Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis kat

Informatie over de pancreas en ziektes van de pancreas.
Corry52
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011, 17:57

Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis kat

Bericht door Corry52 »

Beste mensen,

Ik heb - achteraf gezien - een kat gehad die pancreatitis bleek te hebben, maar dit werd door de DA`s niet onderkend!
Poekie was 6 jaar toen ik hem uit het asiel haalde. De vorige poes - Sheila - had een voedselallergie en toen het met deze poes slechter ging (braken en diarree) bleef de DA vasthouden aan zijn diagnose: voedselallergie. Maar ik zag de poes achteruit gaan en opperde in zijn weekenddienst of het dier geen darmkanker kon hebben. " Zover ben ik nog niet" was het antwoord. In dezelfde week weer naar hem toegegaan en Sheila heeft toen prednison gekregen. Ik maakte wel de afspraak voor het inslapen en deze afspraak bleek dus terecht te zijn. Na de prednison-prik is ze nog EEN dag " normaal" geweest: op zondag was het eigenlijk al geen doen meer. Dus op maandag 10 december 2007 is ze vredig heengegaan.
Voor Kerst 2007 besloot ik een kat uit het asiel te halen en dat werd Poekie: leeftijd 6 jaar en wat te zwaar. Deze is altijd gevoelig geweest op zijn maag-darmkanaal.

In april 2010 vond ik hem onder het bed en hij voelde zeer warm aan: op naar de plaatsvervanger. Antibiotica gekregen; Primperan tegen de misselijkheid en koortsonderdrukkers voor de eerste paar dagen. Inmiddels was er wel eind 2009 suikerziekte bij Poekie geconstateerd. Na een week was Poekie gelukkig weer helemaal opgeknapt.

De kieskeurigheid bleef: in september weer terug naar eigen DA vanwege braken en diarree. Ik zit in de Bijstand, dus ik ben niet in de positie om erg veel geld aan onderzoek uit te geven. De kat moest worden ontwormd en kreeg wederom antibiotica mee. Dit verslechterde zijn toestand alleen maar. In oktober terug: toen een prik tegen de misselijkheid " en ik zou opkijken hoe zeer hij er van op zou knappen". Het tegendeel was waar: de kat heeft gedurende de werking van 24 uur 24 uur voor lens gelegen. Ook moest hij op licht verteerbaar voedsel i.p.v. zijn Royal Canin Sensitive.
En als hij weer mocht gaan braken dan werd er aan iets ernstigers gedacht en moesten er foto`s worden gemaakt. Maar van mijn oude DA wist ik dat op foto`s ook niet alles is te zien en ik besloot daar vanaf te zien.

Een paar weken later was hij in het weekend EN geel aan het braken (dit duidt op gal) EN hij had tevens gele diarree. Ik had hem n.l. op de lichtverteerbare brokken van de DA gezet. De volgende dag de praktijk gebeld en de verschijnselen van de brokken gemeld:" Daar heb ik nog nooit van gehoord dat een kat daar diaree van kan krijgen" was het antwoord van de assistente. Ik naar de plaatsvervanger en deze gaf wederom antibiotica en een middel tegen het braken (oraal). Dit omdat door het vele braken dat Poekie deed, de maag dusdanig geirriteerd kon zijn dat dit het gal overgeven kon veroorzaken. Deze DA wist te melden dat dit licht verteerbare voedsel wel degelijk diarree kan veroorzaken " omdat het van die vettige bolletjes zijn". Maar: hij knapte niet op en op 1 december 2010 wederom terug naar eigen kliniek. Deze DA betastte de buik van Poekie en hij gilde het uit van de pijn.
" Er zat iets hoog in de buik". Bloed afgenomen voor suiker, lever en nierwaarden en er werd niets bijzonders ontdekt. Naar huis terug met grote zak hyperallergeen voer, eetlustopwekkers en primperid in tabletvorm. Eenmaal thuisgekomen viel hij als een wolf aan op de hyperallergene brokken. Ik raakte opgelucht, maar dit heeft maar kort geduurd. De volgende dag kon hij nauwelijks goed liggen van de pijn en op 3 december 2010 heb ik hem laten inslapen bij zijn eigen DA. Deze voelde op de plek en zei vervolgens:" Het is inderdaad groter geworden". DA`s mogen van mij altijd sectie verrichten; zo ook in dit geval. Maar ik had het gevoel dat hier iets niet klopte: zie de uitspraak " het is inderdaad groter geworden". Ik zal nooit weten of deze DA al heeft geweten of een vermoeden heeft gehad van pancreatitis. Ik was dusdanig van de kaart dat ik heb gevraagd mij niet te bellen over de uitkomst van de sectie. Een paar weken later heb ik zelf de stoute schoenen aangetrokken en een assistente gesproken met wie ik goed kon opschieten. Zij keek voor mij in het dossier van Poekie en wat kwam naar voren: ontsteking van de pancreas met waarschijnlijk kanker. De assitente wist mij nog te melden dat dit een zeer pijnlijke aandoening is: ze had zelf ooit eens een lichte ontsteking van de pancreas gehad.

