alles bestellen bij 1 firma

Alle informatie over injectiemateriaal en het gebruik ervan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joep
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1222
Lid geworden op: 28 sep 2007, 22:09
Locatie: Schiedam

alles bestellen bij 1 firma

Bericht door Joep »

Hallo, ik moet injectienaalden (u40) en teststrips gaan bestellen.
Lancetten heb ik nog genoeg.

Nu zag ik verschillende firma's voorbij komen op dit forum.
Is er een firma die alles verkoopt?
Ik vind het wel zo handig om alles tegelijk te bestellen.

Bij mail&care zag ik bijvoorbeeld wel strips maar niet de goede injectienaalden en ook ander lancetten.
Bij diabetes.nl idemdito.
Bij Daxtrio (voorheen trio-medical?) zag ik wel naalden maar geen strips.

Welke lancetten gebruiken jullie?

En de insuline moet zeker gekocht worden bij de da?

:catkiss:
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Qua insulinespuitjes heb je geen keus, de U40 is alleen bij Daxtrio te koop. Ik koop de strips (glucocard) nu bij Diabetescentrale.nl omdat ze daar een aanbieding hebben. Als je groot inkoopt, hoef je daar ook geen verzendkosten te betalen.

Qua lancetten heb ik de softclix. Insuline kun je alleen bij de da kopen (moet gekoeld vervoerd worden, vandaar dat online kopen niet mogelijk is).
Gebruikersavatar
kathy
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8048
Lid geworden op: 24 feb 2007, 08:53
Locatie: enschede

Bericht door kathy »

de lancetjes die in de prikpen horen van de glucocard die bestel ik ook bij mail en care! maar ik weet niet of jij die prikpen gebruikt......
groetjes kathy

*nobo* 17-04-2012. Is 21 jaar geworden en had 6 jaar suikerziekte.
Gebruikersavatar
Joep
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1222
Lid geworden op: 28 sep 2007, 22:09
Locatie: Schiedam

Bericht door Joep »

Oh ik ga snel naar die aanbieding kijken, ik ben gek op aanbiedingen!

Ik zie um niet, is die aanbieding soms voorbij?

Nee, ik gebruik geen prikpen.

Ja logisch natuurlijk datje de insuline bij de da moet kopen...niet aan gedacht.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

http://www.diabetescentrale.nl/html/pro ... ts_id=1360
De meter is ook in de aanbieding, maar die heb je natuurlijk al. Hier heb je overigens ook een flinke keus uit lancetjes.
Gebruikersavatar
Joep
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1222
Lid geworden op: 28 sep 2007, 22:09
Locatie: Schiedam

Bericht door Joep »

Oh maar ik heb de de Gluco 2.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Die heeft 10 keer (!) zoveel bloed nodig als de Glucocard X. Je maakt het jezelf een stuk makkelijker als je overstapt op de Freestyle Mini of de Glucocard X. Heb je 'm van je da geleend? Ik kreeg ook een Gluco Memory mee naar huis nl.
Gebruikersavatar
Joep
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1222
Lid geworden op: 28 sep 2007, 22:09
Locatie: Schiedam

Bericht door Joep »

Dat wist ik niet.
We hebben hem meegekregen vanuit Utrecht.

De X is te koop als starterspakket voor 12,50 (DB.NL)
Hoeveel strips enz. erbij zitten staat er niet bij.
Is een X echt aan te raden?
Gebruikersavatar
kathy
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8048
Lid geworden op: 24 feb 2007, 08:53
Locatie: enschede

Bericht door kathy »

ik zie net op ebay nieuwe freestyle mini's staan voor 5 euro.......uit duitsland....compleet pakket!
groetjes kathy

*nobo* 17-04-2012. Is 21 jaar geworden en had 6 jaar suikerziekte.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Je moet dan wel zeker weten dat die omschakelbaar is naar Nederlandse eenheden. Er is een hele reeks geweest waarbij dat niet kon en continue waardes door 18 delen, daar wordt je niet gelukkig van.

De Glucocard X is een goede meter hoor. Hij heeft wel twee nadelen:
- de strips zijn 3 maanden houdbaar na opening (bij de Freestyle tot de houdbaarheidsdatum)
- hij meet, ook al is er te weinig bloed. De Freestyle geeft een waarschuwing.

Ik heb de Glucocard X zelf en vindt het een fijn apparaat. De strips vliegen er bij mij voorheen (minstens 2x testen per dag bij Lantus) en je leert inschatten wanneer een meting niet goed is. Bij het starterspakket zitten geloof ik 5 strips.
Laatst gewijzigd door Brigitte op 14 okt 2007, 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Ja het zou het mooiste zijn dat je bij 1 bedrijf alles kunt halen, maar dat is helaas niet zo. Zoals gezegd zijn de U40 spuitjes vooralsnog alleen bij Daxtrio verkrijgbaar in Nederland. En bijvoorbeeld heeft Daxtrio ook de glucosemeter Glucocard-x-meter en strips maar die is daar weer hartstikke duur http://www.daxtrio.nl/advanced_search_r ... =glucocard

