Studie naar evaluatie Nierfunctie Universiteitskliniek Gent

o.a. nierfalen is een ziekte die bij een kat kan voorkomen. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IvH
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:56

Studie naar evaluatie Nierfunctie Universiteitskliniek Gent

Bericht door IvH »

Ik zal beginnen met mij eerst even voor te stellen: ik ben Dierenarts Ingrid van Hoek en bezig met een promotie onderzoek bij katten aan de Universiteitskliniek van Gent. In het kader van dit promotie onderzoek zijn we bezig met een studie naar de evaluatie van de nierfunctie bij katten. Hiervoor ben ik op zoek naar katten met een beginnende verslechte nierfunctie.
Chronische nierinsufficientie (CNI) is de meest voorkomende nieraandoening bij oude katten. De behandeling is nog altijd een uitdaging voor menig dierenarts, die best in een zo vroeg mogelijk stadium moet worden gestart. Om in de toekomst de beste behandeling te kunnen bieden is het belangrijk onze kennis hiervan te vergroten en deze zo maximaal mogelijk te benutten. Onderzoek helpt de diergeneeskundige wetenschap vooruit en biedt de mogelijkheid om in de toekomst behandelingsmogelijkheden aan te passen en te perfectioneren. Om dit onderzoek uit te kunnen voeren zijn wij afhankelijk van het aanbod van patienten en de bereidwilligheid van dierenartsen en eigenaren om mee te werken.
De studie duurt 2 dagen en is minimaal belastend voor de kat. Als u een kat heeft met een beginnende verslechte nierfunctie en u wilt meehelpen de diergeneeskunde een stapje vooruit te helpen, kunt u mij mailen op onderstaand adres:
ingrid.vanhoek@ugent.be
Ik zal dan graag contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Ingrid van Hoek.
[/b]
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Bericht door Hetty »

Hallo Ingrid,
Welkom op ons forum. Inderdaad fijn dat jullie weer wat laten horen. Ik hoop dat je inderdaad genoeg eigenaren met katten aangemeld krijgt. Helaas voor jou, maar gelukkig voor mij heeft geen van mijn 6 katten problemen met de nieren. Ik kan je dus niet helpen.
Wel hebben we ook nog een yahoo lijst van suikerkatten waar eventueel ook katten met nierproblemen opzitten, zie link; http://groups.yahoo.com/group/suikerkattenlijst/
Misschien handig als je je daar ook aanmeldt!
Gr Hetty
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Hallo Ingrid,

Ik kan je helaas ook niet echt helpen; mijn suikerspinner Mickey van 16 jaar en 8 maanden heeft nu 7 jaar suikerziekte en bijna 6 jaar chronisch nierfalen, dus geen beginnend nierfaalpatientje.

Ik begrijp wel dat jullie van alles zelf willen testen en zo, maar ik wil dat mijn kat niet aan doen. Dat zou teveel stress voor hem opleveren, wat zijn bloedsuikerspiegel helemaal in de war brengt. Bovendien is de afstand te groot voor ons. Ik heb geen auto en zou met de trein moeten gaan en ben dan zeker 5-6 uur onderweg. Maar misschien lezen er toch nog anderen dit die wel wat dichterbij wonen. Wat ik wel kan doen is om de onderzoekgegevens bij mijn dierenarts opvragen en aan je doorgeven. Mickey krijgt Renal van Royal Canin al die tijd en hoeft verder geen medicatie. Hij is onlangs nog getest en al zijn waardes waren goed.

Heb je je trouwens ook nog op andere fora aangemeld?

Er is een speciale Yahoo-group voor Nierkatten http://groups.yahoo.com/group/nierkatten/ misschien dat je je daar wil aanmelden.

Verder kom ik regelmatig op het forum van Kattenplaza waar ook veel Vlaamse leden zitten http://www.kattenplaza.nl/phpBB2/index.php

Veel succes met het onderzoek.
Plaats reactie