Mysty regelen jullie de voeding als je meerdere katten hebt?

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Angela en Misty
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 apr 2007, 00:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Mysty regelen jullie de voeding als je meerdere katten hebt?

Bericht door Angela en Misty »

Hoi,

Aangezien wij altijd voer beschikbaar hebben gehad voor onze katten raadde de dierenarts ons ook aan om dit voor onze suikerpsinner vooral zo te laten.

maar ik lees overal dat je het voer op gezette tijden moet geven (4x per dag.

nu heb je van die voedermolens die op tijd gaan maar dat gaat niet werken want onze suikerspinner is onderdanig aan die andere twee en die pikken dan het eten voor dr neus weg, met als gevolg dat ze te weinig binnen zou krijgen.

en snachts opstaan gaat echt niet nu. ben hoogzwanger en heb mijn rust hard nodig.... (klinkt egoistisch maar ben al gebroken)

nu geven wij technical aan alledrie de katten, dit is de hele dag door beschikbaar. ze eten zich niet het schompes hoor maar toch heb ik het idee dat ze daardoor misschien teveel binnen krijgt.

hoe doen jullie dit?
sinds 27 April weten we dat Misty suiker heeft, nu prikken we 2x per dag 3,5 eenheid insuline.

Afbeelding
margot
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1070
Lid geworden op: 15 sep 2006, 09:26
Locatie: amsterdam

Bericht door margot »

Ik heb gewoon die andere kat, Muis, ook Hill's m/d gegeven, volgens de Da is dat prima!
Gebruikersavatar
Wilma
kattofiel
kattofiel
Berichten: 7223
Lid geworden op: 10 sep 2006, 20:10

Bericht door Wilma »

Hier stonden gewone brok en de M/D de hele dag voor alle 4 poezen
Gelukkig wilde Binky alleen de M/D eten
Voor het spuiten gaf ik hem dan een porty blikvoer
zodat ik zeker wist dat hij voldoende had gegeten om te kunnen spuiten
Gebruikersavatar
Trudi
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9234
Lid geworden op: 26 apr 2007, 19:34
Locatie: Amsterdam.
Contacteer:

Bericht door Trudi »

Ze hebben bij mij een vast plekje bij het eten, en dan ga ik als scheidsrechter bijstaan. Als ze klaar zijn haal ik de bakjes weg. Sam krijgt extra eten in de badkamer. Door heeft K/D voer, die mag Sams eten niet en Sam mag haar eten niet. Leilah heeft normale Hills, ik heb tegenwoordig senior.

Groetjes Trudi
Angela en Misty
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 apr 2007, 00:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Angela en Misty »

Wij hebben dus nu hills M/D voeding aangeschaft maar er gaat 2 kilo per 5 dagen doorheen!!!!

Misty de suikerpsinner eet niet belachelijk veel maar meer naar behoefte, maar onze kater Jari vreet zich letterlijk ziek aan het eten.

buiten het feit dat hij nu zienderogen dik wordt kost het ons een rib uit ons lijf.

ben dus nu op zoek naar een oplossing zodat Misty wel Hills kan krijgen en die andere twee andere voeding. maar ze zijn alledrie gewend constant voeding beschikbaar te hebben.

hoe kan ik dat het beste doen?
sinds 27 April weten we dat Misty suiker heeft, nu prikken we 2x per dag 3,5 eenheid insuline.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Trudi
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9234
Lid geworden op: 26 apr 2007, 19:34
Locatie: Amsterdam.
Contacteer:

Bericht door Trudi »

Ik heb Sam overdag apart van de andere katten, zodat hij wel wat voer heeft. Als ik thuis ben, zorg ik dat Sam ongeveer 4 uur na zijn spuit nog wat eten krijgt. Meestal zonder ik hem dan af van de rest.
Mijn andere twee katten krijgen 's ochtends, 's avonds (voor Sams prikken) en als ik naar bed ga nog wat te eten.
Sam slaapt bij mij in de slaapkamer, zodat hij 's nachts ook nog een beetje kan eten.

