Insuline ver over datum - Wat doe ik met deze dierenarts?

Alle informatie over insuline en het gebruik ervan!
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Insuline ver over datum - Wat doe ik met deze dierenarts?

Bericht door Ester »

tootjeko schreef::catcuss: Wanneer mag je een da slaan :catcuss:

Gisteren voor we naar huis gingen nog even langs de plaatselijke da gereden voor 2 nieuwe flesjes insuline. Da zelf was er niet maar zijn vrouw die als assistente fungeert wel.

Krijg 2 losse flesjes en zie dat het de laatste in het doosje zijn, dus vraag of ik het doosje erbij mag hebben.
Vanmorgen viel het me op dat er geen exp. datum op het etiketje stond, oude flesje erbij gepakt en daar stond het dus wel op.
Doosje erbij gepakt en daar stond dus wel een exp. datum op.
Hou je vast ....... 2/2007, dus al 16 maanden over datum :catscratchhead:
Batch nummer op flesje en doosje gecontroleerd en dat is gelijk.
de exp. datum was van het flesje afgehaald!

Gisteravond heeft Binky dus die insuline gehad en gelukkig hadden we gisteren een prikdag dus heb ik alle waardes in de gaten kunnen houden.
Zijn waarde gisteren na +4 was iets hoger dan 's ochtends.

Als ik nu terug denk aan gisteren had ik natuurlijk al argwaan moeten krijgen, er zat een spuit dwars door het doosje geprikt en vrouw van da wist ook niet waarvoor dat was. Ik heb wel nog gekeken of de flesje even vol waren , maar zo op het oog was de inhoud gelijk.

Kan niet wachten tot het 9.00 uur is, dan ga ik eens even iemand zijn huid vol schelden. Want dit was de zelfde da die zei dat W/D het meest gebruikt werd bij diabeteskatten in plaats van M/D
Afbeelding

Net de da gebeld.
Sorry foutje, heeft mijn vrouw waarschijnlijk een oud doosje gepakt.
Kom ze maar even omruilen.
Was te verbouwereerd om goed te reageren, maar nu heb ik zo iets van dat doosje had niet eens meer in je ijskast mogen staan!

Wat moet je nou met zo een da? :violent3: :blob6: :angry4: :angry5:
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Je moet ze omruilen, dus ik zou dan alsnog een opmerking maken dat dit toch echt niet kan met medicijnen en dat je vermoedt dat het zelfs niet is toegestaan deze medicijnen te verkopen. Moet je wel de da zelf treffen, een assistente kan er niks mee.
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Bericht door nely »

Het is gelul van de da! Waarom zat de datum dan niet meer op het flesje? Is er dus doelbewust afgehaald! Lafbek om het op zijn vrouw te steken!
Marij

Bericht door Marij »

Vind het ook wel errrrggg toevallig dat de datum van het flesje is..
Kan je hier ergens klacht tegen indienen??
Schandalig gewoon..

edit: misschien de vervallen insuline mee naar huis nemen met de mededeling dat je ze zelf wel weggooit? Dan weet je in ieder geval zeker dat ze niet bij een ander (misschien minder oplettend) suikerpersoneel terecht komen..
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Nou, dreigen kun je altijd, maar in dit geval is het wel een zwaar middel. Misschien dat Intervet er iets mee kan?
Illie

Bericht door Illie »

Te erg voor woorden hoor dit...... wat een lullo zeg, en dat voor een paar kloterige euro's......

Ik zou ook minstens nog even tegen heb zeggen hoe je er over denkt en inderdaad wat marij zegt oude flesjes mee nemen of leeg gooien. Zodat hij hier niemand meer een 'plezier' mee kan doen !
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Staat de datum op het flesje dan altijd op een apart stikkertje?
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Dus het hoort gewoon op het etiketje te staan onder dat nummer?
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Bericht door nely »

Ja...het is echt met opzet vanaf gehaald!
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

jeetje wat een DA-praktijk. Ik zou er in ieder geval werk van maken en Intervet dit laten weten. De datum is er bewust vanaf gehaald bij beide flesjes. Het moet toch niet gekker worden he

Nee uw kat reageert niet op insuline, verhoog de dosis maar
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Ja zeker weten. schrijf of mail mw. Schaap.
Gebruikersavatar
Diny
kattofiel
kattofiel
Berichten: 11504
Lid geworden op: 06 aug 2007, 21:14
Locatie: Hoorn.was CANINSULIN

Bericht door Diny »

