vraag over Hills

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Mirjam

vraag over Hills

Bericht door Mirjam »

Hoi,

Tegenwoordig geef ik Zwarte voor z'n spuit hills K/D (nier-natvoer).
Maar ik wil eigenlijk weten als ik alleen maar dat natvoer zou geven hoeveel zakjes hij op een dag zou moeten eten. In de zakjes zit 85 gram.

Door dat natvoer moet ik nl. het eetschema weer opnieuw berekenen.
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Hoi Mirjam, ik wilde je attenderen dat bij iedere dieetvoer bij Hills een specificaties staat, maar die hebben ze bij de zakje nog niet ingevuld. Staat het niet op de verpakking dan? Anders moet je Hills aanschrijven hierover.

Wat ik ook lastig vind bij de Hills site dat je de linken niet bij je favorieten kunt plaatsen. Ook al kies je voor kattenvoer en je gaat later weer via de link er naar toe kom je telkens bij hondenvoer terecht.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Bij Royal Canin staat op het zakje vermeld hoeveel een kat per kilo moet hebben maar bij Hills zie ik dat nergens staan.

Want eerst gaf ik Zwarte alleen brokken en dan mocht hij 90 gram per dag hebben.
Nu geef ik dus ook een zakje hills erbij en weet nu dus niet meer hoeveel brokken hij mag hebben. Geef nu maar 70 gram brokken en 1 zakje hills.
Gebruikersavatar
wendy
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 278
Lid geworden op: 13 mar 2006, 21:01
Locatie: NUNSPEET

Bericht door wendy »

Staat wel op het doosje ( de omverpakking van 12 stuks) ( die ik toevallig nog had staan)

Bij een gewicht van 2 kg: 1 1/2 tot 2 zakjes
Bij een gewicht van 3 kg : 2 tot 2 2/3 zakjes
Bij een gewicht van 4 kg : 2 1/3 toto 3 1/3 zakjes
Bij een gewicht van 5 kg: 2 3/4 tot 4 zakjes
Bij een gewicht van 6 kg en meer: 3 3/4 tot 7 zakjes.

Geef je er wel brokjes bij dat geldt voor een kat van 4 kilo 1 zakje en 35 gram brokjes op een dag of 2 zakjes en 15 gram brokjes op een dag.

Ik weet niet hoeveel Zwarte weegt, maar ik denk dat hij dus wel genoeg krijgt en misschien ook wel wat teveel
Groetjes Wendy en Pebbles


Niets klinkt zo intens tevreden als het spinnen van een kat, kitten, poes of superkater
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Dank je wel Wendy.
Zwarte weegt nu 4.7 kilo en mag wel wat meer wegen. Het zal inderdaad dan wel wat teveel zijn wat ik geef maar ik denk niet dat dat heel erg is. Je voelt tegenwoordig z'n ruggengraat erg goed. Dus ff wat bijmesten kan nooit verkeerd zijn. Maar misschien moet ik dan van 70 gram brokken naar 50 of 60 gaan ofzo.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

En als ik het goed lees moet ik 1 zakje natvoer zien als 20 gram brokken.
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Bericht door Hetty »

Ik heb het toen bij Hills M/D brokken en blikvoer een keer helemaal uitgerekend en kwam op 5 gram brokken staat voor 20 gram blikvoer maar nu weet ik niet of dat ook voor K/D geldt!
Gr Hetty
Plaats reactie