Groetjes Trudi
Sylvia&Minou
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 apr 2007, 12:49
Locatie: Amsterdam

Bericht door Sylvia&Minou »

Mijn moeder geeft Tijger apart van de andere katten te eten, ook in een andere kamer als het nodig is.

Als hij beneden eet, dan moeten de anderen op de grond eten, en hij eet dan op tafel. Niet erg fijn, maar zo hoeft hij niet altijd naar boven om te eten...Mijn moeder heeft hem ook het liefst beneden bij zich zodat ze hem beter in de gaten kan houden en niet de hele dag op en neer naar de zolder hoeft
Angela en Misty
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 apr 2007, 00:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Angela en Misty »

Ja dat is bij ons best een probleem. de katten mogen niet in de slaapkamer en badkamer komen, we hebben nog een extra kamer en dat is een babykamer die binnenkort in gebruik genomen wordt, daar mogen ze ook niet komen.

Dit alles heeft ermee te maken dat ik onwijs allergisch ben voor katten. ja hoor ik jullie denken waarom dan katten.
Ik heb ze geadopteerd toen mijn vriend bij me kwam wonen met zijn kattenbeesten. En het gaat hartstikke goed zo. alleen is bij ons slapen of afzonderen gewoon onmogelijk.....

Ik heb nu exact afgewogen wat ze mogen hebben, en dan gaan we misty 4 keer per dag voedden (na het prikken en 4 uur later)en die andere twee 2x per dag na het prikken van misty.

het zal even behelpen worden maarja, die andere twee vinden het eten gewoon te lekker, ze zij beiden aangekomen in die korte tijd.

Ik hoop dat we bij Misty geen problemen krijgen met de suiker omdat ze voorheen gewend was altijd voer te hebben, en nu maar 4x per dag.
sinds 27 April weten we dat Misty suiker heeft, nu prikken we 2x per dag 3,5 eenheid insuline.

Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Wat goed dat je ze hebt "geadopteerd" Angela. De meeste mensen zouden de eis hebben gesteld "katten eruit of niet samenwonen". Onlangs vroeg een collega mij nog om advies. Ze overweegt te gaan samenwonen, maar ze houdt niet van katten. Haar vriend heeft er twee en die zijn "alles" voor hem. Gelukkig eiste ze niet dat hij ze weg zou doen, maar ze wilde wel van mij weten of het mogelijk was het huis haarvrij te krijgen, want ze wilde geen haren op haar designer-kleding. Tja, met zo'n mentaliteit gaat het natuurlijk nooit lukken he?
Gebruikersavatar
Trudi
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9234
Lid geworden op: 26 apr 2007, 19:34
Locatie: Amsterdam.
Contacteer:

Bericht door Trudi »

Angela en Misty schreef: Ik hoop dat we bij Misty geen problemen krijgen met de suiker omdat ze voorheen gewend was altijd voer te hebben, en nu maar 4x per dag.
Ik denk niet dat dat problemen geeft. Je kan de hoeveelheden, die je geeft van haar eetlust afhangen. Bovendien is een goed gevulde maag, een pré om insuline te kunnen spuiten. (Zeg ik het goed Neeltje?)

Groetjes Trudi
En Angela sterkte met de laatste loodjes van je zwangerschap!
Angela en Misty
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 apr 2007, 00:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Angela en Misty »

Trudi schreef:
Angela en Misty schreef: Ik hoop dat we bij Misty geen problemen krijgen met de suiker omdat ze voorheen gewend was altijd voer te hebben, en nu maar 4x per dag.
Ik denk niet dat dat problemen geeft. Je kan de hoeveelheden, die je geeft van haar eetlust afhangen. Bovendien is een goed gevulde maag, een pré om insuline te kunnen spuiten. (Zeg ik het goed Neeltje?)