Aangezien ik van deze aandoening nog nooit had gehoord, ben ik op het internet gaan speuren wat deze aandoening inhoudt. Nu weet ik dat er met een simpele bloedprik op deze aandoening kan worden getest. Ook weet ik nu dat er een acute en een chronische pancreatitis bestaat. En ook weet ik nu dat pancreatitis een " ondergeschoven" aandoening is die veel te weinig door DA`s wordt herkend. In combinatie met suikerziekte komt deze aandoening bij 30% van de katten voor! Ook weet ik nu dat deze aandoening ongeneeslijk is omdat de enzymen in de pancreas die normaliter voor het verteren voor het voedsel worden gebruikt, bij deze ziekte in de pancreas worden ingezet om de pancreas zelf op te eten! En aangezien de kat pijn krijgt als hij voedsel gaat eten bij deze aandoening, laat hij het eten staan!

Het is al met al een lang verhaal geworden en ik voel me er nog steeds beroerd van. Maar toch schrijf ik dit verhaal opdat anderen hiermee ook hun/haar " voordeel" kunnen doen.

Ik heb drie maanden rondgelopen met een kat waarvan blijkbaar niemand wist wat hij mankeerde: de behandelend DA is voor mij een twijfelgeval. Ik vermoed dat deze iets meer heeft gewetn, maar het is nooit tegen mij gezegd en dat vind ik hel erg! Ze is nu weg bij de praktijk: ik heb haar nog wel een (afscheids)brief geschreven, maar geen enkele reactie terug ontvangen.
Ik kom tot een eind: in drie jaar tijd heb ik met twee katten lopen " zeulen" omdat DA`OF veel te laat OF niet de juiste diagnoses stelden. En deze dieren zijn er uiteindelijk de dupe van geworden. Jullie zullen het al raden: ik neem geen dieren meer. Tegen de kosten kan ik mij verzekeren, maar de angst dat ik weer zo`n kat tref, is mij te groot. Nog steeds zit ik steil overeind als ik braakgeluiden meen te horen...........laat staan dat ik er niet meer aan moet denken nog ooit eens naar een DA te gaan.......

Op advies van de mensen van de Kattensite heb ik hier mijn verhaal geplaatst: ik zal de desbetreffende link naar mijn verhaal daar en de reacties hieronder doorgeven:

http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 27&t=22711" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik dank jullie allen hartelijk voor het doorlezen van mijn verhaal. Op deze site is al e.e.a. aan documentatie over pancreatitis bij katten aanwezig, maar dit is - helaas - een verhaal uit de praktijk!



Omhoog
Gebruikersavatar
Paasnini
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 11262
Lid geworden op: 29 jun 2010, 23:57
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Paasnini »

Corry met tranen in mijn ogen lees ik jouw stuk. Een groot stuk herkenning. Onze kat Boe heeft er twee jaar mee rond gelopen en uiteindelijk door rondsnuffelen op internet ben ik op pancreatitis uitgekomen!
Helaas te laat bij Boe was er te veel aangetast. Ik vind het superfijn te zien dat je je er zo hard voor maakt het is nl heel erg onderkend terwijl het zo vaak voorkomt, zeker bij katten met suikerziekte!
Personeel van Yari, Moekje, Pjotr, Max, Moos en Tommy.
Corry52
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011, 17:57

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Corry52 »

Hallo Paasnini,

Hartelijk dank voor je complimenten! ook ik ben er nog steeds kapot van en voel me emotioneel gezien heel labiel. Bij Poekie heeft de ellende " slechts" drie maanden geduurd: wat een verschil met de ervaring die jij hebt van twee jaar!

