Versvleesvoeding

Het is niet noodzakelijk maar er is speciaal voer dat het reguleren voor een suikerspinner stimuleert. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jello
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 sep 2006, 15:14
Locatie: Westoverledingen/Duitsland
Contacteer:

Versvleesvoeding

Bericht door Jello »

Hoi!

Zijn we weer... En wel met de volgende vraag: wie geeft zijn/haar kat/poes versvoer (dus Carnibest/Barf-gemaakte voeding) evt. gecombineerd met brokken en wat is jouw ervaring hiermee?
Ik heb 's zo rondgesurfd en het lijkt me een ideale combi, omdat m.n. versvlees zo veel enzymen e.d. bevat en geen koolhydraten.
Wie???

Groet,
JELLO :catnutty: (want ZIJ wil het zoooooo graag weten) en Ellen
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Bericht door Hetty »

Hoi Ellen,
Ik geef 6 van de 7 katten carnibest! Mijn suikerkatje heeft het maar heel even gehad voordat ze stierf dus daar heb ik eigenlijk geen ervaring mee! De andere katten vinden het heel lekker en doen het er prima op. Ze hebben minder nodig dan ik brokken en/of blikvoer zou geven! Ze zeuren veel minder om eten, zijn wat afgevallen maar wel steviger geworden! Ze hebben een glanzende vacht gekregen. Ik ben er zelf heel tevree mee en ze vinden het heerlijk!
Een katje wil er niets mee te maken hebben en krijg dus wel brokken met blikvoer, helaas!
Gr Hetty
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Bericht door nely »

Ben ook benieuwd, heb ook al zin om Foxy dit te geven maar kan geen verkoop punten in de buurt vinden.
Grts Nely.
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Bericht door Hetty »

Heb je al op www.carnibest.nl gekeken? Er staat daar best veel info op en er komen steeds meer verkooppunten! :catnutty:
Gr Hetty
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Al je kijkt wat er in Carnibest zit, lijkt dat best veel op mijn Iams 11+ brokjes in gelei.
Welk ingredient is nou eigenlijk belangrijk voor diabetes katten?
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Dit zal wel de stomste vraag van vandaag worden. Maar koolhydraten staat toch gewoon omschreven als koolhydraten? Als het woord koolhydraten er niet bij staat betekent dat toch dat er geen koolhydraten inzitten??

haha.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

In carnibest zit maar 19% eiwit in. Is toch niet zoveel?
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Maar is koolhydraten hetzelfde als suikers totaal?
Gebruikersavatar
Birgit
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 83
Lid geworden op: 25 sep 2006, 23:49
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Birgit »

Ik ga binnenkort ook Carnibest proberen, dichtstbijzijnde verkooppunt voor mij is St.Willibrord, maar ze schijnen ook bezig te zijn met een verkooppunt in Bergen op Zoom dus dat zou mooi zijn.

Toen ik de site van Carnibest zag was ik gelijk overtuigd.
Koolhydraten zijn helemaal niet nodig in kattenvoeding, sterker nog, het is veel beter als ze er niet in zitten.
In bijna al het kattenvoer wat je kunt kopen, zeker in de supermarkt, zitten veel koolhydraten en dat is volgens mij de hoofdreden dat katten suikerziekte ontwikkelen! In bijna al het kattenvoer zitten granen verwerkt, en dat is onnatuurlijk voedsel voor katten.

(ook voor mensen zijn teveel koolhydraten slecht, ik ben nl. ook een Atkins-dieet volger, dus vandaar ook dat dit mij direkt aansprak)

Ik geloof er absoluut in, en ik ga het proberen, ik hoop maar dat ik het erin ga krijgen bij Roeschka, en ik wil het ook voor mijn andere 2 katten.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het gaat.

Groetjes,
Birgit
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Mijn katten krijgen het niet, maar ik weet dat de katten van Lucy (waaronder haar suikerspinner Lady) al ±2 jaar dit geeft. Ze zit hier niet zo vaak op het forum en ik zag dat Neeltje al op de Yahoo-lijst gevraagd heeft ze hier wil reageren. Ik geloof dat Lady al die tijd op 0,25 tot een 0,5 insuline krijgt.
lucy & Lady

Bericht door lucy & Lady »

Hoi Ellen,
Lady krijgt inderdaad al geruime tijd een nogal apart dieet.
's-ochtends voor de spuit krijgt ze md blikje, 's-middags carnibest, 's-avonds een ééndagskuikentje en laat op de avond weer een beetje carnibest of als haar bss aan de lage kant lijkt te zijn een paar brokjes.