Groetjes Trudi
En Angela sterkte met de laatste loodjes van je zwangerschap!
dankje wel!
Mijn zwangerschap heeft ook wat complicatie's... :( Ben sinds gisteren medisch verklaard, heb de afgelopen 4 dagen aan de CTG gelegen omdat ik de helft van het vruchtwater heb van wat ik moet hebben. gaat dus niet over rozen. maargoed laten we hopen dat het allemaal positief gaat verlopen. wordt nu 2x per week gecontroleerd. ben nu 36 weken dus nog even.

Waar ik wel op let is of Misty gaat eten direct na het prikken en dat doet ze altijd! net als drinken. Ik heb begrepen dat de insuline pas na een uur a anderhalf gaat werken dus direct eten na het prikken lijkt mij goed! toch?
sinds 27 April weten we dat Misty suiker heeft, nu prikken we 2x per dag 3,5 eenheid insuline.

Afbeelding
Gebruikersavatar
wendy
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 278
Lid geworden op: 13 mar 2006, 21:01
Locatie: NUNSPEET

Bericht door wendy »

Mijn katten waren ook gewend de hele dag brokjes te hebben staan. Toen Pebbles suikerziekte kreeg, ben ik dat blijven doen, en kregen ze gewoon allemaal MD. Omdat een andere kat op nierdieet moest, krijgen ze nu allemaal KD.
Pebbles krijgt wel blikvoer voor het spuiten.

Toen ze vorig jaar voor het eerst MD kregen, aten ze ook wel veel van het voer, maar dat werd langzaam minder.
Het zelfde gehad met de KD, de eerste maand is het nieuw dan vreten ze ervan en later gaan ze normale hoeveelheden eten.

Misschien gaat dat bij jou ook wel zo. Met de technical ging het toch ook goed?
Groetjes Wendy en Pebbles


Niets klinkt zo intens tevreden als het spinnen van een kat, kitten, poes of superkater
Gebruikersavatar
Trudi
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9234
Lid geworden op: 26 apr 2007, 19:34
Locatie: Amsterdam.
Contacteer:

Bericht door Trudi »

[
Waar ik wel op let is of Misty gaat eten direct na het prikken en dat doet ze altijd! net als drinken. Ik heb begrepen dat de insuline pas na een uur a anderhalf gaat werken dus direct eten na het prikken lijkt mij goed! toch?
Neen, Angela dat is niet goed. Ik ben aardig op mijn vingers getikt, je mag namelijk niet dezelfde hoeveelheid spuiten als ze niet goed gegeten hebben! Dus eerst eten, dan spuiten!
:catredx:

Moet je nu veel rust nemen omdat minder vruchtwater hebt?

Groetjes Trudi
Angela en Misty
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 apr 2007, 00:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Angela en Misty »

ja maar misty eet dus de hele dag door ... hoe check ik dan of ze goed gegeten heeft?

maar okej, als ik dan porties geef dan dus voor het prikken laten eten en daarna pas prikken?

met technical ging het inderdaad goed, maar met MD vreet vooral de kater zich dik. met technical waren ze er na 3 dagen aan gewend, hier dus niet mee.

ik moet inderdaad heel veel rusten nu, dat is de enige kans op herstel. die kans is al heel klein maargoed ze houden mij en de beeb goed in de gaten
sinds 27 April weten we dat Misty suiker heeft, nu prikken we 2x per dag 3,5 eenheid insuline.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Trudi
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9234
Lid geworden op: 26 apr 2007, 19:34
Locatie: Amsterdam.
Contacteer:

Bericht door Trudi »

Angela en Misty schreef:ja maar misty eet dus de hele dag door ... hoe check ik dan of ze goed gegeten heeft?

maar okej, als ik dan porties geef dan dus voor het prikken laten eten en daarna pas prikken?
Als je porties aan Misty geeft dan weet je ook of ze goed gegeten heeft. Daarna mag je haar pas prikken. Eet ze te weinig dan mag je niet de volledige hoeveelheid spuiten.

Zorg in ieder geval dat je genoeg rust neemt, zodat je baby'tje goed kan groeien! Sterkte Trudi
Plaats reactie