Ik ben blij dat ik de gave heb van het woord en geschrift om zodoende mijn bijdrage te leveren aan deze - door de DA`s onvoldoende erkende aandoening - zeker in combinatie met suikerziekte. Maar het is tevens ook een stukje verwerking van mijn eigen verdriet om wat door onkunde van DA`s Poekie is aangedaan. Want het dier wordt uiteindelijk toch de dupe van dit alles!

P.S.: ik zie dat jouw kat kort voor de mijne is ingeslapen: heel veel sterkte met alles en ik hoop dat je een beetje troost hebt gevonden in mijn verhaal. Ook al ben ik er mij terdege van bewust dat dit weer de gevoelens van jouw tragische verlies weer naar boven zullen halen.

Voel jezelf niet schuldig dat je het twee jaar lang niet geweten hebt en N.B. er zelf achter moest komen wat Boe had!! De DA die jij hebt/had moest zich de ogen uit zijn kop schamen!!!
(evenals de mijne, van wie ik na mijn schrijven aan haar geen enkele reactie heb mogen ontvangen: maar ach ze ging toch weg per 01.01.2011).
Gebruikersavatar
Esta
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 744
Lid geworden op: 28 mar 2010, 19:45
Locatie: Zeven BRD
Contacteer:

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Esta »

Joh, wat een tragiek, maar helaas in veel gevallen de waarheid. Ik ben met Esta ook al zowat 1,5 jaar aan de sukkel, ik heb geluk door het forum te worden ondersteund. We gaan nu ff lekker in de goede richting maar ik word elke dag zo treurig van alle verhalen hier ... van poezels die het weer nèt niet hebben mogen halen... sterkte voor iedereen met het enorme verlies van een goede vriend(in), ik weet me gesterkt dat iedereen voor ons blijft duimen, is al héél wat, bedankt allemaal. Ook namens Esta, Tineke
[url=http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0ApQ6CHAUq37adERXLS1XOXJBVVZxalN1R1lndW1tUFE&hl=nl][b]waarden ESTA[/b][/url]
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Jeanne »

:halloww: Corry, :kombinnen: hier op het suikerkattenforum.

Wat een enorm verdrietig verhaal van jouw Poeki en ik kan, me je verdriet en het geen vertrouwen meer hebben in dierenartsen helemaal voorstellen. Ik wil je nog wel veel sterkte en kracht toewensen om dit verlies een plaatsje te geven. Aan jou heeft het niet gelegen en Poeki zal vanaf de Regenboogbrug je dankbaar zijn voor het gouden mandje die hij bij je had. Dank je wel dat je dit trieste verhaal met ons hebt willen delen; je hebt het heel duidelijk verwoord en menig personeel van een suikerspinner zal hierin sneller herkennen wat mogelijk mis kan zijn bij hun kat, dan al die nogal technisch-medisch opgestelde informatie, want ja, zijn wij hier op het forum al sinds 2008 bekend met Pancreatitis, zie die bijdrages hier in dit sub-forum 'pancreas", en ook wij zijn nog steeds zoekende naar 'goede' dierenartsen, die wij ook graag vermelden.

Tja, dierenartsen... was er maar een soort keurmerk dat je van te voren kon inzien waar die arts bekwaam in is en of ze bijscholingen met goed gevolg hebben gedaan. Wij herkennen helaas dit probleem al jarenlang en dan alleen nog maar met betrekking tot suikerziekte bij de kat. We hebben hier al meer dan 10 jaar ervaring met de behandeling van suikerziekte specifiek bij de kat en hebben regelmatig herziene inzichten van de professoren uit Utrecht voorbij zien komen. We hebben een poosje terug van prof. Kooistra vernomen dat een dierenartsopleiding minimaal 6 jaar duurt; van die 6 jaar wordt er maar 6-8 uur besteed aan suikerziekte bij dieren, dus niet eens specifiek bij de kat. De behandeling van een hond, kat, fret of konijn is zo verschillend. Vorige week hebben we hier op het forum ook een nieuw lid mogen ontmoeten die een dierenarts had, die nog met de inzichten van de vorige eeuw werkt.
Corry52
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011, 17:57

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Corry52 »

Hallo Jeanne,

Allereerst: ook jij hartelijk dank voor je medeleven en je antwoord aan mij.

