Steun de Stichting FIV-FeLV

Hier kunnen medische artikelen geplaatst worden die betrekking hebben op diabetes bij de kat, maar ook gerelateerde ziektes van een kat.
o.a. REFERENTIEWAARDEN
Gebruikersavatar
Barbarella
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 dec 2006, 13:01
Locatie: Amsterdam, LANTUS
Contacteer:

Steun de Stichting FIV-FeLV

Bericht door Barbarella »

Een vriendin van mij kwam met deze link aan:
http://www.fiv-felv.nl/
De Stichting FIV-FeLV heeft als doel katten op te vangen met het dodelijke FeLV virus en kattenaids. In plaats van een spuitje krijgen deze katten een 2e kans met een eigen plek, veel aandacht en verzorging in een huiselijke omgeving.
Je kunt een kat adopteren voor 7 euro per maand.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Mijn hemel, wat hebben die vrijwilligers het zwaar .... Je hecht je toch aan beestjes waarvan je weet dat ze niet oud gaan worden.
Gebruikersavatar
Barbarella
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 dec 2006, 13:01
Locatie: Amsterdam, LANTUS
Contacteer:

Bericht door Barbarella »

Als je de verhalen leest, zo schrijnend. Ik heb meteen een kat geadopteerd, kan er niet tegen zoveel leed. Ben blij dat er nog mensen zijn die zich zo inzetten voor zieke dieren.
Gebruikersavatar
Barbarella
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 dec 2006, 13:01
Locatie: Amsterdam, LANTUS
Contacteer:

Bericht door Barbarella »

Al eerder poste ik deze link naar Dierenthuis. Ik ben gisteren samen met mijn broer op visite geweest. Het was echt heel bijzonder.
Ik heb er een verslag van getypt op Catchat.nl, als je interesse hebt.
Er lopen ook 2 suikerspinners rond tussen de bijna 400 katten.
Overal waar je kijkt lopen katten. En veel daarvan willen geaaid worden! Het was echt overdonderend. Ik ben blij dat ik geweest ben en heb gezien wat voor goed werk er gedaan wordt.
Bowser & Yoshi op CatChat.nl
Update van Bowser
Waardes Bowser met Lantus
Dag Bowser, 21 april 1994 - 18 augustus 2009
Gebruikersavatar
kathy
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8048
Lid geworden op: 24 feb 2007, 08:53
Locatie: enschede

Bericht door kathy »

een tijdje geleden was hier en op de yahoo groep een meisje,maria,en die moest voor haar werk naar het buitenland. haar suikerspinner peppie kon niet mee, nou hoorde ik dat peppie binnenkort bij dierenthuis terecht kon,maria was er erg blij mee!

ik dacht dat peppie er nog niet zat,maar het kan zo maar zijn dat ie er al wel is!
groetjes kathy

*nobo* 17-04-2012. Is 21 jaar geworden en had 6 jaar suikerziekte.
Gebruikersavatar
Barbarella
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 dec 2006, 13:01
Locatie: Amsterdam, LANTUS
Contacteer:

Bericht door Barbarella »

hoi allemaal. Even een update over deze stichting. Dierenthuis gaat verhuizen naar een nieuwe locatie waar ze nog meer dieren kunnen opvangen. Morgen gaan de eerste dieren zelfs al verhuizen!
Om het hele terrein kat- en hondveilig te maken, moet het helemaal omheind worden met een hek met schrikdraad. Dit hek kost in totaal 100.000 euro. Inmiddels is de helft zo'n beetje binnen, maar er mist dus ook nog 50.000 euro.
Zelf heb ik inmiddels al wat meters hek gedoneerd maar ik wilde meer doen. Samen met een vriendin heb ik banners gemaakt om op websites en blogs te draaien om aandacht te vragen voor Dierenthuis en de inzameling voor het hek. De banners staan hier:
http://www.catchat.nl/dierenthuis/

Als je zelf een website of een blog hebt en je wilt deze actie steunen, copy-paste dan de code die onder de banner staat voor je eigen site en voila. Ieder tientje is meegenomen!
En misschien is iedere dierenliefhebber wat meer geneigd de knip te trekken deze week, aangezien het donderdag Dierendag is....