Ik ben hiertoe overgegaan omdat Lady toen zij alleen md-brokjes kreeg altijd honger had en als ik haar meer brokjes gaf enorm begon aan te komen wat ook niet goed is. Ze was echt zielig en lag de hele dag alleen nog maar op haar brokjes te wachten.

Toen ik overstapte op carnibest heb ik even een tijdje moeten experimenteren want haar bss daalde enorm en uiteindelijk ben ik op deze combinatie uit gekomen.
Lady voelt zich hier duidelijk beter onder en is veel actiever en niet meer zo op eten gericht.
Met de md-brokjes spoot ik ongeveer 2.0 ie.
Met de carnibest heeft lady heel lang op 1.0 ie gezeten maar ze krijgt nu zelfs nog maar 0.75 ie overdag en 0.5 ie 's-avonds.

Als je dus inderdaad de carnibest gaat proberen let dan heel goed op de bss want die ging toen bij Lady echt heel snel omlaag (schrok ik best wel van toen).
Het kan voor Jello best wel wennen zijn want van de vier katten waren er hier maar 2 die het direct lekker vonden , waarvan Lady er dus één was :iconbiggrin:
Gebruikersavatar
Jello
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 sep 2006, 15:14
Locatie: Westoverledingen/Duitsland
Contacteer:

Bericht door Jello »

