carnibest en moeilijke ontlasting

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
marielou

carnibest en moeilijke ontlasting

Bericht door marielou »

Hoi allemaal,
Mijn Tomaat heeft al enige dagen moeite met poepen en ik heb begrepen dat dat heel goed te maken kan hebben met de samenstelling van de carnibest. Of te wel; te weinig of geen vet. Ik heb eerst met slaolie gewerkt, maar dat vond hij niet geweldig en nu doe ik er een klein beetje roomboter overheen. En dan 10 seconden in de magnetron. De carnibest heeft dat nodig omdat het anders zo koud uit de koelkast komt en de boter kun je er nu doorheen roeren. Hij vindt het heerlijk! Ik moet nog even afwachten of dit afdoende is, maar hij eet het alvast met heel veel smaak op. Het is veel smeuiger dus het glijdt als het ware naar binnen.
Marielou
Gebruikersavatar
annette
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 569
Lid geworden op: 06 okt 2006, 21:23
Locatie: Wezep

Bericht door annette »

Hoi Marielou,

Layla had ook last van harde ontlasting van de carniebest,
bij hem was 1 theelepel iso-gel per dag voldoende om heel goed te poepen.
dit is allen te koop bij de Da en kost 10 euro er zit 100 gram in,
je doet er dus wel een poosje mee
Groetjes Annette en een kopje van Layla vanaf de regenboogbrug
diana en tijger

Bericht door diana en tijger »

Tijger krijgt hiervoor binnenkort pilletjes uit Amerika.Onze da opperde ook nog eetbare pompoen,omdat daar veel vezels inzitten.Isogel zag zij iet zitten voor Tijger,omdat dat juist vocht onttrekt uit de darmen?
Gebruikersavatar
annette
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 569
Lid geworden op: 06 okt 2006, 21:23
Locatie: Wezep

Bericht door annette »

Op de verpaking van de iso-gel staat:iso-gel word niet opgenomen,
vanuit de darm.
door de structuur wordt vocht aangetrokken en vast gehouden in de spijsbrok.
de slijmerige bestanddelen maken de spijs brok glad.
door de vulling van het maagdarmkanaal word de beweeglijkheid van de darm gestimuleerd.

Layla had hele droge brosse keutels echt heel hard ze waren ook heel klein en ook zat er bloed door.
met de iso-gel werden de keutels wel 10 cm lang en heel glad,
Layla knapte er enorm van op
Groetjes Annette en een kopje van Layla vanaf de regenboogbrug
marielou

Bericht door marielou »

Het is een piepklein hoeveelheidje , hoor! Ongezouten boter. Anders neem ik Becel of zo! Ik wil eerst even kijken of het hem goed laat poepen.
Plaats reactie