Die uitleg van de %$# da had je kunnen verwachten...wat een zootje daar, zelfs als ze p.o een oud doosje had gepakt, was het nog misdadig, ruim een jaar overtijd...zo'n doosje had al een jaar geleden verwijderd moeten worden....ik zou daar nooit en te nimmer meer iets durven halen, mijn da werd zo ongeveer gek van mij als ik weer een nieuw flesje kwam halen, ik keek als eerste naar de datum, had het flesje een beetje aangekoekt randje, ik wilde het niet, ook al zeiden ze dat dit echt goed was....het liefst was ik nog meegelopen om te zien of het wel goed stond in hun koelkast en of er ook de goede temperatuur was....(dat had ik ze regelmatig moeten vertellen)
Ze moesten altijd lachen om mijn ijsblok met een washandje eromheen, als ik weer nieuwe Caninsulin kwam halen....
Met groetjes van :AfbeeldingPoquito in zomerland en Diny +Afbeelding
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Triest Diny, het feit dat ze moeten lachen, betekent dat ze er zelf te laconiek mee omgaan.
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ester »

Beste mevrouw Schaap

Via het suikerkattenforum heb ik uw emailadres gekregen en het advies om u over het volgende voorval in te lichten.

Op woensdag 16 juli 2008 haalde ik bij Dierenartspraktijk Spierdijk/Obdam in Spierdijk 2 flesjes Caninsulin.
Op de flesje stond alleen een batchnr en geen exp. datum.
Omdat het de laatste 2 flesjes uit het doosje waren heb ik het doosje erbij gevraagd.
Omdat mijn kat nog niet zo heel lang caninsulin gebruikt, wist ik niet meer zeker of er ook een houdbaarheidsdatum op het flesje stond.

Toen ik gister thuis kwam in Amsterdam heb ik de flesje vanuit de koelbox in de ijskast gezet.
Vanmorgen ging ik toch twijfelen en heb het oude flesje wat ik nog had erbij gepakt en zag toen dat er wel degelijk een exp. datum op hoort te staan.
Toen ik de flesjes uit Spierdijk eens goed bekeek, zag ik dat de datum er was afgesneden.
Heb het doosje erbij gepakt en daar naar een datum gezocht.
De exp. datum op het doosje was 2/2007, toen het batchnr op het flesje en het doosje vergeleken en dat was het zelfde 24131B.
Deze flesjes zijn dus al 16 maanden over datum en zijn mij door de dierenarts gewoon verkocht.



Vanmorgen gelijk telefonisch contact gezocht met de betreffende dierenarts.
Zijn antwoord was: dan heeft mijn vrouw waarschijnlijk het verkeerde doosje gepakt!
Komt u de flesjes maar omruilen.

Zijn vrouw die ook als assistente fungeert heeft in mijn bijzijn de flesjes uit de ijskast gepakt en deze stonden vooraan in de ijskast.
Het vreemde was wel dat er een injectiespuit door het doosje heen was gestoken.
Ik vermoed dan ook dat deze dierenarts gewoon oude insuline gebruikt en ook verkoopt, want van de etiketten was heel bewust de exp. datum weggehaald.

Graag zou ik uw mening horen over dit voorval en een advies over wat te doen met de flesjes Caninsulin.
Want ik heb het vermoeden dat als ik de flesjes omruil, hij ze gewoon weer gebruikt of verkoopt.

Met vriendelijke groet,

Ester ter Weeme
tel.nr. 06-12264585
Bovenstaand mailtje heb ik zo juist naar Jolanda Schaap van Intervet gestuurd.
Zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Ik ben ook erg benieuwd.
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ester »

Geachte mevrouw ter Weeme,



Allereerst willen wij u langs deze weg laten weten dat wat u is overkomen ons betreurd. Wij hebben met verbazing en afgrijzen uw verhaal gelezen.

Juist vanwege het feit dat wij ons verantwoordelijk voelen voor onze producten, vinden wij het erg jammer dat wij als fabrikant geen positie in kunnen nemen in deze discussie. Ons advies te allen tijde is om geen product te gebruiken waarvan de houdbaarheid verlopen is of waarvan niet te zien is wat de werkelijke houdbaarheid is.

Helaas hebben wij geen opsporingsbevoegdheid om eventueel frauduleus handelen te achterhalen. Wij adviseren u de AID (Algemene Inspectie Dienst,Tel.: 045-5466230) te contacteren, die wel opsporingsbevoegdheid heeft.

Wij hopen met deze mail duidelijk te maken dat Intervet zich wel degelijk verantwoordelijk voelt voor zijn producten en hopen dat uw contact met de AID zal leiden tot stappen om dit soort praktijken in de toekomst te voorkomen.