Nou, nou,wat een reacties!!! :catnutty:
Ik heb trouwens gisteren meteen een "soepkip" van de Lidl meegenomen met "Innereien", dus de organen er nog in. Deze hele haan weegt 1300 gr. voor maar 1,99 Euro. Mijn plan is om deze helemaal fijn te snijden/vermalen met wat rauwe gepureerde, groene bladgroente en dan even een paar blikjes Premium natvoer van de Lidl erbij voor de geurstoffen, die mijn katten al op enkele km's ruiken en wel heeeeeel erg lekker vinden. Na de hele mengeling ga ik deze in kleine porties verdelen en in de diepvries gooien, zodat ze dagelijks een verse hap binnen krijgen. Hierbij geef ik dan (is m'n plan tenminste) over de hele dag Royal Canin Diabetic brokjes en dan 's avonds voor de insuline ook weer verse hap, zeg maar. Dit heb ik even gekopieerd van een "Holistic dierenarts":
Gezelschapsdieren - Zelf voeding samenstellen
Zowel voor dieren als voor mensen geldt dat vers voedsel gezonder is dan instant voedsel. Dierenartsen leren tijdens hun studie dat commercieel voer alles bevat wat dieren nodig hebben en dat mensen niet moeten gaat ´rommelen´ met het eten van hun huisdieren. Dat levert gevaar op voor tekorten. Daarom blijven veel dierenartsen ook zo hardnekkig allerlei soorten droogvoer promoten.
Zelf voer maken voor uw hond of kat is echter niet ingewikkelder dan eten klaarmaken voor uzelf, het vergt alleen wat meer tijd en toch ook wel enige kennis. Daarom hier een paar richtlijnen om ernstige fouten te voorkomen.
Ik zal de ingrediënten van het zelfgemaakte voer eerst apart beschrijven:
Vlees
Rauw vlees voeren is voor veel mensen iets engs. We hebben altijd geleerd dat rauw vlees schadelijke bacteriën kan bevatten. Nu blijkt echter dat honden en katten daar veel minder gevoelig voor zijn dan wijzelf. In het wild eten ze ook rottende resten van dode dieren en ze begraven ook resten om ze later weer op te graven en op te eten.
Bij het bereiden van het voedsel moet u er echter wel rekening mee houden dat u zelf niet besmet raakt. Dus: rauw vlees zo min mogelijk met uw blote handen aanraken en met mes en vork snijden; bestek en snijplank meteen daarna schoonmaken en goed uw handen wassen. Eigenlijk moet dat ook doen als u vlees voor uzelf klaarmaakt.
Voorbeelden van vlees (eiwit) die uw uw huisdier kunt voeren: kip (-filet, vleugeltjes, nekjes, voor grote honden zelfs een hele kip), lam, rund, ei (gekookt of rauw), vis (vers of uit blik, rauw of gekookt), cottage cheese of tahoe. Geen varkensvlees. Varkensvlees kan een virus bevatten waar honden en katten aan doodgaan. Als u varkensvlees wilt geven alleen gekookt. Overigens bevat varkensvlees vetten die niet zo gezond zijn, dus kunt het beter vermijden.
Orgaanvlees is erg gezond mits met mate gevoerd. Niet meer dan twee keer per week kunt u het vlees vervangen door: lamshart, runderhart, -niertjes, kippenlevertjes, kippenmaagjes, -hartjes of vuile pens oid.
Lever bevat veel vitamine A, dat met name voor de kat erg belangrijk is omdat die geen vitamine A kunnen maken uit caroteen. Het nadeel van lever is echter dat het een opslagplaats is voor alle chemicaliën die het slachtdier gedurende zijn leven binnen heeft gekregen. Dus als u lever voert dan uitsluitend van biologisch gehouden dieren. Omdat het zoveel vitamine A bevat kunt u er ook teveel van geven, dus niet vaker dan een à twee keer per week.
Katten die geen lever willen eten moeten regelmatig een eierdooier door hun eten krijgen of anders een vitaminepreparaat met vitamine A er in.
Kippenbotjes kunnen splinteren maar met rauwe kip valt dat erg mee. Vraag bij de slager eventueel naar restjes die bij het uitbenen overblijven. Grotere hoeveelheden kunt u invriezen in porties.
Botten als kippennekjes, ossestaarten of lamsribben mogen met bot en al opgegeten worden.
Maaltijden waarin vlees of orgaanvlees zit en geen botten, moeten aangevuld worden met beendermeel als calciumbron of fijngemalen eierschalen of een andere calciumbron. Bij de drogist zijn allerlei calciumpreparaten te krijgen voor vrouwen met osteoporose. Let er op dat calciumcarbonaat erg slecht opgenomen wordt, calciumcitraat of -gluconaat veel beter.
Begin met het vlees klein te snijden en door het groentemengsel te doen, als ze gewend zijn aan dit eten kunt u ook af en toe een lap vlees geven (buiten!) om ze lekker te laten kauwen. Dat is goed voor hun tanden.
Met het eten van botten moet u in het begin wat oppassen. Waarschijnlijk moet het dier er even aan wennen. Een hond of kat die altijd alleen maar brokken heeft gegeten kan niet ineens overschakelen op veel botten. Begin daarom met kleine stukjes. Eventueel kunt u een uiteinde even vasthouden om er zeker van te zijn dat met name honden wel kauwen.
Geef in het begin ook geen botten zonder vlees er aan omdat er dan gemakkelijk een verstopping kan ontstaan. Als de hond of kat eenmaal gewend is aan het eten van botten produceren ze sterker maagzuur en kunnen ze veel beter botten verteren.
Als u het voeren van botten erg eng vind moet u het niet doen. Het is niet absoluut noodzakelijk, hoewel de dieren er erg van genieten.
Groenten
Het tweede hoofdbestanddeel bestaat uit groenten die in een keukenmachine vermalen worden. Grote delen kunnen onze huisdieren niet verteren. De groenten die ze in de natuur binnenkrijgen bestaat uit voorverteerde darminhoud.
Alle groenten kunnen er in behalve ui en prei. Bijvoorbeeld: wortels, bloemkool, broccoli, andijvie, spinazie, boontjes, sla, tomaten, spruiten, kool maar ook fruit: appels, sinasappel, peer en banaan.
Vooral groene, bladerige groenten en alfalfa bevatten veel calcium en vullen daardoor het vlees goed aan. Wissel verschillende soorten af.
Overige
In principe zit er in deze twee hoofdbestanddelen + botten (dan wel beendermeel) alles wat onze huisdieren nodig hebben. We kunnen er echter nog van alles aan toevoegen om ze af en toe wat extra´s te geven. Bovendien bevat dit eten weinig licht verteerbare koolhydraten en kunnen ze daardoor afvallen of te weinig energie binnenkrijgen.
Deze koolhydraten kunnen we toevoegen in de vorm van goed doorgekookte rijst, granen, graanproducten (macaroni/spagetti) of gekookte groenten of aardappels. Dieren met maag-darm problemen of allergieën en katten kunnen beter geen granen of graanproducten krijgen. Restjes van onze eigen maaltijd mogen ook toegevoegd worden in de vorm van gekookte of anderszins bereide groenten en aardappels. Ze gelden dan als gemakkelijk verteerbare koolhydraten en je moet er erg mee oppassen omdat ze gemakkelijk te dik worden. Deze hoeven dan niet gemalen te worden. Alleen als het niet te vet of te gekruid is.
Verder is het goed het groentemengsel te verrijken met: scheutje plantaardige olie, vooral lijnzaadolie is erg gezond, visolie, scheut yoghurt of karnemelk (liefst met bacteriën), een rauw ei, biergist, kelp, knoflook, multivitaminen en (tuin)kruiden.
Wat betreft multivitaminepreparaten: behalve vitamine A kun je vitamines eigenlijk niet overdoseren, het teveel wordt heel simpel weer uitgeplast. Het is wel zo dat synthetische vitaminen over het algemeen veel slechter worden opgenomen dan natuurlijke en het is ook niet echt nodig. Dus voor alle zekerheid niet vaker dan twee keer per week geven.
Kruiden: als we toch aan het kokkerellen zijn is het heel simpel om wat gezondheidsbevorderende kruiden er door te doen. Peterselie bevordert de uitscheiding van urine en werkt daardoor bloedzuiverend. Is ook erg goed voor nierpatienten. Hetzelfde geldt voor brandneteltoppen (wel even handschoenen aan!). Als je ze een dag laat liggen is de "brand eruit".
Tijm helpt tegen ontstekingen en dus bij darmproblemen, huidproblemen en artrose.
Neem tijdens het wandelen af en toe een handvol paardebloembladeren (molsla) mee en gooi die erdoor (wel even goed wassen!) dat versterkt de weerstand.
Hoeveel van wat?
Katten zijn echte vleeseters, terwijl honden meer alleseters zijn. Katten zijn ook veel kieskeuriger en kunnen soms moeilijk wennen aan veranderingen.
Geef honden 5 keer per week botten (eventueel gemalen) en verder maaltijden bestaand uit ¼-½ eiwit, ½ rauwe groente en de rest gekookt. Katten ½-¾ eiwit en de rest rauwe groente, en als je ze zover krijgt geregeld botten (voor hen zijn kippennekken en -vleugels het meest geschikt).
De totale hoeveelheid verschilt per dier. Begin met zoveel te geven als een kat in 10 minuten op kan eten en een hond in vijf minuten en kijk of het over een langere periode niet te dik wordt en ook niet afvalt.
Richtlijn voor vlees/groentemix: ongeveer 20-30 gr per kg dier.
Voor sommige dieren kan het beter zijn om zowel het vlees als de groente licht te koken. Dat geldt voor dieren die moeite hebben met de overgang van brokken naar zelfgemaakt eten maar ook voor een aantal dieren met maag/darmproblemen. Alleen de botten mogen nooit gekookt worden.
Het is niet echt noodzakelijk dat elke maaltijd alle benodigde vitaminen en mineralen bevat. Tenslotte geldt dat ook niet voor ons eigen eten. Een echte goed uitgebalanceerde maaltijd geven is wel belangrijk als je elke dag hetzelfde geeft, zoals met commercieel voer. Tekorten kun je voorkomen door te variëren. Variatie is dus erg belangrijk; net als voor ons. U mag best eens een dag alleen vlees of alleen groente geven of zelfs eens een dag vasten.
Kortom: gebruik uw fantasie en creativiteit, varieer en experimenteer en kijk hoe uw dieren genieten!!!
Sorry, lang verhaal, maar het geeft me zo'n goed gevoel dat ik het toch wil proberen.
Wat de "eendagskuikens" betreft, die lady 's avonds krijgt, lijkt me ook helemaal geweldig, maar ik ben zo'n softie, dat ik er dan huilend bij ga zitten kijken en een hekel aan m'n katten ga krijgen, ben ik bang.
Ik hou jullie op de hoogte van m'n bevindingen...
Groet,
Ellen en een weer opklimmende Jello :catwalk2:
lucy & Lady

Bericht door lucy & Lady »

Zo'n soepkippie is ook maar een 90-daags-kuiken hoor en als Lady dat kuiken eet huil je niet lang want het is op voordat je het weet. Ze trekt het letterlijk uit m'n hand :angel4:

Ik ben benieuwd hoe Jello het gaat vinden
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Ja mooi he, als er veertjes aanzitten gaan we janken, haha.
Gebruikersavatar
Jello
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 sep 2006, 15:14
Locatie: Westoverledingen/Duitsland
Contacteer:

Tjonge jonge wat een rotzooi!

Bericht door Jello »

Ik heb vandaag de soepkip hardhandig voor de 2e geslacht met de staafmixer. Resultaat: een voornamelijk rode keuken. Ook niet echt slim natuurlijk, maar ik dacht dat als ik de (redelijk zachte kippe-) botjes fijn snijd, dan gaan ze er zo bij door. Niet dus, tot groot genoegen van onze Flut (Cocker Spaniel), die mij meteen tot een 3-sterren Michelin-kok opwaardeert...
Na de andere ingredienten toegediend te hebben, en natuurlijk ook nog wat gewoon blikvoer waar ze dol op zijn, heb ik ze alledrie hun bakje voorgezet, in de hoop dat ze me in hun haast zouden vergeten te bedanken en er onmiddellijk op af doken. Allesbehalve dat natuurlijk. De altijd hongerige Jello, die overigens ook letterlijk nog steeds uitgehongerd is, wilde langzaam maar zeker wel wat eten, maar de andere twee miepen (eigenlijk katers...) haalden hun neus ervoor op en keken me aan of ik niet weer 's een afspraak met een psycholoog zou moeten maken. :catmohawk:
Nou ja, ik geef het nog niet op, vanavond krijgen ze zeker niks anders meer en dan maar kijken of ze morgen weer willen.
Eerste ervaring is dus: smurrie en geur noch kleur.
Volgende stap is dus: soortement van gehaktmolen o.i.d. zien te bemachtigen en kijken of ze een nog langzamere overgang wel waarderen d.m.v. 1/3 vers en 2/3 blikvoer.
Ach, al het goede komt langzaam zullen we maar zeggen he? :catsleepy:

Groet,
Ellen en Jello (die het gelukkig wel enigszins kan waarderen en de opnieuw te schilderen keukenmuren krijgen dan ook haar favoriete kleur!) :catnutty:
lucy & Lady

Bericht door lucy & Lady »

Whahahaha prachtig verhaal dat hopelijk nog een vervolg krijgt met veel smeuige details.
Eéntje heb je in ieder geval al aan het barfen, Flut :toothy8:
marielou

Bericht door marielou »

Maar hoe zit het nu met al die eiwitten, die wel heel goed zijn tegen de suiker, maar niet zo goed voor de nieren? Want de meeste van onze katten zijn toch al op zekere leeftijd en dan beginnen de nieren toch al op te spelen. Dat is het probleem als je een kat hebt met suiker en nierinsufficientie, maar eigenlijk is het voor alle katten heel moeilijk om eiwitten te verwerken. Dus met een eiwitrijk dieet toch maar wat vaker de nieren laten kontroleren lijkt me.
Gebruikersavatar
Jello
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 57
Lid geworden op: 26 sep 2006, 15:14
Locatie: Westoverledingen/Duitsland
Contacteer:

Bericht door Jello »

Hoi Marielou,

Nou, weet je, het is niet de eiwitten zelf die de nieren belasten, maar de bewerkte eiwitten door verhitting/indroging o.i.d., waardoor de chemische reactie hiervan teniet gedaan wordt. Zie hieronder:
Gezelschapdieren - Voeding van de hond en van de kat
De belangrijkste peiler voor een goede gezondheid is de voeding. Goede voeding is nodig voor het lichaam om zichzelf in stand te houden en om af te rekenen met alle slechte invloeden van buitenaf. Als het lichaam overbelast wordt met afvalstoffen van slechte voeding, kan het niet goed functioneren en zullen de opgestapelde afvalstoffen op den duur ziekten veroorzaken.

Welke voeding is dan goed en welke slecht?
Goede voeding voor de hond lijkt zoveel mogelijk op wat een wolf (of wilde katachtige) in het wild eet. Dat is de voeding waar het hondenlichaam op ingesteld is. En dat moet dan gecombineerd worden met stoffen waarvan bekend is dat het een gunstige werking op het lichaam heeft.
Goede voeding bestaat dus uit vlees, rauw vers vlees met botten (al dan niet gemalen) en een groentemassa die overeenkomsten vertoont met de darminhoud van prooidieren.

