Welke voeding beslist niet geven.

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Henny

Welke voeding beslist niet geven.

Bericht door Henny »

Lijkt me verstandig om ook eens een lijstje samen te stellen van voedsel dat je beter niet kunt geven aan een kat.

Tonijn en Zalm uit blik, beslist niet geven. Zit teveel zout in (slecht voor de nieren) en teveel kan zelfs steatitis veroorzaken omdat er geen vitamine E in zit.

Chocolade is vergif voor een kat.

Alle kattevoer waar suiker aan toegevoegd is, dit is niet alleen ongezond voor een diabetes kat maar ook ongezond voor een gezonde kat.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Voor de hand liggend: tafelrestjes, te zout en daardoor slecht voor de niertjes. Hondenvoer, het gebrek aan taurine veroorzaakt blindheid en hartproblemen.

Brokken moet je heel kritisch bekijken. Vooral de goedkopere soorten bulken van de koolhydraten en tegen 45-50% koolhydraten valt praktisch geen insuline op te spuiten.

Kattenvoer waar niet op staat dat het "volledig voer" is, hooguit als tussendoortje geven.

Lever en vis, een overdaad kan chronische vitamine A intoxicatie veroorzaken, met verlammingsverschijnselen tot gevolg.

Runderhart: verhoogt de bss door een overdaad aan Q10.

Gekookte botten, deze versplinteren. Carnibest bevat gemalen botjes en mag hooguit een beetje worden verwarmd door er warm water over te doen.

De persoonlijke afkeer: Tompoes, Felix en Technical wegens het veroorzaken van dodelijke kattenziektes in het verleden.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Rauw varkensvlees, dat kan de dodelijke ziekte van Aujeszsky overbrengen (= pseudo-rabiës).
Henny

Bericht door Henny »

Geen melk, katten zijn meestal overgevoelig voor melksuiker.
Gebruikersavatar
Claudia
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9286
Lid geworden op: 03 okt 2005, 10:54
Contacteer:

Bericht door Claudia »

uien zijn ook giftig
Gebruikersavatar
rvbilsen
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jan 2009, 15:55
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door rvbilsen »

In hoeverre is het niet gewenst om vis te geven? Ik ben hobbymatig zeevisser en neem regelmatig vis voor Jimmie mee wat ik goed schoonmaak en zoveel mogelijk ontgraat, vervolgens een paar minuten met wat water in de magnetron. Ik laat het afkoelen en geef hem dan de volgende 3 a 4 dagen elke dag een bakje als hoofdvoeding. Ik begrijp dat dit helemaal niet zo goed is? Beter is het om het als een tussendoortje te geven naast het normale eten?

De vis is overigens altijd wijting, steenbolk of gul/kabeljauw.

Rob
Henny

Bericht door Henny »

Je zegt het zelf al, als tussendoortjes kan het geen kwaad. Het gaat er gewoon om dat hij niet teveel krijgt. Dat is gewoon een beetje inschatten. Bovendien als hij daarnaast volwaardige voeding krijgt, krijgt hij genoeg vitaminen binnen.
Gebruikersavatar
rvbilsen
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jan 2009, 15:55
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door rvbilsen »

Ik was al bang dat ik nooit meer vis voor hem mee kon nemen. Het koken van die vis is een crime maar Jimmie gaat helemaal door het dolle als ie vis krijgt en daar doe ik het dan toch voor.

Rob
Henny

Bericht door Henny »

rvbilsen schreef:Ik was al bang dat ik nooit meer vis voor hem mee kon nemen. Het koken van die vis is een crime maar Jimmie gaat helemaal door het dolle als ie vis krijgt en daar doe ik het dan toch voor.

Rob
Nee want dan kon men ook geen kattenvoer met vis verkopen. Met mate kun je het gewoon geven en is het ook nog gezond ook nog.
Gebruikersavatar
claudia1978
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 103
Lid geworden op: 16 nov 2008, 16:57
Locatie: Vlaardingen

Bericht door claudia1978 »

Hallo!

Onze Poes eet al 14 jaar Hills Sience Plan Adult Light. Dit is echt het enige wat hij eet. Als je er 1 brokje M/D of iets anders door gooit, dan hoeft ie het niet meer. Ook eet hij geen natvoer, echt alleen brokjes. We hebben net berekend dat in Adult Ligth 39% koolhydraten zit.

Is dit te veel voor Poes? Hebben jullie enig idee hoe we hem op ander voer kan krijgen.
Gebruikersavatar
Trudi
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9234
Lid geworden op: 26 apr 2007, 19:34
Locatie: Amsterdam.
Contacteer:

Bericht door Trudi »

claudia1978 schreef:Hallo!

Onze Poes eet al 14 jaar Hills Sience Plan Adult Light. Dit is echt het enige wat hij eet. Als je er 1 brokje M/D of iets anders door gooit, dan hoeft ie het niet meer. Ook eet hij geen natvoer, echt alleen brokjes. We hebben net berekend dat in Adult Ligth 39% koolhydraten zit.

Is dit te veel voor Poes? Hebben jullie enig idee hoe we hem op ander voer kan krijgen.
Alle koolhydraten zijn teveel, maar als het echt niet lukt, dan moet je de dosis insuline hierop aanpassen...... Eten moet ie namelijk!
Plaats reactie