Welk blikvoer

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Ilse
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 mei 2008, 14:21
Locatie: Roosendaal

Welk blikvoer

Bericht door Ilse »

Dag dames,
Bommel krijgt nu 4 x per dag Hills Feline m/d. Maar hij is niet zo gek op brokjes. Nu wil ik die brokjes alleen als extraatje geven dus om 12.00 uur en 0.00 uur en dan om 07.00 uur en 19.00 uur blik en daarna de prik.
Nu wil ik zakjes van Whiskas Zo rijk aan.. gaan kopen, maar hoe zit dat dan met de hoeveelheden. Bommel weegt 5,6 kg en krijg 2 x 1,5 eh caninsuline.
Is een ander merk ook goed en waar moet ik precies op letten. Geen koolhydraten, maar hoe staat dat op de verpakking?
Veel vragen weer he dames, jullie hebben je handen vol aan me ;)
Zonnige groetjes!!
Marij

Bericht door Marij »

Hoi Ilse,

Marielou heeft mij heel goed geholpen met het berekenen van natvoer en brokjes.. Misschien kan je haar een berichtje sturen?
Ze hanteert de regel 3:1 .. 30 gram natvoer is 10 gram natvoer.. Dat klopt niet altijd helemaal maar is blijkbaar een goeie richtlijn..
Lucky (van 6 kg) krijgt 80-100 gram natvoer en 25-30 gram brokjes erbij.. Maar Marlielou en anderen kunnen je hier vast meer over vertellen voor Bommel..

Op het onderdeel voeding staat een hele lijst met khvrij natvoer.. dat is allemaal even goed als ik het goed begrepen heb.. Zelf heb ik bij zooplus een hele lading besteld en Meneer is er helemaal gek van.. Is niet zo duur en ze leveren heel netjes (er ontbrak 1 blikje maar dat wilden ze meteen vergoeden of ik mocht 5 procent korting op de volgende bestelling.. ) ..
Om een lang verhaal kort te maken, ik ben best content van zooplus :catsmiley: en Lucky nog meer :catwalk2:

Edit:
http://www.suikerkatten.nl/forum/viewtopic.php?t=2365
Dit is het topic over koohydraatvrij natvoer..
Laatst gewijzigd door Marij op 12 mei 2008, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie