voedselallergie...

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aicirtap
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 684
Lid geworden op: 26 jun 2006, 19:37
Locatie: veldhoven Caninsulin

voedselallergie...

Bericht door aicirtap »

Goedemorgen allemaal,

Gisteren ben ik met Sanka naar de DA geweest. Ze had de laatste tijd veel jeuk en vooral aan haar kopje en nek. Nu is het waarschijnlijk een voedselallergie. Ik moet, na een spuitje, even een week afwachten, is er niets veranderd, moet ik voor haar overstappen naar ander voer. Dat word dus een groot probleem, want dan moet ik haar met eten apart zetten, omdat de rest een (nier)dieet voer heeft en geen ander voer mogen. Ik vind het zielig om Sanka heel de dag apart te zetten met ander voer.
Heeft iemand een oplossing voor mij?

Groetjes Patries :catscratch:
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Niet de hele dag voer neerzetten. Dit is belangrijk genoeg om een radicale omslag te maken in de manier waarop je eten geeft. Vaak worden alle katten op het hypoallergene voer gezet, maar als je een nierpatiëntje hebt, is dat geen optie.

Als ze een voedselallergie heeft, mag ze geen kruimeltje ander voer hebben, omdat een kleine hoeveelheid van het spul waar ze allergisch voor is al voldoende is om de symptomen te laten herleven. Tot je uit hebt gevonden waar ze precies niet tegen kan, mag ze dan ook niets anders hebben.

Maar eh, wat voor spuitje heeft ze gehad? Kan dat Prednison of een andere corticosteroïde zijn geweest? En is zij jouw suikerkat?
Gebruikersavatar
wendy
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 278
Lid geworden op: 13 mar 2006, 21:01
Locatie: NUNSPEET

Bericht door wendy »

Welk voer krijgt ze nu?
Groetjes Wendy en Pebbles


Niets klinkt zo intens tevreden als het spinnen van een kat, kitten, poes of superkater
Gebruikersavatar
mariandel
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 apr 2007, 19:58
Locatie: Zwaag

Bericht door mariandel »

dat spuitje zit me nix lekker...... :-(
Afbeelding
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Bericht door nely »

Carnibest een idee? Mogen katten met nierproblemen ook hebben nml.
Grts Nely.
Gebruikersavatar
Wilma
kattofiel
kattofiel
Berichten: 7223
Lid geworden op: 10 sep 2006, 20:10

Bericht door Wilma »

Maar het is ook wel belangrijk om uit te vinden WAARVAN de allergie is
Ik ben nu ook bezig, en kijk even bij Binky (honeymooners) op pag 16 voor een foto!
Als je er achter kan komen waar het van is, dan kun je daar de voeding op aanpassen.
Binky en de rest staan nu voor een aantal weken op de Feline Z/D brokken tot de allergie wil verdwijnen
Daarna kunnen we de oude voeding gaan aanbieden stuk voor stuk, om te zien of de jeuk terug komt.
Hier lijkt het er echt op dat het alleen door de melk en melkprodukten komt
(ik ben nog bezig met uitvinden, dus ik juig nog niet te vroeg!!!)
Als dat zo is, is dat heel gemakkelijk uit het menu te schrappen en kan ik iedereen weer de gewone brokken gaan geven.
Ik heb namelijk ook 4 poezebeesten, en wil het liefst niet Binky apart moeten gaan voeren.
Afbeelding GROETJES, Wilma

BINKY is op 27-03-2011 totaal onverwachts naar de regenboogbrug gegaan...
Nog geen 6 jaar oud... veel te vroeg... voor altijd in mijn hart!
Gebruikersavatar
aicirtap
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 684
Lid geworden op: 26 jun 2006, 19:37
Locatie: veldhoven Caninsulin

Bericht door aicirtap »

Nee, Sanka is niet mijn suikerkat. Dat is Harley. En Harley en Joris hebben gruisproblemen. Daar heb ik FXD van, van Specific. omdat apart voeren moeilijk is met 6 katten, krijgen ze alle dat voer.

ik weet niet precies wat de DA heeft gespoten. in ieder geval een spuitje tegen de jeuk en nog een spuitje wat op een melk achtige vloeistof lijkt.

Het is wel makelijk gezegd, als een politie agent erbij gaan staan, maar Sanka eet alleen wanneer ze zin heeft. Tja en ik zal toch naar m'n werk moeten...

Carnibest? ken ik nog niet. misschien is het wel een optie. en je weet zeker dat nierkatten dat ook mogen hebben? want ik wil absoluut niet dat Harley en Joris weer last van de nieren krijgen...

Patries :catscratch:
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Houd Sanka in de gaten, want veel van die spuitjes tegen de jeuk bestaan uit Prednison, en da's een belangrijke oorzaak voor suiker bij jongere katten. Het hoeft niet, maar het kan dus wel suiker veroorzaken.

Krijgen ze naast brokjes nog wat anders te eten? Lekkernijen, stukjes ham, beetje melk, snoepjes?
Gebruikersavatar
mariandel
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1456
Lid geworden op: 15 apr 2007, 19:58
Locatie: Zwaag

Bericht door mariandel »

mijn dames krijgen NOOIT meer die spuitjes, of ze moeten al heel erg ziek zijn en er geen ander oplossing is.....:-(
Afbeelding
Plaats reactie