Tip..bij het niet willen eten van voer....

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Henny

Tip..bij het niet willen eten van voer....

Bericht door Henny »

Die mensen die natvoer geven herkennen het volgende probleem vast wel.

Je geeft je kat een blikje natvoer en de kat smult als nooit tevoren. Het volgende blikje smaakt ook nog voortreffelijk.
Maar dan, je hebt net een hele nieuwe voorraad gehaald en je verrast je kat met een lekkere maaltijd. En jawel hoor de kat ruikt eraan en trekt z'n neus op mauwt misschien en wil het niet eten. Vertwijfelt open je een blikje met een ander smaak en de kat ruikt er weer aan maar wil het toch niet eten.

Hoe kan dit?
Waarschijnlijk wil je kat het voer niet omdat het niet hetzelfde ruikt dan anders. Dit komt omdat bij de productie van het voer de samenstelling niet constant blijft. Het vlees komt vanuit alle uithoeken van de wereld en dus kan het voer ook anders ruiken. De kat ruikt dat het anders is dan de vorige keer en wil het dan ook niet zonder te proeven wil ze het oude voer.

Dit probleem heb ik ook steeds met Poeske zo gauw ik nieuw voer van hetzelfde merk meebreng. De eerste oplossing die ik bedacht was om het pak waar de zakjes inzitten niet helemaal leeg te maken en zo gauw ik aan een ander pak begin, het oude met het nieuwe te mengen. Dit werkte voldoende en zo gauw ik merkte dat Poeske het nieuwe voer niet lustte legde ik er gewoon een beetje van een oude charge bij en het probleem was opgelost. Ze at het nieuwe dan gewoon mee op.

Vandaag ging dit mis omdat ik geen oude charge had bewaard en tot overmaat van ramp Poeske haar neus optrok voor het nieuwe voer. Ze wilde het absoluut niet eten en bleef wel bedelen voor voer. Ze had dan ook al vanaf vanmorgen 8 uur niets gegeten en ook dat wat in de timerbak zat laten staan.

Het heeft tot één uur geduurd voordat ik zelf een oplossing had bedacht en de oplossing is eenvoudig. Ik had namelijk nog strooikaas over, katten zijn namelijk gek op kaas. Dus heb ik gewoon een beetje stooikaas over het eten gegooid en het zo aangeboden. En je raad het al, mevrouw begon de stooikaas eraf te likken en at daarna gewoon de rest mee op. Pufffff :catrollover: :catrollover: :catrollover:
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Re: Tip..bij het niet willen eten van voer....

Bericht door Hetty »

Haha...gekke kat!
Ik herken dit probleem ook wel, maar hier zijn er altijd wel een paar die alles eten, dus komt het toch op!
Henny

Re: Tip..bij het niet willen eten van voer....

Bericht door Henny »

Poeske eet alleen juniorvoer van AH, ze wil niets anders. De anderen lusten dit helemaal niet. :catsmiley:
Gebruikersavatar
Claudia
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9286
Lid geworden op: 03 okt 2005, 10:54
Contacteer:

Re: Tip..bij het niet willen eten van voer....

Bericht door Claudia »

Tjonge, ga je nou nog recepten voor de poeskies hier neerzetten ook? Waar is de foto en zaten er cherrytomaatjes bij?
Henny

Re: Tip..bij het niet willen eten van voer....

Bericht door Henny »

hahaha was inderdaad een foto waard geweest. :catsmiley:
Gebruikersavatar
Cd
kattofiel
kattofiel
Berichten: 5380
Lid geworden op: 15 jul 2008, 00:47
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Re: Tip..bij het niet willen eten van voer....

Bericht door Cd »

Vind het eigenlijk wel een hele goeie tip. Nooit over nagedacht. Gyzzmo is er namelijk ook zo 1!!
Chantal en Solo
waardes Solo
http://www.fedors-site.nl (site over Fedor + huisgenootjes)
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie