Insuline ver over datum - Wat doe ik met deze dierenarts?

Alle informatie over insuline en het gebruik ervan!
Gebruikersavatar
Jeanne
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
...VETERINAIR... ....DIABETES..... ...CONSULENT...
Berichten: 16264
Lid geworden op: 18 sep 2005, 12:33
Locatie: Almelo - Mickey is over de Regenboogbrug maar kreeg ruim 8 jaar Caninsulin.
Contacteer:

Bericht door Jeanne »

Gelukkig was Yolanda Schaap weer snel met haar antwoord en ik denk ook dat zij verder wettelijk gezien niets kan doen. Ze heeft je in ieder geval gewezen op AID zodat je waarschijnlijk gelijk bij het goede adres zit. Jammer dat de desbetreffende persoon pas maandag er weer is. Ga die flesjes niet omruilen hoor, gewoon bewaren als bewijs. Had je de foto ook bijgesloten naar Yolanda Schaap?
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ester »

Ja, bij het bericht aan Yolanda zat de foto er ook bij, met kopiëren en plakken viel hij hier in het bericht weg.
marielou

Bericht door marielou »

Jeetje, dit slaat toch weer alles. En jij had het door, maar hoeveel mensen zouden ze die foute insuline gewoon hebben verkocht? Ook heel gevaarlijk, want die gaan dan steeds verhogen zonder resultaat. Dus zo'n kat wordt slechter. En als ze dan wel een keer een goed flesje krijgen gaat de kat hypo, want die krijgt dan grote hoeveelheden, wel werkzame, insuline. Schandalig.
cornijl
katthousiast
katthousiast
Berichten: 3702
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:14
Locatie: Haarlem HONEYMOONER, Lantus

Bericht door cornijl »

Bonk, mijn mond valt echt heel hard open.

Goed dat je de AID hebt ingeschakeld. Dit is echt heel erg gevaarlijk en daarnaast is het ook nog eens totaal onbegrijpelijk. Want wat kost nou zelfs een vol doosje Caninsulin? En dat afgezet tegen de tijd die nodig is om de houdbaarheidsdatum eraf te halen? Dan ben je toch een vrek die alle verhoudingen kwijt is? Dus voor een paar tientjes worden hier dierenlevens op het spel gezet? Ik snap het gewoon niet....

Heb je de mw. van de AID al gesproken? Ik hoop dat ze een inval doen, en dat ze nog meer van dit soort ellende vinden en dat genoemde DA daar héél veel grote problemen mee krijgt. Zijn de dieren weer verlost van een "dierenvriend".
Marij

Bericht door Marij »

Ben ook benieuwd of je die vrouw van de AID al gesproken hebt en wat ze er aan gaat doen..
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ester »

Net de AID zelf maar even gebeld, het is toch rotweer en ben nog thuis.
Ze hebben het verhaal genoteerd en dit wordt doorgespeeld naar de desbetreffende deskundige, die daar verder mee aan de gang gaat.
Heb de mail met foto die ik naar Intervet had gestuurd ook doorgestuurd naar de AID.
Nu is het wachten op een reactie van de AID, ik hou jullie op de hoogte.

Reactie kwam snel, net een telefoontje terug gehad, dat ze de melding verder gaan onderzoeken en dat er tegen deze dierenarts actie wordt ondernomen.
Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Claudia
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9286
Lid geworden op: 03 okt 2005, 10:54
Contacteer:

Bericht door Claudia »

Wow! Goeie actie. Vind het wel spannend.
Gebruikersavatar
Wolfje
kattenliefhebber
kattenliefhebber
Berichten: 698
Lid geworden op: 02 mei 2008, 14:58
Locatie: Hilversum

Bericht door Wolfje »

Spannend, ben heel benieuwd... Wel goed dat ze gelijk actie gaan ondernemen!
Illie

Bericht door Illie »

Goed zeg dat je gebeld heb.....!! Spannend inderdaad maar ook niet meer dan terrecht hoor, deze da moet gewoon op het matje geroepen worden. Als ze dit soort dingen al doen voor een paar rottige euro......
:boxing:
marielou

Bericht door marielou »

Ik hoop dat die da een hoop rottigheid krijgt, hierdoor. Levensgevaarlijke praktijken.
nevada

Bericht door nevada »

Precies... laat die man maar bloeden voor deze actie... belachelijk!

Super dat ze er iets aan gaan doen...
cornijl
katthousiast
katthousiast
Berichten: 3702
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:14
Locatie: Haarlem HONEYMOONER, Lantus

Bericht door cornijl »

al iets gehoord?
5 nov '07-5 mrt '08 kreeg Spock Lantus glargine. Nu in remissie :-) Veel liefs van Spock!

Waardes Spock
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ester »

Nog niets gehoord, misschien is er thuis email.
Kan ik vanaf de internetzuil inhet zikenhuis niet bekijken.
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ester »

even een update
Maandag ochtend werd ik gebeld door een inspecteur van de AID.
Ze gingen met de zaak aan de slag en vroegen ook of ik de flesjes insuline nog had.
Ik zei: ja, die staan thuis in Amsterdam, maar ik ben nu op vakantie. De volgende vraag was of ik soms in zuid Frankrijk zat, want dan kwamen ze wel even langs om ze te halen. Ik zei: dan blijven jullie zeker gelijk een weekje. Moest hem helaas teleurstellen, ik zit in de kop van noord-holand.

