Dierenartsen in Amsterdam

Hier staan dierenartsen vermeld, waarvan wij weten dat ze ervaring met suikerziekte bij katten hebben.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Dierenartsen in Amsterdam

Bericht door Jeanne »

Dit is de dierenartsenpraktijk waar ze diverse suikerkatten behandelen en dan het liefst met de humane insuline Lantus glargine :
Michal schreef:dd: 13-4-07: Om alles netjes up-to-date te houden: wij adviseren nu bij nieuw gediagnosticeerde suikerpatienten in ieder geval te beginnen met 2x daags spuiten i.v.m. de grootste kans op remissie. (een eerder bericht vermeldt nog 1x daags spuiten). Als 2x daags niet mogelijk is, blijkt in ieder geval wel met 1x daags een goed regulatie te bereiken bij veel katten.

Michal

dierenkliniek Europaplein te Amsterdam

Europaplein 19
1078 GS Amsterdam
Tel. 020 - 6642094
Fax. 020 - 6797984

Spoedgevallen
Gedurende de openingstijden:
telefoonnummer 020 - 6642094

Behandeling op afspraak
Maandag t/m vrijdag
9.00 uur tot 20.00 uur

____________________________________________________________

Behandeling buiten openingstijden
Spoedkliniek voor Dieren Amsterdam (SDA)
Weesperzijde 147
telefoonnummer 020 -6944766

getipt door: Wilma van Duvel
Laatst gewijzigd door Jeanne op 13 apr 2007, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
marielou

Bericht door marielou »

Ik hou niet zo erg van de Spoedkliniek; heb er geen goede ervaringen. Op de dag dat TT Somogyi Rebound had heeft de da van de Spoedkliniek mij aangeraden om dezelfde avond toch maar 2eh te spuiten! Dit ondanks het feit dat hij in de avond nog steeds hypo was. Ik heb het gelukkig niet gedaan. Maar als het buiten de normale spreekuurtijden is en je hebt echt een noodgeval, dan zul je wel moeten. Maar altijd zelf goed blijven nadenken of wat je wordt geadviseerd, echt wel goed is. Maar dat geldt natuurlijk voor elke da!
Ingrid
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2006, 21:25
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ingrid »

Ook ik ben geen fan van de Spoedkliniek. Die wilden me met een doodzieke Max maar van Spoedkliniek naar dierenarts heen en weer sturen. En enorme rekeningen.
Wel fan van:
Dierenziekenhuis Amsterdam
Leuvenstraat 12
1066 HC Amsterdam
Tel. : 020 4081408 (24 uur per dag)
e-mail: info@dierenziekenhuisamsterdam.nl
website: www.dierenziekenhuisamsterdam.nl
Michal
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 nov 2006, 13:48

Bericht door Michal »

Om alles netjes up-to-date te houden: wij adviseren nu bij nieuw gediagnosticeerde suikerpatienten in ieder geval te beginnen met 2x daags spuiten i.v.m. de grootste kans op remissie. (een eerder bericht vermeldt nog 1x daags spuiten). Als 2x daags niet mogelijk is, blijkt in ieder geval wel met 1x daags een goed regulatie te bereiken bij veel katten.

Michal
marielou

Bericht door marielou »

En voor alle duidelijkheid; Michal heeft het hier over Lantus!
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Re:

Bericht door Ester »

Ingrid schreef:Ook ik ben geen fan van de Spoedkliniek. Die wilden me met een doodzieke Max maar van Spoedkliniek naar dierenarts heen en weer sturen. En enorme rekeningen.
Wel fan van:
Dierenziekenhuis Amsterdam
Leuvenstraat 12
1066 HC Amsterdam
Tel. : 020 4081408 (24 uur per dag)
e-mail: info@dierenziekenhuisamsterdam.nl
website: http://www.dierenziekenhuisamsterdam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In het Dierenziekenhuis Amsterdam werkt een nieuwe da (Dymphna Overwijn) die ervaring heeft met het geven van lantus.
Plaats reactie