volste vertrouwen krijgt,

Christophe.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Fijn om zo'n toegewijde dierenarts te hebben! Toch vind ik het een beetje eng dat er nooit een bloedtest is gedaan om z'n bloedsuikerspiegel vast te stellen. Ik zou dat voorstellen aan de dierenarts, zeker nu je met hormonen gaat beginnen. Je kunt het redelijk eenvoudig zelf thuis testen, dus je hoeft die lange rit naar de dierenarts niet te maken.

Het klinkt inderdaad alsof het beter gaat met z'n suiker, maar zo'n verandering als hormoonpreparaten kan het weer in de war schoppen.

Overigens heb ik ook zo'n dierenarts gehad die met prednison de weerstand van een van mijn katten om zeep heeft geholpen in de strijd tegen tandvleesontstekingen. Als ze had verteld dat prednison dat effect zou hebben, zou ik het nooit hebben toegestaan :catsad:

Mijn Tommy heeft ook neuropathie, ik ben gisteren begonnen met methyl B12. Misschien dat we elkaar op de hoogte kunnen houden van de voortgang?
marielou

Bericht door marielou »

Toch reageren ze weer allemaal anders op bep. medicijnen. Ik ben ook een tegenstander van prednison, maar het heeft destijds wel het leven gered van mijn kat Kadetje die een chronische maag/ darm ontsteking had waar werkelijk niets tegen hielp. Hij woog op het laatst nog geen 2 kilo meer, van de diarree en het overgeven wat hij al iets van 5 maanden had gedaan. Mijn da was wanhopig, de internist heeft toen als laatste redmiddel prednison voorgeschreven om nog te proberen zijn leven te redden en na een tijd sloeg het opeens aan! En Kadet heeft de rest van zijn leven elke dag prednison moeten slikken en hij heeft nog bijna 6! jaar geleefd! Hij is van pure ouderdom gestorven. Hij heeft ook nooit diabetes ontwikkeld.
Ik geloof zeker dat je da een bevlogen arts is met veel hart voor dieren. Maar gewoon een kort bloedtestje en een paar seconden later weet je of de bloedsuikerspiegel echt normaal is of toch te hoog. We staan hier op het forum ook regelmatig voor verrassingen met katten die het goed lijken te doen en dan gaat iemand testen en zit de kat toch torenhoog. Dus neem alsjeblieft het risico niet. Want die zwakke achterpoten horen echt bij diabetes, maar het kan ook een teken van verminderde nierwerking zijn. En dan moet je ook heel snel ingrijpen. En het is zowiezo beter om een algehele bloedtest te laten doen om verschillende andere kwalen uit te sluiten.
Heus, wij willen ook het beste voor je kat en testen is het beste, want dan heb je zekerheid!
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Bericht door Hetty »

Christophe, heeft jouw DA veel ervaring met Minidiab?? Ik vroeg me dat namelijk af!
Gr Hetty
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Hoi Christophe
Uit je verhaal maak ik ook op dat je een toegewijde arts hebt voor Zor. We horen uit Belgie vaker dat er artsen zijn die minder toegewijd zijn, vooral met diabetes in ieder geval, dus daar heb je gelijk in. Maar hier op het forum zijn ook een heleboel katten die na een tijdje insuline nodig hebben gehad en nu niet meer, die worden toch nog regelmatig getest of de bloedsuikerspiegel toch niet hoger is geworden. Vooral als er een symptoom van suikerziekte opdoemt. De meesten hier testen zelf en hebben een metertje aangeschaft en kunnen meteen inspringen als er toch iets aan de hand is. Hier staat een filmpje hoe je zelf thuis kunt testen.

