Wat is 't beste tijdstip om de bloedsuikerspiegel te bepalen

Alle informatie over zelf glucose meten bij de kat.
Gesloten
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Wat is 't beste tijdstip om de bloedsuikerspiegel te bepalen

Bericht door Jeanne »

Over het algemeen is het het beste om op het laagste punt te prikken. En in sommige gevallen kan het ook handig zijn om het hoogste punt te weten. Maar de hoogste waarde zegt weinig als je niet ook de laagste waarde hebt. Aangezien de insuline maar 11 uur werkt stijgen veel katten het laatste uur erg door (zelfs tot de 20) maar dat zegt dus niets over hoe sterk een kat op de insuline reageert. Dus zeker niet de insuline aanpassen zonder dat je weet wat de kat doet op zijn laagste punt. Om te weten wanneer je kat zijn laagste punt heeft kan je het beste een curve doen. Als er nog geen curve is gedaan kan je het beste de bloedsuiker spiegel bepalen tussen de 4 en 7 uur na de insuline.
Gebruikersavatar
MariekeH
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 apr 2008, 10:11
Locatie: Hilversum

Bericht door MariekeH »

Ik heb tot nu toe alleen bij de da bloedsuiker laten meten. Vanaf morgen of vanavond al wil ik dat zelf gaan doen. Ik moest 4 uur na een insulineprik bij de da zijn. Dat zijn dus de enige waarden die ik tot nu toe weet. Welke tijdstippen zijn voor mij dan het handigst om te testen? Ik geef hem 's ochtends en 's avonds om 7 uur een insulineprik.
Gebruikersavatar
MariekeH
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 apr 2008, 10:11
Locatie: Hilversum

Bericht door MariekeH »

Nee, er staat de hele dag een bakje met eten voor ze. Nu dus wel knabbels-light. ;-)
Gebruikersavatar
MariekeH
kattenvriend
kattenvriend
Berichten: 129
Lid geworden op: 21 apr 2008, 10:11
Locatie: Hilversum

Bericht door MariekeH »

personeeltje schreef:ja dan is er toch geen vast laagste punt, dus zou ik het op 4.5 uur houden,
een andere keer neem je dan 4 uur en weer een andere keer 5
Dank je wel! :catwalk2: :catwalk2: :catwalk2:
Gesloten