Ze beloofde van de week nog even contact op te nemen over de insuline en het verloop van het geheel.
We wachten rustig af.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

:catjump:
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ester »

Haha, ja ik hoop dat de schandpaal waar ze hem aan op hangen heel hoog is.

Heb alleen aan een aantal bekende op de camping het verhaal verteld en gewaarschuwd voor die dierenarts.
Als hij daadwerkelijk aangepakt wordt hang ik het wel aan de grote klok.

Wordt vervolgd. :catwalk:
cornijl
katthousiast
katthousiast
Berichten: 3702
Lid geworden op: 02 nov 2007, 15:14
Locatie: Haarlem HONEYMOONER, Lantus

Bericht door cornijl »

Mooi, de AID is er dus mee bezig. Blijf erg benieuwd naar het vervolg.
5 nov '07-5 mrt '08 kreeg Spock Lantus glargine. Nu in remissie :-) Veel liefs van Spock!

Waardes Spock
Gebruikersavatar
Claudia
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9286
Lid geworden op: 03 okt 2005, 10:54
Contacteer:

Bericht door Claudia »

wat goed dat ze er zo serieus op reageren. Blij toe.
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Bericht door nely »

Grote kans dat de da in de tussenliggende tijd zijn zaakjes op orde heeft gebracht natuurlijk...
Gebruikersavatar
Claudia
kattofiel
kattofiel
Berichten: 9286
Lid geworden op: 03 okt 2005, 10:54
Contacteer:

Bericht door Claudia »

Nou die vermoed vast niet dat de AID is ingeschakeld. En bovendien doet dat niks af aan het feit dat hij in dit specifieke geval moedwillig de kluit belazerd heeft.
Gebruikersavatar
nely
kattofiel
kattofiel
Berichten: 8953
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:07
Locatie: sint maartensdijk

Bericht door nely »

Nee daar heb je wel gelijk in, maar als hij geschrokken is van de affaire met de insuline van Ester of er in ieder geval naar gekeken heeft dan zal het voorlopig niet meer voorkomen. En dan heeft hij het excuus dat het een eenmalige fout was, door zijn vrouw gemaakt en het doosje doelbewust doorboord had met die injectienaald om aan te gevendat het niet goed meer was.
Maar ik hoop dat ie een flinke duw krijgt!
We wachten het af.
Brigitte

Bericht door Brigitte »

En hij bewaart dat doosje uit nostalgische overwegingen. Ja, heel overtuigend verweer.
marielou

Bericht door marielou »

Brigitte schreef:En hij bewaart dat doosje uit nostalgische overwegingen. Ja, heel overtuigend verweer.
Nou, dat kan ik me heel goed voorstellen: als je zo'n doosje met insuline al zo lang hebt, ben je eraan gehecht, hoor! :catnutty:
Marij

Bericht door Marij »

marielou schreef:
Brigitte schreef:En hij bewaart dat doosje uit nostalgische overwegingen. Ja, heel overtuigend verweer.
Nou, dat kan ik me heel goed voorstellen: als je zo'n doosje met insuline al zo lang hebt, ben je eraan gehecht, hoor! :catnutty:
:catjump:

Maar super dat ze het serieus nemen seg, ik ben heel benieuwd naar het vervolg..
Gebruikersavatar
Ester
kattofiel
kattofiel
Berichten: 4132
Lid geworden op: 02 jul 2008, 16:12
Locatie: Amsterdam

Bericht door Ester »

Zo hier het vervolg van het verhaal.

Gistermiddag kreeg ik opnieuw een telefoontje van de AID.
Ze waren bij de betreffende da langs geweest en hebben zijn medicijn voorraad gecontroleerd. Hier werden nog meer middelen over datum aangetroffen :catcuss:
Alleen het in bezit hebben van medicijnen over datum is geen strafbaar feit, helaas, je mag het alleen niet verkopen.

Voorts is hij op zijn vingers getikt voor het feit dan zijn assistente de insuline heeft uitgegeven. Dit mag alleen door de da zelf gebeuren en ook pas na het zien van de kat.

Hij ontkent bij hoog en laag dat hij geknoeid heeft met de etiketten van de flesjes :catnoknow:
Daarom heeft de AID ook een gesprek gehad met de da met wie hij samen de praktijk runt.(het zijn 2 praktijken met de zelfde naam, maar iedere da heeft zijn eigen praktijk, alleen tijdens vakantie en weekeinde nemen ze elkaar waar)
Deze da kwam volgens de AID een stuk geloofwaardiger over dan zijn collega en zei dat hij alles wat over datum is, gelijk in de vuilnisbak kiepert. En wat terug komt aan medicijnen nooit opnieuw gebruikt wordt, maar ook in de vuilnisbak verdwijnt.

Helaas was alleen mijn klacht niet voldoende om de zaak voor de rechter te brengen. Het is namelijk mijn woord tegen het zijne, ik ben de enige getuige in dit geval.
:catyawn:

De betreffende da heeft een officiële schriftelijke waarschuwing gekregen en zal goed in de gaten worden gehouden.
Plaats reactie