Iets om over na te denken

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lucida
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 415
Lid geworden op: 31 dec 2007, 11:55
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Iets om over na te denken

Bericht door Lucida »

Ruby is 10 november overleden tgv een kaaktumor
cornijl
katthousiast
katthousiast
Berichten: 3702
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:14
Locatie: Haarlem HONEYMOONER, Lantus

Bericht door cornijl »

Appie Heijn is ( ik geloof samen met het WNF) bezig met verantwoord vangen. Ik koop vooral tonijn voor zowel de poezels als voor ons zelf daarom altijd bij de Appie. Er is ook een lijst met welke vissoorten wel "verantwoord" zijn:

http://www.goedevis.nl/?cid=8

Ook vis met het MSC-keurmerk( in sommige andere supermarkten verkrijgbaar) is "verantwoord".
5 nov '07-5 mrt '08 kreeg Spock Lantus glargine. Nu in remissie :-) Veel liefs van Spock!

Waardes Spock
Gebruikersavatar
Lucida
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 415
Lid geworden op: 31 dec 2007, 11:55
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Lucida »

Ik liep vandaag over de markt en vroeg me af waar al die vis heenging nadat het niet meer verkoopbaar was. Dat is vast heel veel. Ingeblikt voer voor katten blijft tenminste lang goed en zal niet weggegooid en verspild worden in tegenstelling tot de overdaad voor de menselijke consumptie op de markt en de winkel. Ik vind het een lastig dilemma. Een kat is tenslotte carnivoor. En met vlees geven draag je dus weer bij aan de CO2 productie. Een vegetarische kat is ook geen optie, dat leidt weer meer tot diabetes. Een kat is ook een dier net als je vissen. En ik vind eigenlijk alle dieren belangrijk. Het wordt ons niet makkelijk gemaakt.
Ruby is 10 november overleden tgv een kaaktumor
cornijl
katthousiast
katthousiast
Berichten: 3702
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:14
Locatie: Haarlem HONEYMOONER, Lantus

Bericht door cornijl »

lucida schreef:Ik liep vandaag over de markt en vroeg me af waar al die vis heenging nadat het niet meer verkoopbaar was. Dat is vast heel veel. Ingeblikt voer voor katten blijft tenminste lang goed en zal niet weggegooid en verspild worden in tegenstelling tot de overdaad voor de menselijke consumptie op de markt en de winkel. Ik vind het een lastig dilemma. Een kat is tenslotte carnivoor. En met vlees geven draag je dus weer bij aan de CO2 productie. Een vegetarische kat is ook geen optie, dat leidt weer meer tot diabetes. Een kat is ook een dier net als je vissen. En ik vind eigenlijk alle dieren belangrijk. Het wordt ons niet makkelijk gemaakt.
Mijn conclusie: zelf geen vlees eten, poezels wel!

En qua vis weggooien: diepvriesvis is héél erg lang houdbaar, dus wordt zelden weggegooid :catsmiley: Met de diepvriestechnieken die ze nu hebben blijft hij ook nog behoorlijk lekker, alhoewel je het verschil tussen vers en ontdooid wel proeft. Wat er over is van de veiling zal wel naar de diervoerfabriek gaan :catscratchhead:

Wat ik trouwens pas echt gestoord vind is dat ze herbivoren als koeien, varkens en schapen nog steeds dierlijke eiwitten voeren. Niks geleerd van de gekke koeienziekte :catsad:
5 nov '07-5 mrt '08 kreeg Spock Lantus glargine. Nu in remissie :-) Veel liefs van Spock!

Waardes Spock
Gebruikersavatar
Lucida
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 415
Lid geworden op: 31 dec 2007, 11:55
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Lucida »

Dat is inderdaad de beste oplossing.
Zou al die vis die half ligt te verotten op de markt ook naar diervoerindustrie gaan? Het zou mij niets verbazen als dat weer verwerkt wordt in kunstmest. Ook zo zot, net als het visvoeren aan herbivoren. De wereld is een zotte plek geworden. Overproductie aan de ene kant en honger aan de andere kant.
Ik las trouwens vandaag dat het voer van de c1000 goed zou zijn, is dat een bekend fenomeen op het forum? Of zit dat ook vol granen?
Ruby is 10 november overleden tgv een kaaktumor
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Zal wel barstensvol granen zitten, zoals het meeste supermarktvoer.
cornijl
katthousiast
katthousiast
Berichten: 3702
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:14
Locatie: Haarlem HONEYMOONER, Lantus

Bericht door cornijl »

Brigitte schreef:Zal wel barstensvol granen zitten, zoals het meeste supermarktvoer.
Mwâh, je weet het niet... Suikeropa kwam laatst met blikjes van de Vomar thuis( merk: O' Lacy's). Kon op de ingrediëntenlijst granen noch suiker noch andere dergelijke troep ontdekken. Wel restvlees overigens...Maar ik was toch blij verrast. Het kost maar 0,39 euro/blikje van 4(?, zelfde maat als Whiskas blikken) ons. Leuk budgetvoer mss :catscratchhead:
5 nov '07-5 mrt '08 kreeg Spock Lantus glargine. Nu in remissie :-) Veel liefs van Spock!

Waardes Spock
Plaats reactie