Nieuwe fosfaatbinder

o.a. nierfalen is een ziekte die bij een kat kan voorkomen. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Brigitte

Nieuwe fosfaatbinder

Bericht door Brigitte »

Bayer heeft een paar weken geleden Renalzin geïntroduceerd: http://www.bayer.nl/ebbsc/cms/nl/nieuws ... alzin.html
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Bericht door Diny »

Klinkt heel hoopvol...jammer dat het voor Parsifal te laat is gekomen...en alle andere katten...
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Eerst zien of dit middel beter werkt dan algeldraat, dan pas geloven. Ik heb nog niets nieuws gelezen in hun bericht en algeldraat is ook smaakloos en ook een fosforbinder.
Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

De dosering lijkt makkelijker dan aluminiumhydroxide en het is kant en klaar, dat zouden voordelen kunnen zijn.
Gebruikersavatar
kathy
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8048
Lid geworden op: 24 feb 2007, 08:53
Locatie: enschede

Bericht door kathy »

de ipakitine is toch ook kant en klaar? die heeft nog een bijwerking qua calcium en in dit artikel lees ik ook niets nieuws,niet qua bijwerkingen etc.
groetjes kathy

*nobo* 17-04-2012. Is 21 jaar geworden en had 6 jaar suikerziekte.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

http://www.viva.vita.bayerhealthcare.co ... ews]=12721

Ipakitine bevat calciumcarbonaat en is daardoor verantwoordelijk voor een verhoging van het calciumniveau. Dit spul bevat andere ingrediënten en heeft dus in elk geval dat calcium-nadeel niet.
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Ik kreeg een mailtje van DA Ilvy over het nieuwe middel:
Er is nu een betere fosfaatbinder op de markt voor katten, deze is gebaseerd op Lanthanum ipv alluminium, aangezien deze laatste bij langdurig gebruik negatieve bijwerkingen zou kunnen hebben (anemie, neurologische symptomen), in Engeland is hij zelfs niet meer verkrijgbaar. Er zit geen soja in de Renalzin (de nieuwe fosfaatbinder).
Dit laatste omdat ik allergisch ben voor soja, wat een van de problemen was van Ipakithine.
Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Aluminiumhydroxide is in Engeland van de markt gehaald, begrijp ik dat goed?
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Als ik haar mag geloven wel. Ik heb haar letterlijk geciteerd.
Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Ik vond het nl. een beetje onduidelijk gezegd, in eerste instantie las ik dat Renalzin al weer van de markt was gehaald.
Plaats reactie