Kattovit High Fibre blikvoer

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
snoepie
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jun 2008, 11:19
Locatie: Borne

Kattovit High Fibre blikvoer

Bericht door snoepie »

Hallo,

In een dierenzaak in Duitsland vond ik Kattovit High Fibre blikvoer. Dit is speciaal ontwikkeld voor katten met hogere bloedsuikerwaarden.
Zoals ik vorige week al heb aangegeven heeft Snoepie voor de eerste maal een hypo gehad. We zijn i.p.v. 2,5 E insuline naar 1,25 gegaan en na regelmatig testen bleef ze toch steeds zakken met haar waardes.
Sinds vorige week zondag krijgt ze voor de insuline wat van de Kattovit en ze blijft nog steeds zakken met haar waardes. Vanochtend zat ze 5 uur na de insuline op 10.1 en nog steeds met 1.25 E insuline.
Zal de Kattovit zijn werk doen op dit moment of heeft ze echt veel minder insuline nodig???? Hoe lang blijft ze nog doorzakken?
Heeft iemand ervaring met de Kattovit?

Grtz
Sandra en Snoepie
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Volgens mij heeft iemand er al eens een vraag over gesteld. Ik ken het verder niet, maar gezien de titel "high fibre" zal er extra vezel aan zijn toegevoegd. Da's op basis van een of andere theorie dat de koolhydraten dan gelijkmatiger worden opgenomen in de darmen en dat zou beter zijn voor een suikerkat.

Je hobbelt echter achter de feiten aan, want koolhydraten horen helemaal niet thuis in kattenvoer en koolhydraten in blikvoeding zijn eigenlijk een schande (voor de produktie van brokjes moet er iets van koolhydraten worden gebruikt omdat ze anders de brokjes niet gevormd krijgen, maar blik hoort gewoon puur vlees te zijn, al het andere is winstbejag van de producent).

Ik denk dat Snoepie gewoon een flink verminderde insulinebehoefte heeft op het moment.

Mocht je overigens over willen stappen op koolhydraatvrij voer, wees uiterst voorzichtig met de insulinedosis.
Gebruikersavatar
kathy
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8048
Lid geworden op: 24 feb 2007, 08:53
Locatie: enschede

Bericht door kathy »

ik heb het ook wel eens gekocht,maar ik vind het niets. er zitten koolhydraten in,en nobo reageert er erg op. ik denk ook dat je kat gewoon een verminderde insuline behoefte heeft,maar dat die kattovit er niets aan toevoegt......
groetjes kathy

*nobo* 17-04-2012. Is 21 jaar geworden en had 6 jaar suikerziekte.
Gebruikersavatar
snoepie
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 50
Lid geworden op: 10 jun 2008, 11:19
Locatie: Borne

Bericht door snoepie »

Denk dat het inderdaad aan een verminderde insulinebehoefte ligt want na 2 dagen weer gewoon aan de sheba heeft ze vanmiddag toch weer een erg lage waarde gehad zoals ik elders op de site al beschreven heb.
Was dus gewoon toeval en ze krijgt weer gewoon wat ze normaal ook altijd had.

Grtz
Sandra en Snoepie
Plaats reactie