hoeveelheid

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Marij

Bericht door Marij »

Op mijn md zak staat voor een kat die niet moet afvallen
2kg 30-40 gr
3kg 40-55gr
4kg 50-70gr
5kg 60-85 gr
6+ kg 10-15gr /kg

k Weet niet of je hier wat mee kan?

Lucky van 6 kg krijg naast 80-100 gram natvoer nog 25-30 gram mdbrokjes per 24 uur
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Bericht door nely »

Volgens mij moet daar een tabelletje van op de verpakking staan hoor.
Uiltje&Jooske

Bericht door Uiltje&Jooske »

MDbrokjes : hier staat hoeveel gegeven mag worden vgls de fabrikant
Uiltje&Jooske

Bericht door Uiltje&Jooske »

Afbeelding
Gebruikersavatar
plukster
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 234
Lid geworden op: 05 jun 2009, 17:33
Locatie: Leiden LANTUS

Re: hoeveelheid

Bericht door plukster »

Wat is een goede hoeveelheid natvoer om aan te houden per dag voor een volwassen kater van 5.3 kg die om 12 uur en om middernacht 10 gram m/d brokjes krijgt (dus in totaal 20 gram op een dag)

Ik vraag dit omdat ik het lastig vind om het in te schatten aangezien Pluk niet consequent is in het eten van m/d natvoer, dan had ik het immers aan de verpakking kunnen aflezen.

Tot mijn grote verbazing zag ik op het lijstje met voeding waarvan het ok wordt bevonden als suikerspinners dat eten, dat daar ook sheba mousse (kip, zalm, kalfsvlees) en sheba pate (kip, zalm, konijn, kalf, rund) op staan.....Mijn dierenarts is daar altijd erg op tegen geweest omdat dit geen hoogwaardig voer zou zijn (zoals animonda of hills en royal canin) Wat zijn de meningen hier?

Dank alvast!

Maartje en Pluk
adriana oele
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1125
Lid geworden op: 17 jun 2008, 21:59
Locatie: Den Haag

Re: hoeveelheid

Bericht door adriana oele »

plukster schreef:Wat is een goede hoeveelheid natvoer om aan te houden per dag voor een volwassen kater van 5.3 kg die om 12 uur en om middernacht 10 gram m/d brokjes krijgt (dus in totaal 20 gram op een dag)

Ik vraag dit omdat ik het lastig vind om het in te schatten aangezien Pluk niet consequent is in het eten van m/d natvoer, dan had ik het immers aan de verpakking kunnen aflezen.

Tot mijn grote verbazing zag ik op het lijstje met voeding waarvan het ok wordt bevonden als suikerspinners dat eten, dat daar ook sheba mousse (kip, zalm, kalfsvlees) en sheba pate (kip, zalm, konijn, kalf, rund) op staan.....Mijn dierenarts is daar altijd erg op tegen geweest omdat dit geen hoogwaardig voer zou zijn (zoals animonda of hills en royal canin) Wat zijn de meningen hier?

Dank alvast!

Maartje en Pluk
oeps, de meningen hier...

iedere stofwisseling van iedere katmans/pluizebol reageert anders op voer dus zullen de meningen uiteenlopend zijn
voeg daar aan toe de smaak van de pluizebol, sommige katten moeten niks hebben van voer waar pens in is verwerkt
andere haten vis of juist rundsmaak of lever brrrrr hier!

ik spreek dus alleen voor mezelf en heb geprobeerd Mo in zijn lantustijd vrijwel uitsluitend kh-arm natvoer te geven

van sheba alu kuipjes is volgens mij alleen de kip paté kh arm, in de rest zit overal suiker. de patee is makkelijk in blokjes te snijden en was hier zeer favo.
sheba mousse weet ik niet of dat allemaal kh-arm is. HEMA leesbrilletje mee en etiketten lezen!

tja en wat is hoogwaardig?
de nieuwe royal canin foliezakjes lusten ze hier nietnietniet
(heb er nog een aantal dus al je een keer wilt proberen ....)
hills weet ik niet want ik voer tegenwoordig niervoer van hills, wat kwalitatief wel erg goed is.
hier viel bozita (zooplus en kh-arm) erg in de smaak, vooral die met veel kip
wat hier ook goed scoorde was purina kip pate in groene glibber foliezakjes, 4 per pakje en ook kh-arm (de rest is niet kh-arm - wel hoog in de eiwitten!)
animonda gaat hier niet goed, te veel smurrie of niet lekker bevonden.

voor de hoogwaardigheid krijgen ze afwisselend dan t een en dan t ander, aangevuld met beetje gestolde of rauwe eidooier of beetje rauw lamshart of lvlees (kijk uit niet te vet) en/of gekookte kip of kalkoen.
en heel soms beetje gestoofde schol of wijting, voorzichtig met verse makreel: vrij vet dus bss verhogend

k zou zo min mogelijk md brokjes geven omdat daar toch best wel veel kh's in zitten (en arginine, dat de alvleesklier ondersteunt)
Mo krijgt er max 6 per etmaal (de variant van RC en bij Mo helpt het echt!) geef ik er meer dan kom ik voorbij het omslagpunt, met 2 x 3 weinig last van kh's en wel profijt van arg, met meer dan ook meer last van kh's dus niet goed voor zijn bss.
bovenstaand zijn gegevens uit het MoMo-lab, uit mijn aantekeningen toen ik Mo nog 4x per etmaal etc.
nu moet ik om zijn nieren denken dus voer ik anders en meet anders en krijgt hij bovenstaand niet meer maar Enzo wel omdat als Mo het jat ik dan geen kh-probleem heb..

m/d natvoer, bestaat dat? dat is dus dan da-voer en de da heeft ntuurlijk het liefste dat hij dat eet, kun je afwisselen met 1 op 4 missch
groetjes van Adriana en prrrts van MoMo, Enzo, Maks&Bolle en van Miesje :catlick: :catlick: :cathiss: :catlick: :catlick:
nierfaal/suikerkat - vanaf 30.8.2008 met 3 weken caninsulin en 5 weken lantus weer zonder.
diabetes door 2 prednisolon-injecties tegen jeuk
Plaats reactie