Als je denkt: wat is dat, Dierenthuis, lees dan het verslag van mijn bezoek nog een keer hier:
http://www.catchat.nl/2007/07/29/een-gouden-mand/
Dierenthuis is blij met de banners, uiteraard heb ik eerst gevraagd of het mocht en heb ik hun goedkeuring gevraagd voor het gebruikte beeldmateriaal.
Alvast bedankt!
groeten,
Syts
Bowser & Yoshi op CatChat.nl
Update van Bowser
Waardes Bowser met Lantus
Dag Bowser, 21 april 1994 - 18 augustus 2009
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Ik snap het ff niet hoor. Omdat we het hier toch altijd over digibeten hebben, ik ben er ook 1.

Ik wil zo'n banner wel op onze website www.kapperroland.nl. Maar als ik die link kopieer en in mijn linken zet, gebeurt er dus echt helemaal niks.

ADVIES GRAAG!!
Gebruikersavatar
Barbarella
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 dec 2006, 13:01
Locatie: Amsterdam, LANTUS
Contacteer:

Bericht door Barbarella »

hoi Mirjam, ik ga nu ff weg maar als ik straks terug ben kom ik met digi hulp!
Bowser & Yoshi op CatChat.nl
Update van Bowser
Waardes Bowser met Lantus
Dag Bowser, 21 april 1994 - 18 augustus 2009
Gebruikersavatar
Raven & Ayrton
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1844
Lid geworden op: 24 feb 2007, 10:11
Locatie: Genderen

Bericht door Raven & Ayrton »

Er staat een banner op mijn startpagina! Hopelijk helpt het.
Groetjes Raven & Ayrton
Ayrton krijgt 1 x 7.50 units (U-100) Lantus
Brigitte

Bericht door Brigitte »

O, hier gaat de ex-kat van een collega van me naar toe, na tot twee keer toe herplaatst te zijn vanuit het asiel, wat keer op keer is mislukt. Heel zielig verhaal, die kat hebben ze helemaal verkeerd aangepakt, tot ze er zelf bang van waren en zelfs een gedragstherapeut niks meer kon doen. Dan maar naar het asiel ... schofterig eigenlijk.
Gebruikersavatar
Barbarella
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 dec 2006, 13:01
Locatie: Amsterdam, LANTUS
Contacteer:

Bericht door Barbarella »

@Mirjam, ik zit naar je bestaande links te kijken maar die zijn hetzelfde als de links die ik heb voor Dierenthuis. Copy-paste moet lukken dus.
Had je wel het correcte formaat en heb je de link ook 'live' gezet (uppen met FTP?)
@Brigitte: het is werkelijk een kattenparadijs, de ex-kat van je collega kan eigenlijk op geen betere plek terecht komen.
Bowser & Yoshi op CatChat.nl
Update van Bowser
Waardes Bowser met Lantus
Dag Bowser, 21 april 1994 - 18 augustus 2009
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Ik ga er morgen eens voor zitten.
Maar ik moet gewoon in zo'n beheerprogramma inloggen. Die andere zijn gewone foto's die ik geplakt heb en daarna heb ik dan gewoon ergens het mailadres gezet.
Gebruikersavatar
Barbarella
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 dec 2006, 13:01
Locatie: Amsterdam, LANTUS
Contacteer:

Bericht door Barbarella »

Vreselijk, Dierenthuis heeft vijanden en hebben een rechtszaak verloren. Dit ziet er niet goed uit.
http://www.dierenthuis.nl/nl/nieuws/nie ... uws_id=563
Bowser & Yoshi op CatChat.nl
Update van Bowser
Waardes Bowser met Lantus
Dag Bowser, 21 april 1994 - 18 augustus 2009
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Wat erg ...
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Bericht door nely »

Vreselijk zeg! En ik heb toch al geen vertrouwen meer in de Nederlandse rechtspraak. Maar dit ziet er echt niet goed uit.
cornijl
katthousiast
katthousiast
Berichten: 3702
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:14
Locatie: Haarlem HONEYMOONER, Lantus

Bericht door cornijl »

Wat treurig :catmohawk:
5 nov '07-5 mrt '08 kreeg Spock Lantus glargine. Nu in remissie :-) Veel liefs van Spock!

