Eten

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barbara
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 155
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:38
Locatie: Wissenkerke
Contacteer:

Eten

Bericht door Barbara »

Ik heb zitten kijken in de lijst met alle soorten voedsel. Toch is het mij nog niet geheel duidelijk wat te doen met het eten. Ik heb nu 24 blikjes Hills van de Da. Maar er staan voor de rest van de katten ook gewoon Rc brokken, Felix is toch meer een blikman, maar eet soms nog wel wat brokjes. Het blikvoer wat de anderen soms krijgen vindt hij veel lekkerder dan de Hills (vooral door de saus). ook heb ik Felix van de week nog Zalm gegeven (roze zalm John West uit een blikje) en gekookte Kipfilet.Nu dacht ik later van misschien is dat wel helemaal niet goed? Wat kan nu wel en wat kan niet?
A cat's life should be purrrrrrrrrrfect
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Bericht door nely »

hallo barbara.
Ik geef mijn katten carnibest vers vries vlees. Nu zijn het gelukkig geen suikerspinnertjes maar mijn Foxy kreeg ook carnibest.
Maar op t forum zul je merken dat allerlei voeders gebruikt worden, soms diabetes voer, soms blaasgruis dieet , anderen nier dieeet en soms ook het gewone voer wat je in de supermarkt kunt krijgen.
hangt helemaal vande situatie thuis en de gezondheid van de betreffende kat af.
Grts Nely.
Gebruikersavatar
mariandel
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 apr 2007, 19:58
Locatie: Zwaag

Bericht door mariandel »

Anders kan je het in een pb of hier ook aan Marielou vragen zij is onze voedingsdesundige!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trudi
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9234
Lid geworden op: 26 apr 2007, 19:34
Locatie: Amsterdam.
Contacteer:

Bericht door Trudi »

Hier is een lijstje van wat volgens de Duitsers goed blikvoer is:
Amadeus
Animonda Carny
Animonda vom Feinsten Classic
Animonda Rafine Soft Pate
Animonda Light Lunch
Bozita Nassfutter
DM Dein Bestes
Feline Porta 21
Felix Pate
Leonardo
Lidl Opticat
Miamor Bio
Miamor Milde Mahlzeit
Miamor Pastete
Schesir Natural
Sheba Menü (Geflügelcocktail, Huhn & Kalb, Lamm)
Schmusy
Schlecker AS Premium Menü
Schlecker AS Pastete
Whiskas Junior Classic
Zolang er maar geen suiker,geen sauzen of gelei,geen soja,mais of rijst,geen gisten,geen conserveringsmiddelen of kleurstoffen inzitten.

Ik heb dit lijstje van Diana gekregen. Momenteel gebruik ik voor Sam gourmet mousseline gold!

Groetjes Trudi
Gebruikersavatar
Barbara
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 155
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:38
Locatie: Wissenkerke
Contacteer:

Bericht door Barbara »

Mmmmm en hij is juist zo gek op de sauzen :S Ken eigenlijk niks van die merken alleen de Sheba. Rc zie ik er verder niet tussen staan? Thx vast!
A cat's life should be purrrrrrrrrrfect
Brigitte

Bericht door Brigitte »

De Duitsers zijn erg anti-koolhydraten en droogvoer is een vies woord, dus .... Ik zou als het mogelijk is overstappen naar diabeetjesvoer en blijven voeren zoals je gewend bent (dus de hele dag door of op vaste tijden). Houd er wel rekening mee dat ze het beste honger kan hebben als het spuittijd is, dus als het even kan moet ze dan een paar uur geen voer tot haar beschikking hebben gehad.
Plaats reactie