Aanbiedingen: Almo Nature, Animonda Carny en Feline Porta

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
cornijl
katthousiast
katthousiast
Berichten: 3702
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:14
Locatie: Haarlem HONEYMOONER, Lantus

Aanbiedingen: Almo Nature, Animonda Carny en Feline Porta

Bericht door cornijl »

Bij Zooplus.nl:

Almo Nature:
http://www.zooplus.nl/shop/mensch_tier/ ... tten/77702

Animonda Carny:
http://www.zooplus.nl/shop/mensch_tier/ ... tten/77704

Feline Porta 21:
http://www.zooplus.nl/shop/mensch_tier/ ... tten/77701


Al deze merken zijn KHarm. NB: in de bestellijst staan bij de Porta( Sensitive en Kitten) en de Almo Nature( kitten) ook niet KHarme blikken vermeld, goed checken dus!

Aanbieding loopt t/m 5 maart 2008, zolang de voorraad strekt.
5 nov '07-5 mrt '08 kreeg Spock Lantus glargine. Nu in remissie :-) Veel liefs van Spock!

Waardes Spock
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Bericht door Diny »

Heeft er iemand ervaring met het droogvoer van Kattovit Urinary tonijn of normaal? Er staat dat het helpt om blaasstenen te voorkomen en een low magnesium gehalte heeft....
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Nee, wel met Kattovit urinary in blik. Bashra vind de kleine blikken met rund lekkerder dan de grote blikken. Maar geen van beiden zijn echt favoriet. Ze eet het alleen 's ochtends als ze erge honger heeft, daarna wil ze het niet meer. Bashra heeft al een tijdje geen last van haar blaas meer, maar dat kan haast niet van de kattovit komen lijkt me. Zoveel krijgt ze er niet van. Wel krijgt ze veel water in haar voer en dat zal vooral helpen.

Kika en Bashra krijgen af en toe als snoepjes Kattovit brokjes voor de nieren en die vinden ze wel lekker.
Afbeelding
rima

Bericht door rima »

Waar haal je die snoepjes voor de nieren? Ik heb alleen die van Trovet en die eten ze niet.

Groetjes,Rimalda
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Nee, brokjes als snoepjes, geen speciale snoepjes dus.
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Klopt, ik zorg altijd een soort brokjes te hebben die ze niet normaal in een bakje krijgen, maar alleen maar een paar uit de hand. En dan zijn het snoepjes voor ze. Animonda heeft ook nierbrokjes (Integra), maar daar zit vis in, dus niet geschikt voor Bashra. Kika vindt ook de Integra lekker.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Bericht door nely »

Heeft er iemand ervaring met het droogvoer van Kattovit Urinary tonijn of normaal? Er staat dat het helpt om blaasstenen te voorkomen en een low magnesium gehalte heeft....
Ben je bang dat je blaasgruis gaat krijgen Diny???????????? :catnutty: :catnutty: :catnutty: :catnutty: :catnutty: :catnutty: :catnutty: :catnutty: :catnutty: :catnutty: :catnutty:
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Bericht door Diny »

Vast en zeker Nely, nee hoor ik vraag het omdat de kater van mijn zoon blaasgruis heeft gehad en dus op C/D van Hills moest, maar dat vinden ze veel te duur en ik had al een zak van de da gegeven en die is nu op en ik was op zoek naar goed voer, hij lust alleen de brokken, en toch niet al te duur...
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Hele diepe zucht.
Gebruikersavatar
Femke
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4176
Lid geworden op: 01 aug 2007, 13:42
Locatie: Dordrecht

Bericht door Femke »