Zo proberen we elkaar te helpen want het is natuurlijk duur genoeg.
Gebruikersavatar
Joep
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1222
Lid geworden op: 28 sep 2007, 22:09
Locatie: Schiedam

Bericht door Joep »

Brigitte schreef: De Glucocard X is een goede meter hoor. Hij heeft wel twee nadelen:
- de strips zijn 3 maanden houdbaar na opening (bij de Freestyle tot de houdbaarheidsdatum)
Dus de strips zijn 3 maanden houdbaar na het openen van de doos?
Wat vreemd.
Jeanne en Mickey schreef: Zoals gezegd zijn de U40 spuitjes vooralsnog alleen bij Daxtrio verkrijgbaar in Nederland. En bijvoorbeeld heeft Daxtrio ook de glucosemeter Glucocard-x-meter en strips maar die is daar weer hartstikke duur http://www.daxtrio.nl/advanced_search_r ... =glucocard
Ok ik moet de spuitjes dus zowiezo bij Daxtrio bestellen en de rest bestel ik dan maar elders........pff inderdaad zeg die strips zijn daar zeker duur!

Hebben jullie ergens slechte ervaringen?
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Ja, of het is vreemd dat de Freestyle zo lang houdbaar is :catsmiley:

Minder goede ervaringen met Daxtrio en Mail&Care, bij tijd en wijle duurt het daar erg lang en Daxtrio wil wel eens klunzen met het opsturen van verkeerde spuitjes. Maar helaas heb je geen keus, of je moet naar Duitsland uitwijken.
Gebruikersavatar
Joep
kattenfan
kattenfan
Berichten: 1222
Lid geworden op: 28 sep 2007, 22:09
Locatie: Schiedam

Bericht door Joep »

Nou, ik heb naalden, strips en lancetten besteld.
Ben benieuwd hoe lang het duurt.
Thnx voor de info!

Ik heb nog wat andere topics zitten lezen en eigenlijk stond alles wat ik wil weten er al op.......... :oops:
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Brigitte schreef:Ja, of het is vreemd dat de Freestyle zo lang houdbaar is :catsmiley:
Nee hoor. Het buisje van de freestyle mini stripjes hebben een deksels dekseltje, daarom blijven de stripjes zo lang goed.
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Mirjam schreef:
Brigitte schreef:Ja, of het is vreemd dat de Freestyle zo lang houdbaar is :catsmiley:
Nee hoor. Het buisje van de freestyle mini stripjes hebben een deksels dekseltje, daarom blijven de stripjes zo lang goed.
Het buisje van de glucocard kun je ook afsluiten dus daar zit het verschil niet in, maar ik denk doordat er zuurstof bij komt dat de glucocard daardoor achteruit gaan? Daarom kocht ik ook de 5 stripjes en hoop dat ze toch nog te koop blijven.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Jeanne en Mickey schreef:
Mirjam schreef:
Brigitte schreef:Ja, of het is vreemd dat de Freestyle zo lang houdbaar is :catsmiley:
Nee hoor. Het buisje van de freestyle mini stripjes hebben een deksels dekseltje, daarom blijven de stripjes zo lang goed.
Het buisje van de glucocard kun je ook afsluiten dus daar zit het verschil niet in, maar ik denk doordat er zuurstof bij komt dat de glucocard daardoor achteruit gaan? Daarom kocht ik ook de 5 stripjes en hoop dat ze toch nog te koop blijven.
Er zit wel verschil in. Ik heb het ooit nagevraagd. In het dekseltje van de freestylmini zit een bepaald spul wat de teststrips goed houd.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Zie hier mijn bericht van 11 april.

BerichtGeplaatst: Wo Apr 11, 2007 4:02 pm Onderwerp: Reageer met quote Bewerk/verwijder dit bericht
Ik heb net naar Abbott gebeld.

Als antwoord kreeg ik het volgende:

Op een buisje teststrips van Freestyle mini staat een houdbaarheidsdatum (ik heb er nu 1 die geldig is tot januari 2008).

Als je (zoals in de beschrijving aangegeven staat) het dekseltje opendoet, stripje eruit, dekseltje dicht doet, is er niks aan de hand. In het dekseltje zit nl een stofje dat ervoor zorgt dat de teststripjes goed blijven.
De houdbaarheidsdatum blijft dan gewoon geldig.
Als je het dekseltje openlaat voor 1 uur of langer, dan wordt de houdbaarheid aanziening verkort.
_________________
gr. Mirjam en de rest
Kibas
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4212
Lid geworden op: 08 sep 2007, 10:42
Locatie: Eindhoven Bashra: lantus (ooit caninsulin) Kika (grijs): overleden 17-5-09 (kreeg lantus)

Bericht door Kibas »

Aha, ik vroeg me al af wanneer ik die goed-houder nou tegen zou komen tussen de stripjes. Nooit dus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kattenbella
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 344
Lid geworden op: 14 apr 2007, 17:58
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Net nieuwe teststrips besteld voor de gluco X bij diabetescentrale. Die is zeker niet duur!
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Goedkoper geworden per 1 januari zag ik zelfs, ik heb vanochtend ook drie doosjes besteld.
Plaats reactie