Dus met regelmaat een testje doen is niet erg belastend en heb je het beter onder controle. Mensen met diabetes II hoeven ook geen insuline te spuiten maar moeten wel regelmatig getest worden. Vooral die nu Zor last heeft van de achterpoten heeft, is 1 van de symptomen, zou ik toch even laten testen.
Gebruikersavatar
chrichri
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:36
Locatie: Denderleeuw(Belgie)

Bericht door chrichri »

Wat de neuropathie betreft, die is er niet gekomen in de periode dat hij zogezegd goed was.Die is begonnen in de periode dat hij de diabetes had.Ik veronderstel dat die problemen met de neuropathie ook niet zomaar op een paar weken verdwijnen.Ik zal even een beeld geven van wat,wanneer en hoe.September en oktober waren de maanden dat we ondervonden dat er iets aan de hand was met Zor.November was de maand van testen en de diagnose.Begin december werd gestart met de Minidiab.Dan was het mij opgevallen dat hij minder soepel was(gewoon minder soepel, niks meer).Begin februari was hij zo verbeterd(diabetes) dat ik na tests van urinestalen mocht ik stoppen met de Minidiab.Wel moest ik op de voeding letten.In die periode was het ondertussen verergerd met de poten(zwakker,meer schuiven,sneller gaan liggen,de trap alleen nog af kunnen,niet meer op).Dat is nu twee maand later niet slechter geworden en hij lijkt wel geen pijn te hebben.Ik denk eerder dat het meer een zwakte is of een soort tintelen.Hij lijkt gelukkig,gaat de tuin eens rond zoals hij vroeger deed maar nu op een rustigere manier(met op tijd een ligpauze)en is altijd zijn eerste bij de eetbakken(maar dat komt eerder omdat onze andere poes Loeka,die acht maand is,eerst nog speels zijn staart wil pakken).Ik moet dinsdag toch misschien bij de DA(ons Loeka is gesteriliseerd en als ik de draadjes er zelf niet uit krijg moet ik teruggaan).Dan zal ik hem nog wat vragen stellen en anders bel ik hem eens op.
De vraag over de ervaring van mijn DA met Minidiab kan ik moeilijk beantwoorden omdat ik dat niet weet.Wat ik wel weet is dat hij een hele uitleg erover gedaan heeft(zelfs met boeken erbij)en dat hij goed wist waarover hij het had.
Wat ik jullie wilde vragen is hoelang dat diabetische neuropathie kan aanslepen en of het zonder hulpmiddelen ook verdwijnt(mijn DA zei van niet)?
marielou

Bericht door marielou »

Als de bloedsuikerspiegel normaliseert kan de neuropathie heel goed verdwijnen. Toen mijn kat in remissie ging was hij binnen een week of 2 weer normaal aan het lopen. Hij kan weer als de beste springen en de trap op en af gaat ook weer gemakkelijk. Dat kon hij niet meer.
Gebruikersavatar
chrichri
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2007, 00:36
Locatie: Denderleeuw(Belgie)

Bericht door chrichri »

marielou schreef:Als de bloedsuikerspiegel normaliseert kan de neuropathie heel goed verdwijnen. Toen mijn kat in remissie ging was hij binnen een week of 2 weer normaal aan het lopen. Hij kan weer als de beste springen en de trap op en af gaat ook weer gemakkelijk. Dat kon hij niet meer.
Hoelang had je kat dan al problemen met de neuropathie?Misschien duurt het langer om weer op het normale niveau te komen als de neuropathie een langere tijd duurt?Ik veronderstel dat er dan meer schade aangericht wordt.
marielou

Bericht door marielou »

Dat zou kunnen; mijn kat heeft 5 en een halve week insuline gehad, toen ging hij in remissie. Maar ook katten die niet in remissie gaan, maar goed worden ingesteld komen over het algemeen weer goed op de poten te staan. Dus wat dat betreft is er alle hoop dat het met jouw kat ook weer in orde gaat komen! Ik heb de B12 even gebruikt, maar ik ben er nooit achter gekomen of het hielp, omdat Tommie zo gauw al weer insuline vrij was.
Plaats reactie