Diny schreef:Vast en zeker Nely, nee hoor ik vraag het omdat de kater van mijn zoon blaasgruis heeft gehad en dus op C/D van Hills moest, maar dat vinden ze veel te duur en ik had al een zak van de da gegeven en die is nu op en ik was op zoek naar goed voer, hij lust alleen de brokken, en toch niet al te duur...
Lief dat je dat voor ze opzoekt. Maareh steeds bezoekjes naar de da, omdat hij blaasgruis heeft, is nog veel duurder (en pijnlijker, maar daar ging het nu niet om).
Groetjes Femke & Knuffie & Kobus & Leo & I.M. Okikoki
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Ja wat is duur? Volgens mij ben ik echt niet veel duurder uit dan normaal supermarkt voer of het voer uit een dierenspeciaalzaak. Van het supermarktvoer hebben ze veel meer nodig per dag en dit is geconcentreerd voer waar alles inzit. Ik weet dat de dierenspeciaalzaak hier op het WC=winkelcentrum ook dieetvoer tegen blaasgruis van het merk Prins heeft wat goedkoper zou moeten zijn. Ik heb het nooit geprobeerd omdat ik bang ben dat Boefje toch een blaasafsluiting krijgt en ik nog verder van huis ben.

Ik heb zo'n zak C/D van 2 kg en nu reken ik voor het gemak uit dat de zak 20 euro kost, (is minder, iets van 18-19 euro) en dat Boefje 50 gram per dag nodig heeft (in werkelijkheid is dat iets van 40-45 gram).

2000 gram delen door 50 gram is 40 dagen eten. 20 euro door 40 is 50 cent per dag! Nou daar kan ik niet tegenop met ander voer en als ze dan een grote zak van 4 kg nemen zijn ze nog voordeliger uit. En anders Carnibest misschien, heb je geloof ik ook voor blaasgruis.

Ik vind het echt jammer voor je, dat je eigen kinderen niets van je willen aannemen dat het ook anders kan; wat dat betreft is het hier net andersom. Nee niet dat ik van hun niets aan wil nemen, maar ze vragen mij eerst wat ze zullen of kunnen doen, voordat ze bijvoorbeeld naar een DA gaan. Succes Diny!
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Bericht door Diny »

Ik heb het ook voor ze uitgerekend,en het is echt een luttel bedrag als je het uitrekent...
Mijn eigen katertje Cruijffje had al Hill's CD voer in 1977, toen moest het nog helemaal uit Amerika komen,de DA bestelde het voor me en zodra het binnenwas, werd er weer een nieuwe zak besteld,de prijs hing af van de dollarkoers toen,ik had geen cent makke toen, maar deed iedere week het bedrag van het "normale"voer in een potje en betaalde daar de Hill's van, hij is wel ruim 20 jaar geworden met de Hill's....
Alleen al de angst en de stress van het niet kunnen plassen van je kat en meteen naar de da te moeten rennen met een niet plassende kater is het waard om speciaal voer te kopen vind ik, en het belangrijkste: als je een kat neemt is dat in voor en tegenspoed en uit liefde voor je kat kan er nooit iets "duur "zijn, desnoods eet je zelf wat minder vlees of minder lekkere dingen, zo heb ik dat altijd gedaan, maar ja wie ben ik?
Laatst gewijzigd door Diny op 14 mar 2008, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Ik word dol van een bepaald iemand die klaagt dat dingen te duur zijn die in mijn ogen wezenlijk belangrijk zijn, en dan wel 2 weken met 4 personen naar een ver duur land op vakantie gaan. En de rest gaat er in mee: ja, dat is echt veel te duur voor diegene, we moeten ons allemaal maar aanpassen aan diegene. En dan gaat het om 10 euro meer of minder. Aaaargh. Ik vind dat ieder zelf moet weten waar hij zijn geld aan uit wil geven. Maar dan moet men niet klagen en anderen er mee belasten.

Met katten ligt het anders: daar heb je voor gekozen (ook als ze je zich aan je opdringen zoals in mijn geval, dan nog heb ik gekozen er in mee te gaan) en daar hoor je dan ook goed voor te zorgen. Er valt vast wel op wat anders te bezuinigen dan op kattenvoer als men werkelijk weinig geld heeft. Maar meestal is men niet eens zo armlastig.

