Droogvoer

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Gebruikersavatar
rvbilsen
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jan 2009, 15:55
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Droogvoer

Bericht door rvbilsen »

Waarom is er geen forumonderwerp "KOOLHYDRAATVRIJ droogvoer voor de kat"?
Wordt er weinig droogvoer gegeven? Volgens mijn da zou je je kat alleen droogvoer kunnen geven.
Uiltje&Jooske

Bericht door Uiltje&Jooske »

Orijen en Hills MD bevatten 15 % KH
Diabetics van Royal Canin bevat meer
Uiltje krijgt MD, Orijen lust ze niet
Gebruikersavatar
rvbilsen
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jan 2009, 15:55
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door rvbilsen »

Dus MD van Hills is niet KH vrij? De da heeft het me aanbevolen.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Er bestaat geen koolhydraatvrij droogvoer, M/D en Orijen bevatten het minste van de in Nederland/Europa verkrijgbare brokjes.
Gebruikersavatar
rvbilsen
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jan 2009, 15:55
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door rvbilsen »

Ik begrijp dat Alexis van de Aldi ook goed droogvoer is? Heeft iemand het KH perc. of de analyse?
Jimmie is niet wild van m/d dus ik ben hard op zoek naar een alternatief. Word Orijen misschien in een dierenwinkel verkocht?

Andere suggesties zijn natuurlijk welkom.

Rob
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Alexis natvoer is KH-vrij, het droogvoer is goedkope troep en dus kippevoer omdat het bomvol granen zit. Orijen is het goedkoopst via http://www.careforpets.nl/
Gebruikersavatar
Femke
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4176
Lid geworden op: 01 aug 2007, 13:42
Locatie: Dordrecht

Bericht door Femke »

Had Jimmy toevallig net M/D op toen je de foto maakte, die je nu als avatar gebruikt :catsmiley:

Orijen vinden ze hier lekkerder dan m/d. Ik koop het bij Pet's family http://www.petsfamily.com/pf/index.php?id=26&L=0 voor
€ 39,95. Een zak van 7 kg.
Groetjes Femke & Knuffie & Kobus & Leo & I.M. Okikoki
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
rvbilsen
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jan 2009, 15:55
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door rvbilsen »

Meteen een klein zakje gehaald want ze hebben een winkel hier in Haarlem. Jimmie vindt het heerlijk dus dat probleem is ook opgelost. :profileright: Wel jammer dat de zak niet hersluitbaar is.

Rob
Gebruikersavatar
angela
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 mar 2009, 19:59
Locatie: almere

Bericht door angela »

Over welke brokjes van Orijen hebben jullie het steeds? Of maakt het niet uit? Op hun site zie ik namelijk een heleboel verschillende brokjes staan. Vay lust gelukkig wel de M/D maar ik zoek een alternatief om af te wisselen.
Groet
Angela :idea1:
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Er zijn twee soorten Orijen voor katten, de gewone en de vis-variant. De andere soorten die je ziet, zijn waarschijnlijk voor honden.

Inmiddels zijn er twee soorten droogvoer die ook veelbelovend, maar nog erg slecht verkrijgbaar zijn: Applaws (helaas is de samenstelling daarvan minder goed) en Natural Cat. Applaws zou elk moment online via Casper Dierenspeciaalzaak besteld moeten kunnen worden en Natural Cat is alleen online bij twee winkels in Duitsland te koop.
mosje

Bericht door mosje »

Brigitte schreef:Er zijn twee soorten Orijen voor katten, de gewone en de vis-variant. De andere soorten die je ziet, zijn waarschijnlijk voor honden.

Inmiddels zijn er twee soorten droogvoer die ook veelbelovend, maar nog erg slecht verkrijgbaar zijn: Applaws (helaas is de samenstelling daarvan minder goed) en Natural Cat. Applaws zou elk moment online via Casper Dierenspeciaalzaak besteld moeten kunnen worden en Natural Cat is alleen online bij twee winkels in Duitsland te koop.
[url geplaatst en weer weggehaald]
Laatst gewijzigd door mosje op 25 mar 2009, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Ik zou voorzichtig zijn met die site, gezien het adres zou het een test-site kunnen zijn en komt je bestelling misschien nooit aan.
mosje

Bericht door mosje »

Brigitte schreef:Ik zou voorzichtig zijn met die site, gezien het adres zou het een test-site kunnen zijn en komt je bestelling misschien nooit aan.
Ik haal 'm weg als dat nog lukt! Ik wil ook eigenlijk geen reclame maken.
Gebruikersavatar
angela
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 mar 2009, 19:59
Locatie: almere

Bericht door angela »

Als ik naar de site van orijen ga, via internet bestellen, kun je kiezen uit acana, canutra en eagle pack. Deze hebben dan alle drie weer varianten. Welke bedoel je? Die twee van Acana?
Angela
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Dit is de goedkoopste: http://www.careforpets.nl/shop.html

Dan is het dus "Orijen Cat".