Ik had inderdaad gezien dat er op deze site al een paar artikelen staan m.b.t. Pancreatitis bij katten, maar ik dacht bij mezelf:" Het kan nooit kwaad er eens een " praktijkverhaal" er tussen te schrijven! Niet voor mezelf, maar opdat anderen die al zolang zoekende zijn naar wat hun " suikerkat" toch nog meer kan mankeren met al die vage klachten, op de goede weg te helpen! Door schade en schande wordt men immers wijs!
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Jeanne »

Ik ben er, persoonlijk maar ook als moderator, blij mee, ook al is het heel verdrietig allemaal. Je mag op Poeki trots zijn dat hij kan bijdragen aan meer bekendheid aan deze vreselijke ziekte. :poesaai:
Corry52
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011, 17:57

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Corry52 »

Aangezien ik een produkt van het voormalig aktievoeren ben, heb ik zojuist de KNMvD met dit verhaal benaderd. Ik heb hen vriendelijk verzocht om aan mijn verhaal aandacht te besteden en dit in hun tijdschrift te plaatsen!

Ben benieuwd wat voor antwoord ik krijg: ik houd jullie op de hoogte!

Verder iedereen een goed weekend toegewenst van Corry

N.B.: De site van de KNMvD had een kop van De Telegraaf met de volgende mededeling: 80% van de vrouwelijke dierenartsen haakt binnen 5 jaar af vanwege de onvoorspelbaarheid van het beroep, de nachtdiensten en de slechte inkomsten! Ik ben principeel geen abo van De Telegraaf: geef mij maar de NRC. Maar wellicht is er WEL iemand onder de leden van dit forum die kan inloggen op de desbetrefende pagina??
Gebruikersavatar
Paasnini
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 11262
Lid geworden op: 29 jun 2010, 23:57
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Paasnini »

Bedankt voor jouw reactie Corry. Overigens heb ik (helaas pas sinds kort voor het afscheid van Boe) wel een fijne dierenarts gevonden. En wanneer, zoals toevallig vanavond, wij naar een andere dierenarts moeten laat ik mij niet zomaar meer met een kluitje in het riet sturen. Ik heb inmiddels een poes en katertje erbij. Ik begrijp heel goed jouw emoties maar het is ook bijzonder jammer dat iemand zoals jij die zo'n groot hart heeft nu geen poes of kat meer in haar leven toelaat terwijl er zoveel lieverds zijn die wanhopig op zoek zijn naar een goudenmandje.

Ik hoop dat jij de kracht en het vertrouwen vind om er toch weer voor te gaan! En nee Poekie is onvervangbaar, Boe ook, maar ieder beestje heeft zo zijn of haar karakter.
Personeel van Yari, Moekje, Pjotr, Max, Moos en Tommy.
Gebruikersavatar
Christien
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 okt 2010, 16:25
Locatie: Delfgauw

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Christien »

Ik ben geen abonnee maar had wel die krant in huis. Ik heb het artikel ingescand, kan ik het naar iemand mailen die het dan kan plaatsen.
Gebruikersavatar
Annemiek van Carlijn
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 12800
Lid geworden op: 07 okt 2008, 12:13
Locatie: Overschie

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Annemiek van Carlijn »

Stuur maar, dan plaats ik het wel!
Gebruikersavatar
Annemiek van Carlijn
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 12800
Lid geworden op: 07 okt 2008, 12:13
Locatie: Overschie

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Annemiek van Carlijn »

Bij deze dus! Aanklikbaar, stop maar met zoeken naar je vergrootglas....

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Jeanne »

Zo dat lijkt toch minder idyllisch dan ik dacht.

Ik heb hier laatst in de regionale krant gelezen van dierenartsen hier in de regio, die weer het internet niet zo leuk vonden; de klanten zoeken van alles op en komen naar de praktijk, zus en zo is het, geef me maar dit en dat, was de ene reactie, de andere vond het het weer wel positief. Ik zal eens op zoek gaan of ik dat stukje nog kan vinden. Ik heb zelf geen krant maar heb het toen op de sportschool gelezen.
Corry52
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011, 17:57

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Corry52 »

Na het lezen van het door mij gevonden artikel op de site van de KNMvD dat hier prima is geplaatst, kom ik even terug op het onderwerp waar het hier in het topic over gaat.