With kind Regards, / met vriendelijke groet,

Yolanda Schaap

Technical Manager
Intervet SPAH Nederland bv
Yolanda Schaap was inderdaad snel, alleen het antwoord valt me een beetje tegen.
Ga inderdaad de AID maar bellen denk ik.
Al moet ik natuurlijk wel van de week die flesjes nog om gaan ruilen, anders kan ik denk ik fluiten naar mijn €14,60.

Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ester »

Nee klopt ook wel, maar je hoopt toch dat ze met een pasklare oplossing komen.

Inmiddels de AID gebeld en de mevrouw die over de meldingen diergeneesmiddelen gaat is al naar huis en helaas morgen vrij.
Ik wordt als het goed is hier maandag over terug gebeld.

Wacht dus ook nog maar even met het omruilen van de flesje, want misschien wil de AID er nog iets mee.
Ga wel ergens anders nieuwe halen en denk dan maar dat ik die €14,60 aan een goede zaak heb besteed.

Ben er inmiddels wel van overtuigd dat dit geen gevalletje "per ongeluk" was.

Ik ga zo maar even langs mijn eigen dierenarts om een nieuw flesje te halen.
Met het 1e flesje is niet echt voorzichtig omgesprongen en het zet me nu aan het denken.
De waardes van Binky gisterochtend met het 1e flesje, waren bijna gelijk aan de waardes van gisteravond met de insuline die ver over datum was.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Goed dat je dit allemaal doet Ester.
Marij

Bericht door Marij »

Vind ik ook..
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ester »

Het 1e flesje had ik mee op vakantie.
In een bouwsel van lego blokjes en bandjes en keukenrol in de koelbox.
Doosje klemvast in de koelbox en die weer op de schoot van mijn dochter, die het met haar leven bewaakt heeft.
Zal zo even een foto maken, dan kun je mijn bouwsel zien.

Binky's prikbakje

Afbeelding


Heb nog even naar de gefraudeerde flesjes gekeken en zie geen aankoeksel maar wel luchtbelletjes die vastzitten aan het grijze rubbertje.

Zal me nooit maar dan ook nooit meer een fout flesje mee laten geven.
:catcuss:
Net even bij eigen dierenarts een nieuw flesje gehaald en zeer kritisch bekeken. Heb maar even uitgelegd waarom ik zo kritisch was en ze hadden er daar geen woorden voor.

Net Binky nuchter geprikt en zijn bss was 21,7. Ben heel benieuwd hoe straks zijn + 4 waarde zal zijn, weet ik gelijk of het 1e flesje nog goed was of niet.[/b]
Laatst gewijzigd door Ester op 17 jul 2008, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
nevada

Bericht door nevada »

Ongelofelijk... Het is toch te triest voor woorden dit... Ik heb er gewoon werkelijk geen woorden voor... of eigenlijk wel maar die zijn niet zo geschikt om neer te zetten...

Heel goed dat je actie onderneemt... Zou een dierenarts er dan werkelijk niet bij stilstaan dat dingen als deze effect hebben op de gezondheid van een diertje? Die hij, gezien zijn beroepskeuze, toch juist wil helpen?

Belachelijk!
Brigitte

Bericht door Brigitte »

Inmiddels ben ik wel van mening dat dit voer is voor het Tuchtcollege, ik had over het verwijderen van de datum heen gelezen. Maar de AID is nog beter, want vervolging wegens fraude komt harder aan dan een tikje op de vingers van het Tuchtcollege ....
Gebruikersavatar
Claudia
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9286
Lid geworden op: 03 okt 2005, 10:54
Contacteer:

Bericht door Claudia »

Was het flesje misschien ook al aangeprikt? Dat zou zo maar kunnen omdat er een injectienaald in het doosje zat. Ik begreep dat die door het doosje geprikt zat? Dan hoop ik trouwens niet dat die DA daar ook nog een kat mee wilde prikken. Want zo'n naald is op zeker bot. En een DA moet sowieso een naald na eenmalig gebruik weggooien omdat je niet twee dieren met één naald mag prikken.

Raar zakie hoor daar.
nevada

Bericht door nevada »

misschien word het eens tijd om hart van nederland in te schakelen wat betreft alle wanpraktijken rondom suikerziekte bij katten...
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ester »

Weer de flesjes goed bekeken en voor zover ik kan zien zijn de flesjes niet of aangeprikt.
Denk eerder dat die naald door het doosje heen zat om aan te geven dat dat doosje in gebruik was. Althans dat hoop ik dan maar.

Helaas moeten we tot maandag wachten voor het vervolg, want dan is bij de AID degene er weer die over diergeneesmiddelen gaat.
Plaats reactie