Verschillen in maatverdeling bij Lantusspuitjes

Naast Caninsulin wordt ook met Lantus insuline gewerkt (Humane insuline). Lantus wordt het meest gebruikt maar een paar katten worden om verschillende redenen met Humulin N, Insulatard of Norddisk behandeld. In dit forum kun je hier alles over lezen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gizmo2000
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 sep 2009, 09:10
Locatie: Brunssum

Verschillen in maatverdeling bij Lantusspuitjes

Bericht door Gizmo2000 »

Moeten wel de streepje op de spuitjes hetzelfde staan...
Ik heb er niets meer op gehoord... vanuit ierland of wat was het... :fluitketel:
Zal er nog eens een mail achteraan sturen.
Gebruikersavatar
Gizmo2000
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1723
Lid geworden op: 14 sep 2009, 09:10
Locatie: Brunssum

Re: precieze dosering

Bericht door Gizmo2000 »

Ik had ze dus nog eens een mail gestuurd omdat ik weer met duidelijke verschillen zat en nog niks van hen vernomen had. Hieronder het antwoord dat ik van hen kreeg:

Onderwerp: afwijkingen bij de aanduiding van de ‘0’ bij de eenheden van de BD Micro-Fine™✜insulinespuit 0,3 ml, Ref.: 324826.

Intern refnr. 010 NLD FY10 00069

Beste mevrouw,

Enige tijd geleden attendeerde u ons op een defect bij de BD Micro-Fine✜ 0,3 ml insulinespuit. Hierbij vindt u de resultaten van het onderzoek in onze afdeling productie- en kwaliteitscontrole.

22 BD Micro-Fine✜0,3 ml insulinespuiten met lotnr. 9301258 werden teruggestuurd.
Alle teruggestuurde monsters werden nauwkeurig, visueel onderzocht, maar er kunnen geen afwijkingen in de symetrie van de schaalaanduidingen worden bevestigd. Een aantal van de teruggestuurde spuiten werd getest op de nauwkeurigheid van het volume.
Bij een specificatie van 10 eenheden: 0.0933- 0.1063 grammen;
Bij een specificatie van 30 eenheden: 0.2843 - 0.3143 grammen.
Alle resultaten bevonden zich binnen de normale specificaties.
Controle van het lotnummer bracht geen soortgelijke meldingen naar voor.
Uw melding is onder de aandacht gebracht van de verantwoordelijke Kwaliteit & Productie die de zaak verder nauwgezet zal opvolgen.

Wij investeren voortdurend in verbeteringsmechanismen zodanig dat wij continu de beste kwaliteit, die u als klant van ons verwacht, kunnen garanderen. Het is mede dankzij reacties als de uwe, dat er op zeer korte termijn bij eventuele kwaliteitsafwijkingen kan worden bijgestuurd.

BD verontschuldigt zich nogmaals voor het veroorzaakte ongemak en dankt u voor deze melding.

Voor verdere informatie omtrent uw dossier, neemt u contact met ons op via het rechtstreekse telefoonnummer 020 582 94 22.

Met vriendelijk groet,
Lien Mergan
iov

Carina De Coninck
Marketing Manager BD Medical - Diabetes Care Benelux

Ze verontschuldigen zich voor het ongemak terwijl ze vasstellen dat er geen ongemak kan zijn..???
Ik heb hen laten weten dat ik ook niet verwacht had dat ze mij zouden melden dat er iets niet aan klopte maar dat ik ze in de toekomst wel nog eens wat info zal opsturen. (Als ik zelf wat meer tijd heb om te testen en deze met foto's vast te leggen).
Ik ga eens opzoeken of er een ander merk is dat deze spuiten verkoopt of is er iemand die dat toevallig weet..?
Plaats reactie