Vandaag kreeg ik bericht van de KNMvD. Ze zullen op een redactievergadering bekijken of er een artikel aan pancreatitis (dit werd echt ALLEEN vermeld) in hun tijdschrift zal worden geplaatst. Maar wij zullen dit tijdschrift dus nooit lezen, want het is voor DA`s onderling!

Helaas is het verboden hier de hele mail te citeren, dus ik geef alles maar even in mijn eigen bewoordingen weer. Je weet nooit hoe een koe een haas vangt, nietwaar?
Gebruikersavatar
Paasnini
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ...DIABETES...... ...CONSULENT...
Berichten: 11262
Lid geworden op: 29 jun 2010, 23:57
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Paasnini »

Hopen dat het er doorheen komt. En bij deze ook ik wil met mijn verhaal bijdrage aan het artikel hoor!!
Personeel van Yari, Moekje, Pjotr, Max, Moos en Tommy.
Gebruikersavatar
besje1972
kattofiel
kattofiel
Berichten: 7435
Lid geworden op: 27 dec 2010, 19:17
Locatie: West Noord Brabant
Contacteer:

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door besje1972 »

Corry52 schreef:Maar wij zullen dit tijdschrift dus nooit lezen, want het is voor DA`s onderling!
Ik zou eventueel bij mijn dierenarts kunnen informeren of hij bereid is dat artikeltje voor me te scannen of iets als het er eenmaal is?
[img]http://i1145.photobucket.com/albums/o518/eadwine/Signature%20images/kattensig12feb2012.jpg[/img][img]http://pctm.pitapata.com/WeL7p2.png[/img]

Stuffie kwam 13-10-2009 bij mij en had vanaf 27 december 2010 suiker
Zijn [url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=48&t=5995]Caninsulin onderwerp[/url], zijn [url=https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AukX8yWR7fusdDRRU1ljdHMtaDNFUmpxNjRWT2JNN3c&authkey=CL3mu34&hl=en#gid=0]sheet[/url], en zijn [url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=6077]Regenboogbrug onderwerp[/url]
Rakker en Doerak zijn er! Volg ze via [url=http://kattenvriendin.blogspot.com]mijn blogje[/url] en hier op het forum in [url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=6084&view=unread#unread]Besje's geklets[/url]

[b]Bloedsuiker meter nodig?[/b]

Freestyle meters vergelijken: [url=http://www.myfreestyle.nl/freestyle-producten/bloedglucosemeters]Klik hier[/url]
1, gratis: [url=http://www.myfreestyle.nl/insulinx/formulier-freestyle-lite.php][b][color=red]FreeStyle Lite bestellen[/color][/b][/url]
2, gratis: [url=http://www.myfreestyle.nl/insulinx/formulier-freestyle-freedom-lite.php][b][color=red]FreeStyle Freedom Lite bestellen[/color][/b][/url]
3, gratis: [url=http://www.myfreestyle.nl/insulinx/formulier-precision-xceed.php][b][color=red]Freestyle Precision bestellen[/color][/b] (kan ook ketonen meten)[/url]

Menarini GlucoMen LX Plus+ meter (kan ook ketonen meten, kleinere drup nodig dan de Freestyle Precision):
4, optie 1, gratis: Bel de klantenservice (0800-0225422 of 040-2082000) en bestel het startpakket rechtstreeks bij de fabrikant
4, optie 2, €14 incl. verz.: [url=http://www.diabetescentrale.nl/html/product_info7.php?products_id=1607][b][color=red]Glucomen LX Plus+ kopen[/color][/b][/url]
Corry52
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011, 17:57

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Corry52 »

Hallo Besje,

Dat lijkt mij alleen maar een prima de luxe idee! Ik kan het zelf niet doen, want ik kom niet meer bij DA`s en een scanapparaat heb ik ook al niet.........