Ik zou wel even bellen om te vragen of ze het op voorraad hebben, Orijen Nederland heeft (weer eens) leveringsproblemen. Een alternatief is bestellen via Zooplus.nl, Zooplus.de of Zooplus.co.uk, omdat die met een Duitse importeur te maken hebben die wél op tijd een container over laat komen uit Canada.
Gebruikersavatar
angela
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 mar 2009, 19:59
Locatie: almere

Bericht door angela »

Ha bedankt! Ik heb ze gebeld. (nota bene bij bij om de hoek!!!) Nu snap ik het helemaal, dat andere zijn andere merken! Op die andere site was Orijen eraf gehaald ivm de leveringsproblemen! Wissel jij voer af? Of geeft dat problemen met de insuline? Ik vind het zo zielig dat ze altijd dezelfde brokjes moet eten. Voordat ik wist dat ze ziek was gaf ik steeds verschillende brokjes en dat werd altijd enthousiast ontvangen, ook door mijn andere poezebeest. :catnutty:
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Ik geef sinds juli 2007 alleen maar Orijen (en Bozita natvoer). Tot voor kort was dat het enige droogvoer met zo weinig caloriën (op Hills M/D na, maar daar heb ik persoonlijk iets tegen). Nu beginnen er andere merken te komen, maar Tommy is zo strak ingesteld, dat ik het eigenlijk niet aandurf om van voer te wisselen.
Gebruikersavatar
angela
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 mar 2009, 19:59
Locatie: almere

Bericht door angela »

Vay is nog steeds niet helemaal ingesteld. Sinds augustus (33.3 eerste meting) nu naar 6.8 op 4-3 met een dossering van 2,0 nu na lange tijd op 2,5 gezeten te hebben. Ik zal even met de da overleggen volgende week als we weer moeten prikken. Vay wordt nu 1 keer in de 4 weken geprikt. Ik moet me nog gaan verdiepen in thuis prikken, maar ben nu al de hele dag bezig met het voer topic! hahaha! Ben blij dat ik deze site heb ontdekt. Na het aanvragen van een proef van Royal Canin Diet werd ik net door hen gebeld. Ze mag het niet zo maar naar me opsturen. Ze stuurt het nu naar de da zodat ik het daar kan afhalen en ik overleg met hen kan gaan gebruiken. Ik wist niet dat het allemaal zo nauw komt! Ik zie ook allemaal afgewogen (droog)voer eenheden staan, dat werkt bij ons niet hoor! Ze eten beiden wanneer ze trek hebben, en ik kan vooral het droogvoer niet gescheiden houden. Volgens mij is RC ook groter van brokje, dat is lastig voor Vay denk ik, ze heeft bijna geen tandjes meer. Dat vind ik wel prettig van de m/d, mooie kleine brokjes. Hoe zit dan bij Orijen?
Groet
Angela
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Het kan per batch variëren, maar een centimeter halen ze niet. Het zijn driehoekjes qua vorm en heel plat.

RC bevat de helft meer koolhydraten en de ingrediënten zijn een stuk slechter.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Is dat natural cat van Halo?
Brigitte

Bericht door Brigitte »

De fabrikant is nog niet achterhaald, iemand op KP had een zak besteld en zag er niets anders op staan dan Cat's Country (een van de twee Duitse winkels waar je het kunt bestellen). Misschien is het een huismerk.
mosje

Bericht door mosje »

Hoe zit het met Animonda Integra Protect Diabetes als droogvoer? Is dat wat?
Brigitte

Bericht door Brigitte »

21,8% KH op basis van een online berekening van de analyse. Apart is dat er suiker in zit.
mosje

Bericht door mosje »

Brigitte schreef:21,8% KH op basis van een online berekening van de analyse. Apart is dat er suiker in zit.
Bizar hè? Wat bezielt ze? Maar met dat hoge KH-gehalte is het dus toch al geen alternatief voor Hill's m/d of Orijen. Vervelend dat Orijen althans in Amsterdam nergens van de plank te pakken valt. Ik zou wel eens een klein pakje van 450 g willen aanschaffen om te kijken of heer D het lust, maar geloof dat je daar dan meer dan 8 euro verzendkosten bij krijgt als je online bestelt.
oudje
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 mar 2008, 00:20
Locatie: Heiloo

Bericht door oudje »

mosje schreef:
Brigitte schreef:21,8% KH op basis van een online berekening van de analyse. Apart is dat er suiker in zit.
Bizar hè? Wat bezielt ze? Maar met dat hoge KH-gehalte is het dus toch al geen alternatief voor Hill's m/d of Orijen. Vervelend dat Orijen althans in Amsterdam nergens van de plank te pakken valt. Ik zou wel eens een klein pakje van 450 g willen aanschaffen om te kijken of heer D het lust, maar geloof dat je daar dan meer dan 8 euro verzendkosten bij krijgt als je online bestelt.
je zou natuurlijk bij mij eens een bakkie kunnen komen doen, en dan gaan wij even naar de winkel een klein zakje orijen halen
Afbeelding

http://www.stichtingzwerfdier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://spreadsheets.google.com/ccc?key= ... kYnc&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Banjer mijn kanjer heeft sinds 13 maart 2008 suikerziekte.Yeah Banjer is op honeymoon sinds 3 april 2008. Sinds 23 december 2009 is de suiker terug gekomen .Per 1 augustus 2010 is Banjer weer op honeymoon. Per 13 januari 2011 weer terug op Lantus
Plaats reactie