Waardes Spock
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Ohhh dit vind ik zo erg. Ik ben er dus pas geleden geweest en het is daar zo mooi voor al die beestjes.
marielou

Bericht door marielou »

Barbarella schreef:Vreselijk, Dierenthuis heeft vijanden en hebben een rechtszaak verloren. Dit ziet er niet goed uit.
[url]http://www.dierenthuis.nl/nl/nieuws/nie ... uws_id=563[/ur
l]
Wat vreselijk dat een omwonende dit prachtige inntiatief heeft getorpedeerd en dat hij of zij ook nog eens gelijk krijgt. En ze komen al geld tekort, dit is echt te gek voor woorden. Je begrijpt toch niet wat andere mensen erop tegen kunnen hebben? Ik hou mijn hart vast, want wat moet er gebeuren met al die dieren als ze over 14 dagen weer in het ongelijk worden gesteld?
Gebruikersavatar
Femke
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4176
Lid geworden op: 01 aug 2007, 13:42
Locatie: Dordrecht

Bericht door Femke »

Mirjam schreef:Ohhh dit vind ik zo erg. Ik ben er dus pas geleden geweest en het is daar zo mooi voor al die beestjes.
Oh dit is waar jij bent geweest. Ik vond het al erg, maar nu nog erger. Al die arme beestjes. Zulke zielige verhalen.
Groetjes Femke & Knuffie & Kobus & Leo & I.M. Okikoki
AfbeeldingAfbeelding
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Zou er niks zijn wat wij kunnen doen voor Dierenthuis?
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Ik heb Dierenthuis een mail gestuurd met de vraag hoe we ze kunnen helpen. Ik hoop dat ze snel antwoorden.
Gebruikersavatar
Barbarella
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 dec 2006, 13:01
Locatie: Amsterdam, LANTUS
Contacteer:

Bericht door Barbarella »

Ik vind het een vreselijk verhaal. Eindelijk een mooie plek, hebben ze dit aan de hand. Mijn broer is vrijwilliger bij Dierenthuis, ik zal hem ook eens mailen of hij al meer weet en of wij donateurs/bezorgde dierenvrienden iets kunnen doen.
Bowser & Yoshi op CatChat.nl
Update van Bowser
Waardes Bowser met Lantus
Dag Bowser, 21 april 1994 - 18 augustus 2009
marielou

Bericht door marielou »

Ze kunnen misschien naar SBS 6 naar Hart van Nederland gaan, die zijn altijd heel erg met dierennood bezig.
Gebruikersavatar
Barbarella
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 649
Lid geworden op: 20 dec 2006, 13:01
Locatie: Amsterdam, LANTUS
Contacteer:

Bericht door Barbarella »

Antwoord van broer over Dierenthuis: "Ja, het ziet het er slecht uit. Alleen is het lichtpunt in deze dat het laatste woord nog zeker niet gezegd is. Steven is niet van plan om weg te gaan en heeft dan ook plannen om er een honden- en paardenpension van te maken, met de katten in privé bezit. Blijkbaar zegt de wet niets over hoeveel katten je mag hebben.
De rechter heeft uitsluitend naar de regels gekeken, vandaar de uitspraak. Ik heb geen idee wat een advocaat er verder aan kan doen, hoewel ik denk een goede heel veel. "

Het is duimen draaien met z'n allen.
Bowser & Yoshi op CatChat.nl
Update van Bowser
Waardes Bowser met Lantus
Dag Bowser, 21 april 1994 - 18 augustus 2009
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Kunnen we anders niet met alle honden en katten fora die er zijn een handtekeningactie gaan opstarten? Of is dat nu niet het goede moment?
Plaats reactie