Studie naar evaluatie Nierfunctie Universiteitskliniek Gent

o.a. nierfalen is een ziekte die bij een kat kan voorkomen. Hier staat alle informatie bij elkaar.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
IvH
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2006, 13:56

Studie naar evaluatie Nierfunctie Universiteitskliniek Gent

Bericht door IvH »

Ik zal beginnen met mij eerst even voor te stellen: ik ben Dierenarts Ingrid van Hoek en bezig met een promotie onderzoek bij katten aan de Universiteitskliniek van Gent. In het kader van dit promotie onderzoek zijn we bezig met een studie naar de evaluatie van de nierfunctie bij katten. Hiervoor ben ik op zoek naar katten met een beginnende verslechte nierfunctie.
Chronische nierinsufficientie (CNI) is de meest voorkomende nieraandoening bij oude katten. De behandeling is nog altijd een uitdaging voor menig dierenarts, die best in een zo vroeg mogelijk stadium moet worden gestart. Om in de toekomst de beste behandeling te kunnen bieden is het belangrijk onze kennis hiervan te vergroten en deze zo maximaal mogelijk te benutten. Onderzoek helpt de diergeneeskundige wetenschap vooruit en biedt de mogelijkheid om in de toekomst behandelingsmogelijkheden aan te passen en te perfectioneren. Om dit onderzoek uit te kunnen voeren zijn wij afhankelijk van het aanbod van patienten en de bereidwilligheid van dierenartsen en eigenaren om mee te werken.
De studie duurt 2 dagen en is minimaal belastend voor de kat. Als u een kat heeft met een beginnende verslechte nierfunctie en u wilt meehelpen de diergeneeskunde een stapje vooruit te helpen, kunt u mij mailen op onderstaand adres:
ingrid.vanhoek@ugent.be
Ik zal dan graag contact met u opnemen.
Met vriendelijke groet,
Ingrid van Hoek.
[/b]
Gebruikersavatar
Hetty
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4750
Lid geworden op: 20 sep 2005, 22:20
Locatie: Brunssum

Bericht door Hetty »

Hallo Ingrid,