even een vraagje aan de ervarenen onder jullie

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Angela en Misty
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 apr 2007, 00:11
Locatie: Almere
Contacteer:

even een vraagje aan de ervarenen onder jullie

Bericht door Angela en Misty »

Hoi ,

Je leest overal en ook van de dierenarts hoor je dat het laagste punt vaak 4 a 4,5 uur na het prikken is.

Maar als ik bij Misty kijk begint ze 2 uur en driewkartier na het prikken te vragen om eten. kan ik aannemen dat zij dan eerder haar laagste punt heeft. ik wil dr nog niet consstant gaan meten, we doen het nu 2x per week.

wat is jullie ervaring hiermee?
sinds 27 April weten we dat Misty suiker heeft, nu prikken we 2x per dag 3,5 eenheid insuline.

Afbeelding
Angela en Misty
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 apr 2007, 00:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: even een vraagje aan de ervarenen onder jullie

Bericht door Angela en Misty »

personeeltje schreef:kan het zijn dat Misty te weinig eten krijgt voordat ze haar injectie krijgt? of hoeveel insuline krijgt ze eigenlijk?
je kunt niet zonder meer aannemen dat haar laagste punt ligt op het tijdstip dat zij weer honger krijgt hoor,

wat krijgt ze precies te eten? het ene soort verteert sneller dan het andere b.v. misschien ligt het daaraan :catrollover:
we laten haar eten 20 minuten voordat ze geprikt wordt, en 4 uur nadat ze geprikt wordt, maar ze komt dus vaak al eerder om eten vragen. Dat klinkt misschien raar maar misty zoekt je op, kijkt je aan begint te miauwen en loopt naar dr etensbak, dus ze heeft dan wel honger. Ze krijgt 3 EH. en ze wordt 4 x per dag gevoerd. Ze krijgt MD van Hills.
sinds 27 April weten we dat Misty suiker heeft, nu prikken we 2x per dag 3,5 eenheid insuline.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Bericht door Hetty »

Heb je al eens een curve gemaakt Angela om te kijken wat de BSS doet?

Ik geef Neeltje ook gelijk om niet zomaar aan te nemen dat het laagste punt ligt op het moment dat ze honger heeft......je zou dan echt een curve moeten maken!
Het kan zijn dat Misty behoefte heeft aan vaker eten per dag, sommige katten eten de hele dag door als ze behoefte hebben...

Gr Hetty
Angela en Misty
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 apr 2007, 00:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Angela en Misty »

haar BSS laatste keer was 21. (4 uur na dr insuline)
Ik ga van de week even een curve maken, we wilden haar niet gelijk een paar keer prikken op 1 dag. eerst af en toe een dagmeting maken.

ben ook heel benieuwd hoe die eruit zal zien.
sinds 27 April weten we dat Misty suiker heeft, nu prikken we 2x per dag 3,5 eenheid insuline.

Afbeelding
Plaats reactie