6, 7, 8E insuline - mogelijk Somogyi???

Somogyi is een complicatie die bij suikerziekte kan voorkomen, als er TE SNEL en TE VEEL INSULINE gegeven wordt. Alles bij elkaar over Somogyi!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 19651
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

6, 7, 8E insuline - mogelijk Somogyi???

Bericht door Jeanne » 09 jan 2006, 13:12

(van de Yahoo-lijst - reactie van Harm)

Ik ben het mailtje even kwijt, maar ik las net dat iemand 6 of 7 eenheden spoot en dat ging verhogen omdat er nog suiker in de urine zat.
Ook dit lijkt me weer een geval van Somogyi.


Bij een urine test geeft de urine geeft gemiddelde over minstens een paar uur. Aangezien de periode dat de bloedsuiker laag is maar vrij kort duurt en de periode dat ie veel te hoog is veel langer duurt is de kans heel groot dat je suiker in de urine meet, terwijl je toch te veel spuit.

Een bloedsuikertest een half uur na het spuiten en 1 uur en 2 uur
na het spuiten, kan aantonen dat het inderdaad om Somogyi gaat.


groeten,
Harm
Laatst gewijzigd door Jeanne op 22 mei 2006, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie