Voederautomaten

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Voederautomaten

Bericht door Kibas »

Met 4 vakken zijn er:

- Trixie TX4 Afbeelding o.a. verkrijgbaar bij: ZOOPLUS
- Staywell Pet feeder 153 Afbeelding
- Cat mate, type C50 Afbeelding


Opmerkingen mbt Trixie TX4:

Van Zooplus:
Met een tijdschakelaar, die geprogrammeerd worden kan, voor maximaal 4 maaltijden à 500 ml. Met LCD display
Deze voerautomaat heeft een LCD-display en een programmeerbare timer voor een optimale voering. Hij is geschikt voor 4 maaltijden à 500 ml. De voerautomaat heeft een additioneel vak wat gebruikt kan worden voor water (400 ml) of voor een koelaccu (niet inbegrepen). De automaat is ook geschikt voor natvoer.
Er kan een 6 sec. spraakopname voor een persoonlijke voerroep opgenomen worden. De automaat kan makkelijk gereinigd worden. Batterijen zijn bij de levering inbegrepen

Brigitte:
Van de TX4 krijgen ze één deksel open, de rest niet (effectief heb je dus drie voerbakjes ter beschikking). Nadeel is dat de bakjes vrij diep zijn, het kost moeite om alle brokjes eruit te vissen. Is op zich wel weer een leuke bezigheidstherapie.
Geluidloos, alleen als ie opengaat en als ie de opname afspeelt (bij het opengaan).

Cornelie:
Spock en Zap hebben allebei een TX4. Je hoort wel zachtjes krrrrrrrrrr... op het moment dat hij het juiste vakje naar voren draait. Voor de rest is hij geluidloos. Spock en Zap krijgen allebei geen enkel vakje op een verkeerd moment open als ik de omdeksel er ook op doe( dat is de deksel die je over het koel-/ watervakje heen kan doen. Zonder omdeksel lukt het Zap wel om vakje 4 voortijdig open te krijgen. Ze komen allebei bij zooplus vandaan. Wij hebben ze ook uit de aanbieding, ze waren toen ongeveer 45 euro p.s., nu dus nog goedkoper.

Brigitte:
Met omdeksel kreeg Zwarte de TX4 met gemak open. Kwestie van een nageltje eronder. Vanwege die ervaring heb ik het nooit geprobeerd, maar ik kan me goed voorstellen dat een kat geen moeite heeft met bakje nummer 1

Verder wordt bij de duitse zooplus gezegd dat er een foutje in de handleiding zit. Misschien is dat alleen in de Duitse versie van de handleiding.

Staywell Pet Feeder:

Van internet:
Voederautomaat met tijdklok, ideaal voor de vakantie. Deze is geschikt voor de kat, en voor de kleine hond, gemaakt van kunststof.

Kibas:
In de winkel gezien. Hij heeft 4 vakken en de deksel met opening draait in 48 uur rond. Dus 1x per 12 uur krijgt de kat eten, waarvan de 1e keer met onmiddellijke ingang. Het mechanisme wind je met een sleutel op. Ik heb in de winkel de sleutel een eindje opgedraaid en ik hoorde daarna geen geluid. Een dierenwinkel die ik belde zei dat het ding zachtjes geluid maakt.
Afbeelding
cornijl
katthousiast
katthousiast
Berichten: 3702
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:14
Locatie: Haarlem HONEYMOONER, Lantus

Re: Voederautomaten

Bericht door cornijl »

Kibas schreef:Met 4 vakken zijn er:

- Trixie TX4
- Staywell Pet feeder 153
- Cat mate, type ??
Ik denk dat je de Cat Mate C50 bedoelt. ( Die heeft overigens 5 vakjes).
5 nov '07-5 mrt '08 kreeg Spock Lantus glargine. Nu in remissie :-) Veel liefs van Spock!

Waardes Spock
Plaats reactie