KOFFIEMELK??

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilma
kattofiel
kattofiel
Berichten: 7223
Lid geworden op: 10 sep 2006, 20:10

Bericht door Wilma »

Dat lusten ze hier ook graag, en ze gaan er niet zo snel van aan de diarree als van gewone melk.
Ik heb ook al eens gehoord dat koffiemelk goed is tegen de wormen
maar of dat echt waar is weet ik niet
Afbeelding GROETJES, Wilma

BINKY is op 27-03-2011 totaal onverwachts naar de regenboogbrug gegaan...
Nog geen 6 jaar oud... veel te vroeg... voor altijd in mijn hart!
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Met welk idee, om 'm vet te mesten? In koffiemelk zit ook lactose en katten kunnen dat vaak niet verteren, met diarree tot gevolg.

Ik zou eerder richting dierenarts gaan voor een bloedonderzoek. Spierafbraak bij een oudere kat kan een teken van nierfalen zijn.
Gebruikersavatar
Wilma
kattofiel
kattofiel
Berichten: 7223
Lid geworden op: 10 sep 2006, 20:10

Bericht door Wilma »

Minoes is ook wat aan de magere kant (of komt dat omdat Binky zo groot is?!)
en die krijgt iedere morgen bij het ontbijt een volle eetlepel ongeveer.
Afbeelding GROETJES, Wilma

BINKY is op 27-03-2011 totaal onverwachts naar de regenboogbrug gegaan...
Nog geen 6 jaar oud... veel te vroeg... voor altijd in mijn hart!
cornijl
katthousiast
katthousiast
Berichten: 3702
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:14
Locatie: Haarlem HONEYMOONER, Lantus

Bericht door cornijl »

Je kunt bij de Appie ook Minus L krijgen. Dat is een 1liter-pak houdbare halfvolle melk waar de lactose uit gehaald is. Geeft geen dus geen diarree. Is véél goedkoper dan gewone kattenmelk!!!

Mocht het beestje nierproblemen blijken te hebben dan is melk NIET geschikt! Het bevat veel te veel fosfor. Overigens is vetmesten het makkelijkst met VET. Wat dacht je van bv uitgebakken en weer gestold varkensvet( nooit rauw varkensvet geven ivm ziekte van Aujeszki). Hollandse harde kaas is trouwens ook lactosevrij, maar zit wel vol zout. Maar af en toe een beetje kun je overwegen voor een niet-nierkat.
5 nov '07-5 mrt '08 kreeg Spock Lantus glargine. Nu in remissie :-) Veel liefs van Spock!

Waardes Spock
Gebruikersavatar
annette
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 569
Lid geworden op: 06 okt 2006, 21:23
Locatie: Wezep

Bericht door annette »

Hoi Neeltje,

Mijn vriendin haar oude kat werd ook erg mager ( 17 jaar),
zij is toen het senior voer gaan mengen met een beetje kitten voer van het zelfde merk.
Haar kat is er weer wat dikker van geworden.
Groetjes Annette en een kopje van Layla vanaf de regenboogbrug
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Mickey begint ook echt een mager scharminkeltje te worden, deze week eet hij ook slecht maar de anderen ook dus de warmte speelt parten. We moesten de laatste paar maanden al zijn Renal brokjes steeds vaker mengen met Gourmet Mousse en hebben nu in de winkel allerlei zakjes en kuipjes natvoer gekocht om te kijken wat hij lekker vindt zodat hij wat dikker wordt. Nu bracht Georges van de Dekamarkt Yarrah Bio mee en Mickey vindt het lekker. Dus Mickey en Boefje worden een beetje bijgevoerd, Boefje is ook dunner aan het worden.

Yarrah heb ik hier wel eens voorbij zien komen o.a. Cornelie geeft het aan Spock en Zap, dacht ik, en die zijn buiten de internetwinkel Zooplus en de natuurwinkels dus ook bij de Dekamarkt te koop. Die zitten het meeste in noord holland en de kop van zuid holland, gelderland; in friesland, drenthe, overijssel en flevoland zit er maar 1 of 2 supermarkten.
cornijl
katthousiast
katthousiast
Berichten: 3702
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:14
Locatie: Haarlem HONEYMOONER, Lantus

Bericht door cornijl »

Yarrah vind je mn bij de biologische winkel. De Dekamarkten bij ons in de buurt hebben het niet. Spock en Zap krijgen het soms, voor de afwisseling. Ze vinden het heerlijk. Alleen de kleine vierkante kuipjes zijn KHvrij, de grote blikken en de brokjes niet!

Op de navolgende site vind je adressen van natuurvoedingswinkels. Ze hebben wsl niet allemaal Yarrah in de collectie, dus als je alleen daarvoor ernaartoe gaat, is het mss handiger om vooraf te bellen of ze dat in huis hebben.

http://www.biologica.nl/eko-gids/

Op deze site in de linkerkolom Natuurvoeding aanklikken, en je krijgt een overzicht van de natuurvoedingswinkels in heel Nederland.
5 nov '07-5 mrt '08 kreeg Spock Lantus glargine. Nu in remissie :-) Veel liefs van Spock!

Waardes Spock
Plaats reactie