Purina DM Feline Formula, iemand ervaring?

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leonie
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 aug 2007, 12:54
Locatie: Hilversum

Purina DM Feline Formula, iemand ervaring?

Bericht door Leonie »

Hoi,

volgens mijn dierenarts zou dit het beste voer zijn voor een kat met diabetes. Helaas is het alleen in het buitenland te verkrijgen...maar daar is wel een oplossing voor te vinden, mits het echt werkt..
Heb op de website van Purina gekeken, maar dat ziet er natuurlijk hartstikke goed uit; blijft toch een commmercieel bedrijf.

Daarom ben ik op zoek naar objectieve ervaringen en meningen. Dus; heeft iemand van jullie ervaring met deze voeding?

Groetjes Leonie
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Ik zou er niet aan beginnen. Om te beginnen is het de vraag of je zelf als particulier diervoeding van buiten de EU mag "importeren". Ze zijn echt heel streng als het gaat om voedingsmiddelen omdat je nooit weet welke enge ziekte je binnenhaalt. Je aanvoer is niet gegarandeerd en je riskeert een flinke importheffing en BTW.

Purina DM droogvoer bevat 15% koolhydraten maar ook granen (niet verteerbaar voor katten). Orijen bevat 15% koolhydraten en geen granen.

Purina DM natvoer bevat 8% koolhydraten. Er zijn talloze goede voedingen zonder koolhydraten en in het ideale geval krijgen alle katten, maar zeker de suikerbeestjes, 0 koolhydraten binnen.

Kortom: er zijn betere voedingen te krijgen waar je makkelijker aan kunt komen.
Plaats reactie