Groetjes,
Corry
Gebruikersavatar
besje1972
kattofiel
kattofiel
Berichten: 7435
Lid geworden op: 27 dec 2010, 19:17
Locatie: West Noord Brabant
Contacteer:

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door besje1972 »

Tegen de tijd dat het verschijnt geef even een gil via PB, dan neem ik contact met mijn DA op en kan ik het vragen. :glimlach:
[img]http://i1145.photobucket.com/albums/o518/eadwine/Signature%20images/kattensig12feb2012.jpg[/img][img]http://pctm.pitapata.com/WeL7p2.png[/img]

Stuffie kwam 13-10-2009 bij mij en had vanaf 27 december 2010 suiker
Zijn [url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=48&t=5995]Caninsulin onderwerp[/url], zijn [url=https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AukX8yWR7fusdDRRU1ljdHMtaDNFUmpxNjRWT2JNN3c&authkey=CL3mu34&hl=en#gid=0]sheet[/url], en zijn [url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=6077]Regenboogbrug onderwerp[/url]
Rakker en Doerak zijn er! Volg ze via [url=http://kattenvriendin.blogspot.com]mijn blogje[/url] en hier op het forum in [url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=6084&view=unread#unread]Besje's geklets[/url]

[b]Bloedsuiker meter nodig?[/b]

Freestyle meters vergelijken: [url=http://www.myfreestyle.nl/freestyle-producten/bloedglucosemeters]Klik hier[/url]
1, gratis: [url=http://www.myfreestyle.nl/insulinx/formulier-freestyle-lite.php][b][color=red]FreeStyle Lite bestellen[/color][/b][/url]
2, gratis: [url=http://www.myfreestyle.nl/insulinx/formulier-freestyle-freedom-lite.php][b][color=red]FreeStyle Freedom Lite bestellen[/color][/b][/url]
3, gratis: [url=http://www.myfreestyle.nl/insulinx/formulier-precision-xceed.php][b][color=red]Freestyle Precision bestellen[/color][/b] (kan ook ketonen meten)[/url]

Menarini GlucoMen LX Plus+ meter (kan ook ketonen meten, kleinere drup nodig dan de Freestyle Precision):
4, optie 1, gratis: Bel de klantenservice (0800-0225422 of 040-2082000) en bestel het startpakket rechtstreeks bij de fabrikant
4, optie 2, €14 incl. verz.: [url=http://www.diabetescentrale.nl/html/product_info7.php?products_id=1607][b][color=red]Glucomen LX Plus+ kopen[/color][/b][/url]
Corry52
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011, 17:57

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Corry52 »

Hallo Besje,

Ik weet niet Of en het zal verschijnen en WANNEER het zal verschijnen. Mij is enkel per mail toegezegd dat ze het in de redactievergadering zullen bespreken om er een artikel aan te wijden n.a.v. mijn nood-mail. Dus het lijkt mij het beste dat je zelf even je DA op de hoogte stelt van de gang van zaken, zodat HIJ dus dat tijdschrift in de gaten houdt. Ik denk n.l. dat ze mij niet op de hoogte zullen stellen, alhoewel ik dat wel op prijs zou stellen. Ik kan de persoon wel even terugmailen natuurlijk en ik zal dit ook gelijk doen.

Groetjes,
Corry
Corry52
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011, 17:57

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Corry52 »

Aanvulling: een uitgebreide mail is zojuist " over de schutting" gegaan zoals een vriend in mijn geboorteplaats altijd zegt. Ik houd jullie op de hoogte!
Corry52
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011, 17:57

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Corry52 »

Hallo Paasnini,

Met schaamrood op de kaken zie ik nu pas dat ook jij hebt gereageerd!

Als jij je verhaal kwijt wilt, dan moet je de KNMvD even zelf aanschrijven. Een artikel hoeven we beiden niet te schrijven: ik neem aan dat ze daar zelf mensen voor hebben.

N.B.: ik heb gezien dat jij jouw verhaal ook op de kattensite hebt geplaatst en dat er daar door niemand op is gereageerd! Ik vind dit nogal schandalig en kan volledig begrijpen dat jij hier je plekje hebt gevonden!

Groetjes,
Corry
Gebruikersavatar
besje1972
kattofiel
kattofiel
Berichten: 7435
Lid geworden op: 27 dec 2010, 19:17
Locatie: West Noord Brabant
Contacteer:

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door besje1972 »

Ik hoop mijn DA binnenkort nog eens te spreken (zaterdag misschien, als hij er is dan!), en dan zal ik het zeker opperen.

