verkrijgen van lantus

Naast Caninsulin wordt ook met Lantus insuline gewerkt (Humane insuline). Lantus wordt het meest gebruikt maar een paar katten worden om verschillende redenen met Humulin N, Insulatard of Norddisk behandeld. In dit forum kun je hier alles over lezen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Il
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:25
Locatie: Vlaardingen

verkrijgen van lantus

Bericht door Il »

Ben nu nog steeds bezig met caninsulin. Heb bij de eigen apotheek geinformeerd naar de mogelijkheid van het verkrijgen van lantus voor de kat. Hier hadden ze geen enkel probleem mee. Kon het zonder recept mee krijgen als ik wilde.
Het probleem is dat je dan een doosje van 5 patronen moet kopen voor €61.80. De patronenen hebben veel meer inhoud dan een ampul caninsulin dus je zou na 4 weken heel veel ongebruikt moeten weg gooien wat ik een beetje zonde van het geld vindt.
Zijn er andere die iets met hun apotheek hebben kunnen regelen om minder ml in een keer te hoeven kopen, dus dat het in kleinere ampullen is verpakt?
Misschien is het bij andere apotheken ook goedkoper om aan te schaffen.
Kan iemand mij hier bij helpen?

groetjes Il & Winkie
margot
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1070
Lid geworden op: 15 sep 2006, 09:26
Locatie: amsterdam

Bericht door margot »

Geplaatst: Zo Mrt 25, 2007 8:56 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb de lantus gewoon bij de DA, 25,- (iets meer geloof ik) per ampul, volgens amerikaans onderzoek kan je er veel langer dan 4 weken mee doen, ik gebruik (tsja, Pluis is aan het honeymoonen, dus nu niet ) de Lantus wel een week of 10, wel bewaren in de koelkast. Er is veel geschreven over lantus, ook dat onderzoek is terug te vinden onder dat topic. Zou toch niet zomaar zelf gaan dokteren hoor, Lantus is toch weer anders dan Caninsulin, ik moest b.v Pluis extra in de gaten houden omdat Lantus een ander laagste punt heeft, bij Pluis pas na een uur of 9 a 10, als je Caninsulin gewend bent, ik dacht na een uur of 4 laagste punt, dan kan je je al snel vergissen in hoe het met hem gaat, je kan altijd bellen met Dierenkliniek Europaplein in Amsterdam, die hebben veel ervaring (nou ja, veel, zijn nu bijna 2 jaar bezig met Lantus bij katten).
margot
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1070
Lid geworden op: 15 sep 2006, 09:26
Locatie: amsterdam

Bericht door margot »

Insulin should never be shaken, frozen, subjected to heat or stored in a sunny location. It is best stored in the refrigerator. It can be stored at room temperature which will keep opened bottles of insulin viable for about a month. Most manufacturers feel refrigerated bottles of insulin retain their potency for about 3 months although Lilly's guideline use the more conservative estimates of a month regardless of storage.

Er staat hier zelfs 3 maanden!
Gesloten