blikvoer en diaree

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wilma
kattofiel
kattofiel
Berichten: 7223
Lid geworden op: 10 sep 2006, 20:10

blikvoer en diaree

Bericht door Wilma »

Ik ben er nu eindelijk achter waar de diaree van Binky vandaan komt. Hij krijgt dit als hij blikvoer krijgt waar saus of gelei bij zit.
Is er meer personeel dat dit herkent???? :catsmiley:
Afbeelding GROETJES, Wilma

BINKY is op 27-03-2011 totaal onverwachts naar de regenboogbrug gegaan...
Nog geen 6 jaar oud... veel te vroeg... voor altijd in mijn hart!
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Bericht door Hetty »

Ik herken dit bij een van mijn katjes, maar wel een tijd geleden, het katje is er niet meer! Zij had hele vieze dunne waterige stinkende ontlasting en volgens de DA zou ze niet lang meer leven ( was een andere DA die ik nu heb). Ze kreeg gewoon blikvoer en brokjes uit de supermarkt! Ik ben op eigen gelegenheid overgestapt op voeding van RC, ik dach sensible en ze kreeg mooie normale ontlasting! Ze heeft nog een paar jaar geleefd en is gewoon van ouderdom op 14 jaar overleden! Ik heb haar nooit meer blikvoer gegeven van de supermarkt maar wel brokjes en dat was geen probleem.
Gr Hetty
Gebruikersavatar
Wilma
kattofiel
kattofiel
Berichten: 7223
Lid geworden op: 10 sep 2006, 20:10

Bericht door Wilma »

Ik geef de merken wiskas en felix en hiervoor o'lacy. Als ik Binky pate geef dan is er niets aan de hand. Maar geef ik hem brokjes in saus of gelei, dan is hij gelijk weer aan de dunne en zuur stinkende ontlasting.
Voor dat we wisten dat hij suiker had waren we bij de da bezig voor deze diarree en jeuk (tot bloedens toe aan oren en keel). We dachten toen dat hij alle blikvoer niet kon hebben. Maar het is alleen de saus en gelei waar hij zo sterk op reageert. :catmohawk:
Afbeelding GROETJES, Wilma

BINKY is op 27-03-2011 totaal onverwachts naar de regenboogbrug gegaan...
Nog geen 6 jaar oud... veel te vroeg... voor altijd in mijn hart!
Gebruikersavatar
Henny en Gizmo
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 880
Lid geworden op: 10 nov 2007, 17:09
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: blikvoer en diaree

Bericht door Henny en Gizmo »

personeeltje schreef:neuj ik niet, gijs krijgt 'smorgens een beetje whiskas, kip, brokjes in saus en hij heeft eigenlijk altijd stevige gezonde drollen :catnutty:
ik heb een tijdje moeten zoeken voordat ik natte brokjes had gevonden, waarbij Gizmo geen vieze achterste kreeg. De poezen krijgen nu whiskas seniorenvoeding. Ieder een half zakje over drie keer per dag. Buiten hun brokjes.
Is Whiskas senioren eigenlijk wel goed nu Gizmo diabetes heeft?
Gizmo en Kittie (2 rode zussen van april 1997)
Gizmo is mijn suikerkat en krijgt sinds 28-9 2,5 i.e.
CANINSULIN.
Gizmo weeg 5,3 kg.
Priktijden zijn 07.00 en 19.00 uur.
Gebruikersavatar
Femke
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4176
Lid geworden op: 01 aug 2007, 13:42
Locatie: Dordrecht

Bericht door Femke »

Blikvoer zonder KH heeft de voorkeur voor een suikerkat (en volgens mij zitten er granen in die senior), maar ik zou niet gaan veranderen als je nu eindelijk wat gevonden hebt waar Gizmo geen diaree van krijgt.
Groetjes Femke & Knuffie & Kobus & Leo & I.M. Okikoki
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Henny en Gizmo
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 880
Lid geworden op: 10 nov 2007, 17:09
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

voeding

Bericht door Henny en Gizmo »

Kittie lust niets waar lever inzit. Daar houd ik dus rekening mee. Gizmo lust echt alles. Behalve hele goedkope sjank. (vindt zij dus)
Het natte voer krijgen ze voor de lekkerte. Er staat de hele dag een bakje brokjes, die alleen 's morgens aangevuld wordt. De voorgeschreven hoeveelheid. De brokjes die ik het meeste koop, zijn seniorenbrokjes en indoor, die mix ik door elkaar. De poezen komen niet echt buiten.
Het c-1000 huismerk vinden ze niet lekker. Dat heb ik wel gebruikt, om ze te laten afvallen.
Volgens de da hoeft Gizmo geen aangepast eten, en voldoen de brokjes goed. Ik mag haar geen slagroomtaart voeren (was een grapje).
Ze krijgt 's avonds een kattensnoepje, en zoals nu, als er iets vervelends is gebeurd, een plakje kipfilet.
Dus overvoerd worden ze niet.
Waar allebei de katten vreemd op reageren, is lightbrokken. OF ze vinden het heel erg lekker OF er zit niet voldoende voeding in. Van Gizmo ben ik het gewend, maar ook zus Kittie zeurt dan om eten. Komt dit jullie bekend voor?
Gizmo en Kittie (2 rode zussen van april 1997)
Gizmo is mijn suikerkat en krijgt sinds 28-9 2,5 i.e.
CANINSULIN.
Gizmo weeg 5,3 kg.
Priktijden zijn 07.00 en 19.00 uur.
Plaats reactie