Het tijdschrift.. hoe heet dat? Tijdschrift van de KNMvD zegt mij niet zoveel.. of heet dat zo (misschien heb ik erover heen gelezen hoor..)
[img]http://i1145.photobucket.com/albums/o518/eadwine/Signature%20images/kattensig12feb2012.jpg[/img][img]http://pctm.pitapata.com/WeL7p2.png[/img]

Stuffie kwam 13-10-2009 bij mij en had vanaf 27 december 2010 suiker
Zijn [url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=48&t=5995]Caninsulin onderwerp[/url], zijn [url=https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AukX8yWR7fusdDRRU1ljdHMtaDNFUmpxNjRWT2JNN3c&authkey=CL3mu34&hl=en#gid=0]sheet[/url], en zijn [url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=6077]Regenboogbrug onderwerp[/url]
Rakker en Doerak zijn er! Volg ze via [url=http://kattenvriendin.blogspot.com]mijn blogje[/url] en hier op het forum in [url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=50&t=6084&view=unread#unread]Besje's geklets[/url]

[b]Bloedsuiker meter nodig?[/b]

Freestyle meters vergelijken: [url=http://www.myfreestyle.nl/freestyle-producten/bloedglucosemeters]Klik hier[/url]
1, gratis: [url=http://www.myfreestyle.nl/insulinx/formulier-freestyle-lite.php][b][color=red]FreeStyle Lite bestellen[/color][/b][/url]
2, gratis: [url=http://www.myfreestyle.nl/insulinx/formulier-freestyle-freedom-lite.php][b][color=red]FreeStyle Freedom Lite bestellen[/color][/b][/url]
3, gratis: [url=http://www.myfreestyle.nl/insulinx/formulier-precision-xceed.php][b][color=red]Freestyle Precision bestellen[/color][/b] (kan ook ketonen meten)[/url]

Menarini GlucoMen LX Plus+ meter (kan ook ketonen meten, kleinere drup nodig dan de Freestyle Precision):
4, optie 1, gratis: Bel de klantenservice (0800-0225422 of 040-2082000) en bestel het startpakket rechtstreeks bij de fabrikant
4, optie 2, €14 incl. verz.: [url=http://www.diabetescentrale.nl/html/product_info7.php?products_id=1607][b][color=red]Glucomen LX Plus+ kopen[/color][/b][/url]
Gebruikersavatar
kavelema
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1590
Lid geworden op: 02 apr 2010, 16:39
Locatie: bedum

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door kavelema »

Volgens mij zou het deze moeten zijn http://www.knmvd.nl/tvd" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes Karin.
[url=https://spreadsheets.google.com/ccc?key=0AnO8b7DQIdgUdDJWdkRrU050aG5pZ0Ywc0ZXb081Z2c&hl=en]Waarden Tom[/url]

Forumgeschiedenis:
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=5418][color=#FF0000]*Tom,nieuw[/color][/url]
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=48&t=5600][color=#FF0000]*Tom van Karin (caninsulin)[/color][/url]
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=49&t=6294][color=#FF0000]*Tom van Karin (lantus)[/color][/url]
[url=http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=7192][color=#FF0000]*Tom over de regenboogbrug[/color][/url]

[color=#008000]Steun "stichting kansarme dieren", bestel via onderstaande link[/color]
[url=http://www.zooplus.nl/shop/partner/zap228405][img]http://partner.zooplus.nl/partner/material/zap228405[/img][/url]
Corry52
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2011, 17:57

Re: Dierenartsen weten nauwelijks iets over pancreatitis ka

Bericht door Corry52 »

Hallo Karin,

De link die jij hebt gegeven naar het tijdschrift, is de juiste link. Iedereen kan ook alvast de inhoud in het kort van het komende nummer inzien!

Ik heb deze link ook geplaatst op de Kattensite. Aan de KNMvD heb ik onder meer het volgende geschreven:

In mijn aanvullende mail aan de KNMvD heb ik aangegegeven dat er naast de standaard bloedafnames er inderdaad een aparte bloedafname kan worden gedaan bij de pancreas om hiervan de waarden te meten.

Tevens heb ik hen geschreven of er een mogelijkheid is voor preventieve afname van bloed bij de pancreas bij " suikerkatten". Dit omdat ondertussen bekend is dat 30% van de " suikerkatten" ook lijdt aan acute/chronische pancreatitis.


Groetjes Corry
Plaats reactie