Zo, dit moest even van mijn hart.
Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Helemaal mee eens. Al moet ik wel zeggen dat ik Tommy kort op z'n zakgeld sinds ie suiker heeft, hij kost al genoeg. Dan maar geen eigen mobieltje meer.
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Bericht door Diny »

Brigitte schreef:Helemaal mee eens. Al moet ik wel zeggen dat ik Tommy kort op z'n zakgeld sinds ie suiker heeft, hij kost al genoeg. Dan maar geen eigen mobieltje meer.
Ach Gosssie, was zijn beltegoed wel al helemaal op?
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Dat was continue op, hij zat voortdurend met Tijger van Diana te bellen. Eerst alleen over de zware taak van een senior-kater-leider, maar later gingen ze afspreken hoe ze ons konden laten schrikken met hoge pre's. Dat werd natuurlijk te gek, dus we hebben maatregelen genomen. Hij mag nu af en toe bellen onder toezicht.
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Bericht door Diny »

Tja, dan zijn "harde"maatregelen dringend nodig, het nadeel ervan is dat hij nu geen kado'tjes voor jou kan kopen, bv moederdag, verjaardag enz....ook hij gaat bezuinigen...
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Potver, zo had ik het nog niet eens bekeken. En een bijbaantje zal ook wel niet lukken, wie neemt er nou een poes van 13 in dienst?
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Bericht door Diny »

Brigitte schreef:Potver, zo had ik het nog niet eens bekeken. En een bijbaantje zal ook wel niet lukken, wie neemt er nou een poes van 13 in dienst?
De adviesraad van de katten ouderenbond? Daar kunnen ze altijd een wijze je weet wel kater gebruiken hoor....

Vooral die katten die geen baasjes met ervaring op diabetes en andere ouderdoms kwaaltjes hebben...

zie: www.kattenouderenbond.nl

O o , dan heeft hij zijn mobieltje weer nodig ivm altijd bereikbaar zijn!
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

:catjump:
Ik denk dat ik vanavond een goed gesprek met 'm aanga. Als ie belooft braaf te zijn, krijgt ie z'n mobieltje weer terug.
jannes
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 nov 2007, 16:24
Locatie: zwolle

runderhart koken of niet koken

Bericht door jannes »

beste forumleden, en dan speciaal de voedingsdeskundige onder ons.
Jannes (sinds 3 jan. j.l op honeymoon) eet op dit moment weer erg slecht.
20 gram brokjes en een heel klein beetje blikvlees, wel kh.vrij uiteraard
krijg ik er in. Nu heb ik gisteren bij de slager wat runderhart gekocht,
rauw lustte hij het niet, even gekookt en toen smulde hij ervan.
Is dat wel goed? Carnibest lustte hij niet, mag daar dan bv. ook even
de kook overheen? Hoe vaak mag je runderhart geven?
Zijn lamshartjes beter?
Is carnibest nog beter ook wanneer het even gekookt is?
En hoeveel moet je daar dan van geven?
Ze eten allebei ook brokjes erbij voor hun nieren.
Dank voor de antwoorden.
groet, Marieke, van Jannes en zijn zus Sanne.
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Bericht door Diny »

Je zou ook kipfilet kunnen gaan geven, dat mag zowel rauw als gekookt, zitten absoluut geen koolhydraten in, als je het toch kookt krijg je ook nog heerlijke bouillon, daar zijn de meeste katten dol op en krijgen zo ook meteen voldoende drinken binnen, wel verse kipfilet gaan geven of koken hoor,in blokjes zit veel te veel zout....
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Gebruikersavatar
Femke
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4176
Lid geworden op: 01 aug 2007, 13:42
Locatie: Dordrecht

Bericht door Femke »

Ik ben niet zo thuis op het gebied van vers vlees, behalve gekookte kipfilet heb ik mijn kat nooit wat van vers vlees gegeven.

Maareh hoe gaat het nu met Jannes en z'n jeuk?
Groetjes Femke & Knuffie & Kobus & Leo & I.M. Okikoki
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Bericht door Diny »

Gekookte Carnibest lijkt me echt niets,het is al diepgevroren en dan krijg je zo'n vieze brij,maar ja ik ben geen kat.....
Lamshart is wel goed, Nely geeft het aan haar Puff's...
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Plaats reactie