Brokken, blikvoer of diner is dus geen goede voeding!! Ook al is het nog zo´n duur, bekend merk. Deze voeders bevatten eiwitbronnen als kippenkoppen, poten en ander afval van bedenkelijke kwaliteit dat vervolgens gemalen en verhit wordt. Door dat verhitten verandert het aminozuurpatroon en worden de eiwitten slechter opneembaar. Zelfs als de fabrikanten er kwalitatief goede eiwitbronnen in stoppen, worden deze vernietigd door het verhittingsproces.

Hieraan wordt een koolhydraatbron toegevoegd die meestal uit granen bestaat. Granen leveren slecht opneembare eiwitten en onnatuurlijke koolhydraten, die voor honden meer als ballast dan als voedingsstof dienen. In droogvoeders zitten zo weinig mogelijk vetten, omdat deze de toevoeging van antioxidanten vereisen, anders blijven ze niet goed.
Om het voer kompleet te maken worden er synthetische vitaminen en mineralen toegevoegd. Doordat de benodigde micronutriënten ontbreken die moeten helpen met de opname van deze vitaminen en mineralen, wordt ook hiervan niet de optimale hoeveelheid opgenomen. Daarom worden er vaak extreem grote hoeveelheden in gestopt, maar dit levert weer een behoorlijke belasting van het lichaam.

En als laatste probleem zijn al deze voeders volkomen steriel. Dat is nodig omdat ze anders bederven. Maar het grote nadeel is dat de darminhoud van onze honden en katten niet de natuurlijke darmflora kan opbouwen die zo broodnodig is voor een optimale weerstand.
Eigenlijk is een droge brok voor de hond te vergelijken met als wij elke dag een diepvriespizza eten, aangevuld met vitaminepillen. Je krijgt inderdaad alles binnen wat je nodig hebt, maar toch bevat het niet de optimale nutriënten om gezond te blijven.

Om al deze redenen zullen wij u verzoeken de voeding van uw hond of kat aan te passen. En wel over te gaan op ofwel zelfgemaakte voeding, volgens onze richtlijnen, ofwel een kwalitatief goed diepvriesvoer, zoals bjivoorbeeld Carnibest.

Ongeveer 70% van de honden en katten met huid- of maag/darmklachten verbetert al aanzienlijk door enkel het voedingspatroon aan te passen.
Heel veel is te vinden op http://www.holistischedierenartsen.nl.

Groet,
Ellen
sandra
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 194
Lid geworden op: 26 feb 2006, 17:23
Locatie: Den Haag

Bericht door sandra »

Hallo allemaal!

Ik heb Toet een tijd op Carnibest gehad(voor diabetes natuurlijk) en ik vond dat hij het er erg goed op deed. Hij at daarvoor altijd rauw hart 's ochtends en 's avonds en ik had begrepen dat dat toch niet zo goed was, dus ik heb hem op carnibest gezet. Hij vond het heel lekker en ik had de indruk dat zijn suiker ook ging zakken, ik moest erg opletten want het kon maar zo zijn dat hij veel minder insuline nodig had. Dus regelmatig blijven testen!
Daarbij glom zijn vacht heel erg, en hij is op een gegeven moment toch weer behoorlijk op de been gekomen toen het zo slecht ging en ik denk toch dat het oa dankzij Carnibest was. Dus ik ben er wel over te spreken. Mijn andere katten zijn niet van die vleeseters, maar ik denk er toch over om ze op den duur over te zetten op Carnibest. Je moet het vergelijken, dat je altijd patat/pizza eet of een goede maaltijd. Er zit veel meer voedingswaarde in dan die droge brokjes. Ik gaf Toet naast de Carnibest ook voer voor zijn nieren en omdat Toet altijd gewend was om vlees en blik/ of iets anders te eten, kon ik hem er niet helemaal op krijgen en dat deerde ook niet want hij was al op leeftijd natuurlijk. Ik heb nog eens nagevraagd of het goed was om Carnibest voor nierpatienten te geven en ik kreeg toen als antwoord dat daar goede eiwitten in zaten.....
Verder weet ik dat waar ik het bestelde, dat zij sinds kort ook in Noord Holland bezorgen, (ook Zuid Holland dus). Je moet voor min. 20 euro besteden en dan wordt het gratis thuisbezorgd. www.canisnaturalis.nl
Ik was er erg tevreden over en mijn diertjes ook!

Groetjes Sandra
Plaats reactie